Aviseringar
Rensa alla

Färgat håret hemma!!!


Ämnesstartare

Jag har ett ganska blekt hår men inte vitt vitt , de är mer ”guldigt” med mörk botten. Jag ville testa att ha i colorista washout färg och då valde jag färgen peach. Jag behövde två tuber som jag även blandade ut med massa balsam. Färgen blev för de första inte direkt peach utan mer en slags rosa. Det är nu dagen efter jag tog i färgen och jag tvättade de på morgonen för att få bort lite av färgen men de försvann inte jöttemycket (vilket jag väntade mig). Min fråga är nu , kommer verkligen färgen att försvinna , det står att det ska ta ca 1-2 veckor tills färgen är borta men jag är fortfarande orolig. Jag behöver därför hjälp och svar från folk som har testat denna färg från Loreal colorista washout.
Jag skulle även vilja veta om Loreal coloristas fader schampoo fungerar och om det är värt att köpa , eller om man ska prova att blanda head and shoulders med bikarbonat. Väldigt tacksam för svar!


   
Citera

Tror du har större chans att få bra svar på annan sida eller sök på engelska, lycka till.


   
SvaraCitera

Maymay:
Tror du har större chans att få bra svar på annan sida eller sök på engelska, lycka till.

ja, man må kalla mig anglofil, men jag vänder mig bara hit om mitt diskussionsämne handlar specifikt om svensk kultur; annars är det reddit eller yahoo answers som gäller.


   
SvaraCitera

Flera av mina vänner har färgat med colorista, går ut efter några veckor 🙂 Vill du få ut det snabbare får du tvätta håret fler gånger helt enkelt


   
SvaraCitera

För mig gick det ut efter några veckor. Se det som nagellack! I början sitter det fast som satan men när det väl börjat försvinna så försvinner det MYCKET och sedan är det alltid liiiite kvar som är kvar i en evighet.


   
SvaraCitera