Aviseringar
Rensa alla

Fästingar


Ämnesstartare

Har ni fått några än? Jag hittade en klättrande sådan på min katt men jag har än så länge sluppit dem på mig själv.  Jag ska ha hund i helgen och sedan kanske till fästingtäta skärgården så då blir jag väl helt svartprickig uhu.
Fästingar är så onödiga varelser, gör ingen nytta alls.
Är ni vaccinerade förresten?

q8b6ur4


   
Citera
Ämnesstartare

bilden Gråter


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag ska bli fästingodlare när jag blir stor. de är så vackra och nödvändiga.


   
SvaraCitera
penja

Åh hjälp vilken läskig bild :s 

Har aldrig fått en fästing. 

Däremot plockade vi bort en på katten min för nån dag sen. 

Jag är inte vaccinerad. Bör jag se till att vara det när jag flyttar till Sthlm? Här har vi inte så mycket fästningar. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

penja:
Åh hjälp vilken läskig bild :s 

Har aldrig fått en fästing. 

Däremot plockade vi bort en på katten min för nån dag sen. 

Jag är inte vaccinerad. Bör jag se till att vara det när jag flyttar till Sthlm? Här har vi inte så mycket fästningar. 

Mm hemska djurägare.
Skönt! Men de kan gå från djur till människa så har man ett djur som går ute bör man kolla sig.
Nä tror inte. Jag började bara för att vi köpte sommarhus i skärgården med tillhörande skogsområden när jag var liten, annars hade jag nog ej gjort. Har bara  fortstatt sedan dess. Man tar en var tredje år har jag för mig.


   
SvaraCitera
penja

isola:

Mm hemska djurägare.
Skönt! Men de kan gå från djur till människa så har man ett djur som går ute bör man kolla sig.
Nä tror inte. Jag började bara för att vi köpte sommarhus i skärgården med tillhörande skogsområden när jag var liten, annars hade jag nog ej gjort. Har bara  fortstatt sedan dess. Man tar en var tredje år har jag för mig.

Ah vi kollar ofta på katten, så tror vi kan vara lugna. Brukar ha rätt bra koll på egen kropp också. Man måste ju veta hur man ser ut! Haha. 


   
SvaraCitera
24/7
 24/7

Har aldrig haft en fästing och skulle nog kissa på mig sedan svimma om jag hittade någon. Äckligt 🙁 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hittade en liten jävel på benet härom dagen. Har dock inte sett någon annan. Borde ha såndära halsband som syrrans hund har. Verkar funka för honom och så ser det coolt ut.


   
SvaraCitera

men fy fan för bilden vill ej ha ngt mer med d1a tråd att göra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:
men fy fan för bilden vill ej ha ngt mer med d1a tråd att göra

ja man blir ledsen och arg. och äcklad!

24/7:
Har aldrig haft en fästing och skulle nog kissa på mig sedan svimma om jag hittade någon. Äckligt 🙁 

galet att aldrig ha haft. har du aldrig varit på landet?

penja:

Ah vi kollar ofta på katten, så tror vi kan vara lugna. Brukar ha rätt bra koll på egen kropp också. Man måste ju veta hur man ser ut! Haha. 

ja precis men de är sneaky! hade en där rumpa övergår i lår så det blir ett litet veck. den satt ganska långt inne också så den var svår att märka. det var hemskt euw.


   
SvaraCitera
24/7
 24/7

isola: galet att aldrig ha haft. har du aldrig varit på landet?

Jodå! Men har ju alltid bott längre upp i landet också. Nu när jag flyttat till Göteborg kommer jag nog råka ut för det. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

de tycker inte om mig

fick en på pungen när jag var liten

den var död när jag hittade den


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej, inte än. Men den jag fick förra sommaren var något av en skräckupplevelse. En fästing hade satt sig bara någon cm från kukroten, och bettet var svullet i någon vecka och kliade som världens mest irriterande myggbett kan göra.


   
SvaraCitera
penja

isola:

ja precis men de är sneaky! hade en där rumpa övergår i lår så det blir ett litet veck. den satt ganska långt inne också så den var svår att märka. det var hemskt euw. 

hm, vilken luring! 


   
SvaraCitera

fick en när jag va hemma hade glömt att de fanns så tittade inte efter så den va stor o saftig hoppas den inte hade sjukdomar i sig


   
SvaraCitera