Aviseringar
Rensa alla

Fästingar


Ämnesstartare

Har du haft fästingar i sommar? Är du vaccinerad?
Jag hade en liten vän som jag upptäckte för några dagar sedan. Tur att jag ändå skulle fylla på mina TBEsprutor dagen efter. [crazy]
Usch och blä för fästingar!!!!!
Tror att har en bild på illbattingen på telefonen, men här får ni en googlad bild.

PS ni kollar väl era djur ordentligt??
Frontline vet är jättebra att droppa i nacken på dem med ca fem veckors mellanrum.

Image


   
Citera
Ämnesstartare

Hade en på pungen

Han dog av svält.


   
SvaraCitera

hade en ... för 6 år sen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har inte ens haft en som krypt på mig i år [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zapetta:

Har inte ens haft en som krypt på mig i år [cool]

Säker? Kolla noga! + hundarna! Läskiga jävlar.
Gosade en massa med en hund på dagen och vistades nära kossor, så den kan ha hoppat på mig från dem.

ÅH BLIR GALEN PÅ ATT MAN INTE KAN ÄNDRA TRÅDSTARTSINLÄGGET!!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Har du haft fästingar i sommar?

Nej.

isola:

Är du vaccinerad?

Nej.

Jag tror inte att fästingar gillar mig, för har ju varit på landet och traskat i skog och högt gräs!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Nej.

Galet när du bor på landet ju!!!! Eller bott, rättare sagt. Du borde göra. Typ alla jag känner som vistas/vistats i skärgården om somrarna har haft borrelia.
TBE är ju 100ggr värre ofc, men det går det ju att vaccinera sig emot vart femte år. Fick min första spruta -96 står det på mitt kort. Fick tydligen fylla i namnet själv. Skrev mycket prydligt [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Säker? Kolla noga! + hundarna! Läskiga jävlar.
Gosade en massa med en hund på dagen och vistades nära kossor, så den kan ha hoppat på mig från dem.

Ja jag är helt säker! Blir lite svårt att kolla hundarna då jag inte är ute hos mamma, men när jag är där ska jag kolla!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

blivit attackerad, nej
vaccinerad, nej. Vistats i fästingland hela sommaren, ja
Och lika glad för det är jag


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zapetta:

a jag är helt säker! Blir lite svårt att kolla hundarna då jag inte är ute hos mamma, men när jag är där ska jag kolla!

Men schäfern kan du kolla! Uhuhu är hemskt med katter som ingen kollar. Brukar få plocka galet många och stora på förbipasserande. Vidrigt elakt att inte kolla sina djur.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aldrig. Och, nej, inte vaccinerad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Men schäfern kan du kolla! Uhuhu är hemskt med katter som ingen kollar. Brukar få plocka galet många och stora på förbipasserande. Vidrigt elakt att inte kolla sina djur.

Ja henne kollar jag mest hela tiden för jag nojjar så mycket. Ja att inte kolla sina djur är oansvarigt och definitivt djurplågeri!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

blivit attackerad, nej

Håller du dig inomhus hela tiden? De kan krypa!!!
Kolla noganoga. Hade en nedanför ena skinkan när jag var mindre, en liten liten.
Man tror att det är en leverfläck eller litet sår, men icke!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Aldrig.

Imponerande. Fast beror kanske på var man vistas iof. Har aldrig fått någon i stan vad jag vet.


   
SvaraCitera

har haft 2 el 3
är ej vaccinerad
men i värmland är ej fästingarna lika farliga som här


   
SvaraCitera