Aviseringar
Rensa alla

fake ögon/hårfärg


Ämnesstartare

upplever att människor tycker att det är mer fake att ändra ögonfärgen med linser än att färga håret. men anser att det borde vara lika "fake"

vad tycker ni?

skriv gärna varför


   
Citera
Ämnesetiketter

själv så tycker jag att det är helt okej båda två, så länge man trivs själv med det.

dock har jag aldrig färgat håret eller använt linser [cute]


   
SvaraCitera

lacedunlaced:

ja (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lilla Lady:

dock har jag aldrig färgat håret eller använt linser

inte jag heller, vill inte färga håret så funderar på att ändra ögonfärgen istället för ett tag!

isola:

ja

varför? [crazy]


   
SvaraCitera

lacedunlaced:

ja (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera

lacedunlaced:

upplever att människor tycker att det är mer fake att ändra ögonfärgen med linser än att färga håret.

Men antagligen för att det är fler som färgar håret än som använder färgade linser. Och för att linser är relativt nytt(?). Om några år är det säkert lika accepterat.


   
SvaraCitera

lacedunlaced:

varför? [crazy]

Ditt hår är döda celler, care på dem liksom. Ögonen är ju en annan sak. Därmed ofc inte sagt att folk inte ska få ha sina linser hur de vill.


   
SvaraCitera

lacedunlaced:

ja (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera

de som röstar ja röstar ja pga att i princip alla färgar håret, det är mer ovanligt med att ändra ögonfärg och därför är det mera "fake".


   
SvaraCitera

lacedunlaced:

nej (Du röstade på detta alternativ)

Whatever, folk fuskar och mixtrar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Ditt hår är döda celler, care på dem liksom. Ögonen är ju en annan sak.

men de tillhör ju ens utseende lika mycket om man säger så. ser inte hur det faktum att något består av döda celler spelar en roll i huruvida ngt är falskare


   
SvaraCitera

lacedunlaced:

ja (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera

lacedunlaced:

nej (Du röstade på detta alternativ)

Inte egentligen, men det upplevs nog mest så eftersom de flesta färgade linser är helt värdelösa och folk väljer fel storlek, så man ser att det inte är ens äkta ögonfärg. Jämför det med hårfärg, lixom.


   
SvaraCitera

lacedunlaced:

nej (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera

lacedunlaced:

nej (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera