Aviseringar
Rensa alla

fake dreads?


Ämnesstartare

Hej, funderat ett bra tag på att skaffa fake dreads, alltså syntetdreads [bigsmile] Men hur ser det ut när man flätar in det där uppe? Vill ha single ended dreads, alltså dreads där man flätar in sitt vanliga hår i en ögla. Mitt hår går mig till axlarna, hur kommer det se ut då? är det värt det? [shake]

🙂


   
Citera

Brukar SE rätt bra ut, men känns lätt onaturligt.


   
SvaraCitera

TisselTessel:

Brukar SE rätt

så skitfult ut. Jag gissar dessutom på att det är tungt, kliar efter ett tag och är jobbigt att duscha.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

www.hairdrobe.se
Där hittar du allt om dreads 🙂

själv så tycker jag att det är lugnt om håret är samma färgen som själva dreaden.
Ibland kan det också vara snyggt när man ser det inflätade håret för det ger som ett visst mönster till dreadsen.


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

Man ser väldigt tydligt att det är fakedreads, även om det är noggrant gjort. Är inte speciellt snyggt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gerejen är den att det inte heter "fake dreads".
Vill du att dom ska se riktiga ut eller hur har du tänkt?


   
SvaraCitera

Postlapsaria:

så skitfult ut. Jag gissar dessutom på att det är tungt, kliar efter ett tag och är jobbigt att duscha.

tycker syntetdreads är snyggt. och alla dreads lär vara tunga och klia och vara jobbiga att duscha. har iofs aldrig haft dreads så vet ju inte säkert, men känns inte som ett oresonligt antagande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dreads är så groteskt satans fult så att dess existenz äcklar mog.


   
SvaraCitera

TisselTessel:

tycker syntetdreads är snyggt. och alla dreads lär vara tunga och klia och vara jobbiga att duscha. har iofs aldrig haft dreads så vet ju inte säkert, men känns inte som ett oresonligt antagande.

vanliga dreads kan man ju tvätta, lite svårare med syntetiska material
inte lika tungt med vanliga dreads om man itne har suuuperlånga eftersom det bara är en egna hår, syntetdreads är väldigt mycket hår på liten yta för volymen


   
SvaraCitera

Väldigt fult med syntetdreads, gör riktiga eller skit i det. Ser inte varken äkta eller bra ut.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kom fram till det efter att ha kollat runt att jag får vänta tills mitt hår växt lite och göra dreads i mitt vanliga hår! Ser sjukt mysko ut med inflätade syntetdreads...


   
SvaraCitera
oktan

Inte snyggt med råttsvans frisyr!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oktan:

Inte snyggt med råttsvans frisyr!

inte snyggt med råttfärgat hår :3


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Förstår mig inte på det här med "äkta" eller "fake". Syntetdreads och riktiga dreads är ju två helt olika saker! Visst kan man få syntetdreads att likna riktiga dreads, men blir ju aldrig samma sak.

När man har syntetdreads inflätade tvättar man de inte, däremot kan man tvätta hårbottnen och löst hängande hår (om man har löst hängande lugg eller dylikt). Vissa använder en svamp med schampo andra tvättar det som vanligt, dock blir det väldigt tungt när det blir blött och det tar lång tid för det att torka.

Att säga att syntetdreads är fult tycker jag är ganska hårt. Med tanke på att det finns i så många olika utföranden. En av de bästa saker med syntetdreads, tycker jag, är att man just kan testa så mycket olika sorter/färger/längder/stilar. Tycker man inte om det är det bara att fläta ut igen, och sälja vidare om man vill ha tillbaka pengarna.

Om någon har fler frågor kan ni gärna maila mig på: main@syntetdreads.se


   
SvaraCitera