Aviseringar
Rensa alla

Fakken Elder Scrolls!


Ämnesstartare

I used to hate cliff racers, but then I took an arrow in the knee and STOPPED RIGHT THERE, CRIMINAL SCUM!


   
Citera
Ämnesetiketter

Gentlernen:

Oblivion (Du röstade på detta alternativ)

Morrowind kändes lite för stelt för mig tyvärr, funkar säkert bra med diverse mods.

Skyrim är verkligen så närma Oblivion (som är mitt favoritspel) det går att komma, utan att vara Oblivion. Tyvärr kändes det lite för platt. Main Quest kändes mer arbetat på, men alla guilder är så otroligt rusade att det drar ner.

Då detta är just vad jag älskar med Oblivion.


   
SvaraCitera

Gentlernen:

Skyrim (Du röstade på detta alternativ)

Ganska sällan man gillar senaste spelet i nån serie, brukar alltid vara första eller någon i slutet man fastnar på och så är alla som kommer efter det sämst. Men tycker Skyrim är typ en snyggare version av Oblivion. Har iofs bar spelat Skyrim, Oblivion och lite Morrowind, så vet inte hur mycket rätt jag har att tycka något. [crazy]


   
SvaraCitera

Gentlernen:

Skyrim (Du röstade på detta alternativ)

Underbart på alla sätt och vis! La förvisso ner mer tid på Daggerfall men att påstå att det är ett bättre spel idag vore bara löjligt.


   
SvaraCitera

Gentlernen:

Morrowind (Du röstade på detta alternativ)

Pga nostalgi, mods, utarbetade miljöer och lore.


   
SvaraCitera

Kan inte bestämma mig, men antingen Morrowind eller Skyrim.


   
SvaraCitera

Gentlernen:

Oblivion (Du röstade på detta alternativ)

vet inte varför, men får inte riktigt samma "känsla" som av oblivion. tycker mycket i skyrim inte känns lika levande som i oblivion, framförallt alla olika guilder och allt som händer i världen osv. bara en sån sak som att man själv är den enda karaktären i hela skyrim som kan sitta på en häst förstör lite. och saknar mycket av "humorn" i oblivion, finns inga paranoida alver och dark brotherhood är jättetråkiga[sad]

men annars så är ju skyrim ett mycket bättre spel på alla andra punkter, så vet inte riktigt. men är nog mest för att oblivion var det första ES som jag spelade, och jag var yngre och mindre död då.


   
SvaraCitera

Har ej fastnat för något Elder Scrolls. Försöker att bli förförd av Skyrim, men det går sådär [n]


   
SvaraCitera
Åtta

Gentlernen:

Skyrim (Du röstade på detta alternativ)

Jag hatade huvudquesten i Oblivion, och jag blev väldigt less på att bli attackerad av banditer i glasrustning hela tiden. Skyrim känns för mig bättre på nästan alla vis.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ni suger, alla vet att Morrowind är den bästa gammelrullen. 🙁

Skyrim är helt OK, men både det och Oblivion är ju fullständigt genomsyrade av casualretardation.

Plus att Skyrim har sämst guilds. Speciellt efter de lysande thieves guild och Dark Brotherhood-questlinjerna i Oblivion.


   
SvaraCitera

Gentlernen:

Ni suger, alla vet att Morrowind är den bästa gammelrullen. 🙁

Röstade ju på Morrowind fucker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rymdpirat:

Röstade ju på Morrowind fucker.

Men vi är i minoritet. 🙁


   
SvaraCitera

Åtta:

Jag hatade huvudquesten i Oblivion

Ja gud ja, sjukt sorgligt att den sämsta biten av hela spelet (Gates of Oblivion) var allt spelet kretsade kring...

Röstade Skyrim för att det är bästa spelet allmänt även om Morrowinds värld och historier är sjukt mycket bättre.


   
SvaraCitera

Tycker verkligen de kunde ha lagt ner mer krut på questarna i Skyrim. Nittio procent eller så är ju "Rusa in i grotta, slakta banditer/falmer/kultister/whatever, rusa ut igen, hämta belöning."


   
SvaraCitera

Gentlernen:

Morrowind (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera