Aviseringar
Rensa alla

Färre unga startar eget


Lounge: Nä7

Inte rent generellt. Men om det nu skulle finnas något som klaffar med mina intressen, så kanske det vore en möjlighet.


   
SvaraCitera

Lounge: Ja, men har inte gjort det därför att...

Jag har planer på att starta eget mycket kanske beroende på att pappa är egen företagare. Idéer har jag många. Men främst är det två problem som stoppar mig.

Skatterna är för höga.

Hela pappersapparaten dels för att få igång ett företag och inte minst för att tillfredställa främst skattemyndigheterna när företaget är verksamt är så där fruktansvärt oerhört betungande. Just hela den byråkratiska pappersexersisen är för mig ett avskräckande faktum. Ser bara på pappa som får lägga lika mycket tid till att driva själva företaget för att ge vinst i företaget som han måste lägga på allt jävla pappersarbete för att tillfredställa myndigheterna

Så tv får jag vara löntagare några år till.


   
SvaraCitera

Nej. Vi har entreprenörskap som obligatorisk kurs (natur), och UF-företag ingår i det. Kan inte säga att det är det roligaste jag vet, precis.


   
SvaraCitera

Gott så


   
SvaraCitera

Lounge: Ja, har eget företag!

Cool


   
SvaraCitera
lok501

Min käraste mor startade eget och efter att ha hört hur mycket jobb och problem det är så kan jag faktiskt förstå varför man inte startar eget. Dock kan jag säga att jag skulle fortfarande starta eget om jag hade pengarna och inget bättre för mig.


   
SvaraCitera

Lounge: Ja, men har inte gjort det därför att...

Har inte haft någon tillräckligt stark idé och har inte varit mentalt redo tror jag.
Är dock fortfarande intresserad och har varit på både starta eget-mässan och nyföretagarcentrum.


   
SvaraCitera

Däremot är jag ingen säljartyp, så det där med att sälja in sig själv och networka är inte riktigt min kopp te.


   
SvaraCitera
Lounge
Ämnesstartare

Run Riot: Är dock fortfarande intresserad och har varit på både starta eget-mässan och nyföretagarcentrum.

Oh detta lät intressant, är det för gymnasieungdomar eller också allmänheten?


   
SvaraCitera
Draug

Lounge: Ja, men har inte gjort det därför att...

Pga byråkrati pappers Sverige samt att man får slita arslet av sig och det är ändå inga garantier för att företaget ska gå runt. Jag vet inte hur statistiken ser ut men det verkar ju vara rätt många %  nystartade som går i konkurs.


   
SvaraCitera

Funderar på att hyra en större fastighet ute på landet som rymmer 50 skäggbarn som kommer hit som ensamkommande barn. Då får jag 4.000 kronor per barn och dygn från Migrationsverket vilket gör 200.000 kronor per dygn > 6 miljoner kronor per månad > 72 miljoner kronor per år.  Rodnar

Bara efter ett par år har jag fått ihop så mycket pengar så jag kan leva lyxliv resten av livet.  Mycket glad


   
SvaraCitera
Lounge
Ämnesstartare

Anmält mig till en lärdighurdustartaeeget-kurs a 6 tillfällen. Helt gratis på universitetet! Aspepp!


   
SvaraCitera

Nej men har på senare tid blivit lite mer sugen. Främst för att det är skönt att vara sin egen chef och för det andra gärna tjäna mer pengar än vad jag gör idag.


   
SvaraCitera

Lounge: Oh detta lät intressant, är det för gymnasieungdomar eller också allmänheten?

http://www.nyforetagarcentrum.com/
Det är för alla. Gratis rådgivning och hjälp på traven.
Har själv dock inte tagit tag i mina idéer så pass att jag känt ett behov att ta mig dit.


   
SvaraCitera

Gud vad skönt det är att vara anställd


   
SvaraCitera