Aviseringar
Rensa alla

Fakta om terrorism i Europa


Ämnesstartare

JoElite:

Men att jag har slut på Toapapper är inte deras fel, men det finns mycket skit som kommer ifrån kristendommen.

Jag skratta [bigsmile]


   
SvaraCitera

JoElite:

Du kan juh inte förneka att det finns muslimer som blir inspirerade av koranen att göra saker dom aldrig skulle gjort annars.

Det går inte att förneka att det finns kristna som blir inspirerade av exakt samma anledning
T.ex. en kristen som mördade en abortläkare i USA för det var guds vilja, titta på den amerikanska kristna högern så kan man hitta flera exempel.
Ett annat bra exempel är hur en kristen milis (falangisterna) massakrerade hundratals civila vid flyktinglägrena Sabra och Shatila under Israel's okupation av södra Libanon.

Sming:

Alla människor är inte stöpta ur samma form. Man formas av sin miljö och dom värderingar man föds upp med.

Väldigt intressant att du påstår det då du pekar ut muslimerna som kollektivt ansvariga för en ensam idiots upptåg.
Muslimer i sverige och i världen har inte mer ansvar för vad han gjorde än vad jag som kristen har som ansvar när USA dödar civila. dvs jag har inget ansvar alls. Lika lite som en Israel eller jude är ansvariga för Israels bordning av Ship to gaza flottan och dödsoffren som kom därefter.


   
SvaraCitera

Jucka:

Jo förstod det men min poäng är att det är meningslöst. För du kan få folk att döda för vad som helst bara du är tillräckligt duktig att manipulera andra och utnyttja andra människors tillit till dig.

Med andra ord så är det ingen ide att äta för man kommer ändå att bli hungrig imorgon X)?

Jucka:

Därför blir det meninglöst att plocka bort sak A,B,C från samhället för D,E,F, osv kan lika gärna användas för att få folk att döda andra.

jag förstår exakt vad du menar och till en viss grad håller jag med dig, men samtidigt hjälper det inte att ge upp, vi sätter kriminella personer i fängelset även om vi vet att det finns mer, och vi löser problem även om vi vet att det alltid kommer nya,..
Vi måste få bort religion, även om det alltid kommer komma nya :/

Bajwa:

Jag skratta [bigsmile]

ska vara helt ärlig, såg inte kopplingen när jag skrev det, men det var rätt kul när man såg vad man skrivit 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gentlernen:

Ja, eftersom det är så de flesta som är utsatta för amerikansk terror ser oss.

Gentlernen:

tror du då verkligen de skulle vara insatta i vilket västland som tycker vad?

Nej, jag förväntar mig inte att muslimerna skulle vara det minsta insatta i den europeiska politiken. För dom är kristna som kristna, fiender som fiender. Det jag reagerade på var dock ditt stöd för teorin du framförde. Och menade att man inte kunde resonera så.

Jucka:

Väldigt intressant att du påstår det då du pekar ut muslimerna som kollektivt ansvariga för en ensam idiots upptåg.

Haha sicken Bullshit.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JoElite:

men så länge koranen inspirerar till terrorism så måste vi ta bort källan som får folk att bli galna.

[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sming:

som att alla skulle vara eniga med det som sker i den muslimska världen är bra.

Vilken del av den muslimska världen menar du?
Afrika?
Asien?
Balkan?

Sming:

Nej, jag förväntar mig inte att muslimerna skulle vara det minsta insatta i den europeiska politiken. För dom är kristna som kristna, fiender som fiender. Det jag reagerade på var dock ditt stöd för teorin du framförde. Och menade att man inte kunde resonera så.

Men om man åker ner som muslim till t.ex. affe. Är man godkänd då eller?
Du resonerar som ett kassaskåp, fyrkantigt och omöjligt att öppna. Kan du inte lägga in lite källor på dina påståenden? Och då riktiga källor, och inte något jävla skit från Hasse på hörnan.

Jag har flera vänner som är troende muslimer. Och ingen har någonsin försökt halshugga mig, eller ens spränga mig. Inte ens lite.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tradet:

Vilken del av den muslimska världen menar du?

Läs min och gentlernens dialog från start.

tradet:

Du resonerar som ett kassaskåp, fyrkantigt och omöjligt att öppna. Kan du inte lägga in lite källor på dina påståenden? Och då riktiga källor, och inte något jävla skit från Hasse på hörnan.

Att muslimer hatar kristna vet vi redan. Kristna flyr från muslimska länder för att man förtrycks. Intoleransen mot oliktänkande utgör en befintlig del av koranen. men inget av detta tänker jag ge prov på i just denna tråden. Det är inte riktigt topic. i övrigt kan du läsa vad jag skrivit i religionsforumet där jag tagit upp islams intolerans.


   
SvaraCitera

JoElite:

Koranen är lite finulig, den har massvis med motsägelser i sig men den säger faktiskt vad man ska göra med dom..
Om man hittar två motsägelser så ska man lyssna på den som är skriver senare, vilket ofta om inte alltid är dom mest hänsynslösa och våldsamma.

[citation needed]

JoElite:

4.89 : /../

Fin översättning som utelämnar ett par av de mer väsentliga delarna:

Eng. översättning av koranen, 4.89:

4.89. They yearn that you should disbelieve just as they disbelieved, so that you might be all alike. Do not, therefore, take from among them confidants and allies until they emigrate (to Madīnah and join you) in God's cause. But if they turn away (from this call and continue their hostility against you), seize them and kill them wherever you find them; and do not take to yourselves any of them as confidant, nor as helper.

