Aviseringar
Rensa alla

Färgen går ur efter 1 vecka


Ämnesstartare

hej. Färgade håret svart för 1 vecka sen.
Det var någon hårfärg från Schwarzkopf svart nr 590 eller något. När jag duschar så kan jag se att hårfärgen går ur...
Sen så börjar håret få mer bruna nyanser. Tror dock att hårfägen inte ska vara totaly black för det är någon colormix men ni förstår...
Kan det vara för att jag duschade rent håret 2 timmar innan ?
Jag hade även i en massa hårspray innan jag duschade så är inte säkert att allt kom ur.
Hjälp! 😀


   
Citera
Ämnesstartare

Ingen aning hörru!! Jag har använt samma färg nån gång och den höll väldigt länge! [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

beroende på vad du har för hårfärg egentligen så kanske du måste färga håret en gång till innan det sitter, om du är blond t.ex [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

beroende på vad du har för hårfärg egentligen så kanske du måste färga håret en gång till innan det sitter, om du är blond t.ex [smile]

Jag har brunt hår. Lite sådär mellan mörk/ljust 😛 Och ja jag färgade håret 2 gånger. Kanske inte den färgen är så bra för min hårtyp?
Vet ni någon annan bra svart färg?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

om du är blond t.ex

Jag är blond, och har inte haft nått problem med det! [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

likesoursugar:

Jag har brunt hår. Lite sådär mellan mörk/ljust 😛 Och ja jag färgade håret 2 gånger. Kanske inte den färgen är så bra för min hårtyp?
Vet ni någon annan bra svart färg?

S3ON:

Jag är blond, och har inte haft nått problem med det! [crazy]

okejdå, men jag är faktiskt ingen expert [bigsmile] du kan ju testa nåt annat märke som sagt, viva rekommenderas dock inte [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hade du i färgen tillräckligt länge? Det verkar konstigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fem sex sju:

Hade du i färgen tillräckligt länge? Det verkar konstigt.

det stod att jag skulle ha i det i en halvtimme. och det hade jag. stod att man skulle ha i det i 45 min för nyans 520 och 522. Och jag hade 521


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

likesoursugar:

det stod att jag skulle ha i det i en halvtimme. och det hade jag. stod att man skulle ha i det i 45 min för nyans 520 och 522. Och jag hade 521

Du får väl testa ett annat märke, det funkade för mig. Jag har själv aldrig haft problem med Schwarzkopf tidigare, men sen jag blekte mer fäster färgen (rött då) inte lika bra oavsett tid och jag kan inte tvätta det så ofta, för då tvättas allt ur hur permanent färgen än ska vara. [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alltså vattnet blir färgat när man duchar, men det betyder inte att man får tillbaka sin gammla hårfärg direkt [tard]

När jag färgar mitt hår brukar det alltid komma färg på vattnet när jag dushar typ de första 2-3 veckorna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du ska ju inte färga nytvättat hår eftersom det tar åt sig sämre av färgen. Men vilken färg hade håret innan du färgade? Var det första gången du färgade det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pepparkaksgubbe:

När jag färgar mitt hår brukar det alltid komma färg på vattnet när jag dushar typ de första 2-3 veckorna.

ok! Men hur kommer det sig att håret börjar att bli brunt? Syns ju mest när en lampa lyser skarpt på håret.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

likesoursugar:

ok! Men hur kommer det sig att håret börjar att bli brunt? Syns ju mest när en lampa lyser skarpt på håret.

Du skrev "Tror dock att hårfägen inte ska vara totaly black för det är någon colormix men ni förstår..."

Det kanske bara ser brunt ut i solljus?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Du ska ju inte färga nytvättat hår eftersom det tar åt sig sämre av färgen. Men vilken färg hade håret innan du färgade? Var det första gången du färgade det?

Ja det var första gången jag färgade det. Min normala hårfärg är brun.
Men jag är säker på att det bli bättre nästa gång jag färgar för då vet jag helt och hållet hur det ska gå till! 😀


   
SvaraCitera

Jag har färgat håret hur många gånger som helst, och aldrig haft något problem alls... Förutom när jag färgade från lila till blont, det blev någon morots-orange istället - men fyra färgningar senare så var det perfekt. Jag skulle nog tro det har med färgen att göra. Jag tror inte svart är så lätt att färga, antingen blir det grått eller så blir det brunt (har jag för mig - har aldrig fått färga håret svart för min mamma eller frisör)

Om jag var du skulle jag köpa svart igen, ett nytt märke - och fortsätta färga tills det håller. Men det är bara jag [crazy]


   
SvaraCitera