Notera bitarna inom parentes. Ett lysande exempel på hur en "liten" utelämnad detalj kan ändra hela meningen hos en text. Notera även att versen i fråga handlar om intrigerandet bland de arabiska stammarna efter att Islam uppstod; att se det som en uppmaning till att göra någonting överhuvudtaget år 2010 vore att ta hela citatet helt och hållet ur kontext.

Du kan läsa mer om versen här om det intresserar dig.

Sming:

Det jag reagerade på var dock ditt stöd för teorin du framförde. Och menade att man inte kunde resonera så.

Nej, naturligtvis kan man inte resonera på det viset. Det hindrar inte sverigefascisterna och väldigt många andra västerlänningar från att göra det ändå. Må den som är utan synd kasta första stenen.

JoElite:

[cheers] Helt korrekt, skillnaden är bara att dom andra religionerna har hunnit mogna, Islam är fortfarande ung och naiv..

Du kanske skulle fråga Gazaborna, eller kanske Fred Phelps, om den saken.

Muslimer är inte en homogen grupp, lika lite som kristna är det. På samma sätt som de allra flesta kristna inte kan hållas ansvariga för att Bush ansåg att Gud talat till honom och sagt åt honom att invadera Irak kan man inte påstå att Islam skulle vara en "ung och naiv" religion för att några enstaka skäggtomtar ute i öknen har fått solsting och vill spränga saker.

JoElite:

Du kan juh inte förneka att det finns muslimer som blir inspirerade av koranen att göra saker dom aldrig skulle gjort annars.

Jo, faktiskt. Däremot är det absolut så att stollar som vill ställa till jävelskap alltid lyckas hitta ett sätt att beskylla sin religion för sina handlingar; det gäller oavsett vad folk tror på, och är verkligen inte specifikt för Islam, eller ens religion i stort.

JoElite:

Som att döda folk som inte är muslimer endast av anledningen att dom inte är muslimer.

Som sagt, de enstaka stollarna är inte ute efter dig för att du inte är muslim; de är ute efter dig för att du ingår i den homogena, fientliga gruppen "västerlänningar" som är roten till allt ont. Ungefär som du ser muslimer som en homogen, farlig grupp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sming:

Läs min och gentlernens dialog från start.

Du menar alltså mellanöstern?
Är det så jävla svårt att skriva det, istället för att dra in en hel världs religionsutövare?

Sming:

Att muslimer hatar kristna vet vi redan. Kristna flyr från muslimska länder för att man förtrycks. Intoleransen mot oliktänkande utgör en befintlig del av koranen. men inget av detta tänker jag ge prov på i just denna tråden.

Som sagt så känner jag flera muslimer, och ingen INGEN har någonsin försökt varken mörda, spränga, ropa på kråkspråk eller omvända mig.

Och har du en källa på att kristna flyr pga förtryck? Då i större utsträckning än andra minioriteter. Har vänner som bott i ett flertal åt i Iran (som då är "äkta" svenskar), och ingen har någonsin mött någon sorts förtryck, eller någon de känner.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tradet:

Som sagt så känner jag flera muslimer, och ingen INGEN har någonsin försökt varken mörda, spränga, ropa på kråkspråk eller omvända mig.

Du talar för döva öron. Har han väl bestämt sig så kan man lika gärna lägga ner.

Han är mer än väl medveten om att muslimer inte är någon enhetlig folkgrupp, men likväl så fortsätter han med sitt skitsnack.

Det roliga är att nationalister har mycket gemensamt med islamister, jag finner det väldigt komiskt. Till och med en av de grupper som har mest gemensamt med islamisterna är nationalister, då islamismen är en systerideologi till nationalismen.

Mycket komiskt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tradet:

Du menar alltså mellanöstern?
Är det så jävla svårt att skriva det, istället för att dra in en hel världs religionsutövare?

Då kanske jag varit tvungen att upprepa vad jag tidigare sagt. Orkar du inte läsa mina tidigare anföranden i tråden så att du får lite kött på benen innan du uttalar dig så ska du fan inte ge dig in i en diskussion.

tradet:

Som sagt så känner jag flera muslimer, och ingen INGEN har någonsin försökt varken mörda, spränga, ropa på kråkspråk eller omvända mig.

Okej. Relevant hur?

tradet:

Och har du en källa på att kristna flyr pga förtryck? Då i större utsträckning än andra minioriteter.

Ja, jag har källor. Men jag tänker inte dränka tråden i det om du nu trodde det. För såpass respekt har jag för TS. Däremot kan jag (om jag får lusten vill säga) skicka källor till dig via PM som bekräftar att kristnas utsatta situation i den islamska världen, om du är intresserad.


   
SvaraCitera

Gentlernen:

[citation needed]

Gentlernen:

Notera bitarna inom parentes. Ett lysande exempel på hur en "liten" utelämnad detalj kan ändra hela meningen hos en text.

Också ett bra exempel på hur rader som är inskrivna efteråt inom parantes kan förändra hela meningen ;O

Gentlernen:

Muslimer är inte en homogen grupp,

Att några muslimer flög in ett flygplan i en skyskrapa kan inte skyllas på alla muslimer nej, inte mer än på alla med bruna ögon eller alla som har byxor [no-no]
Det intressanta är vart dom kan ha fått inspirationen ifrån att döda så många oskyldiga..
Om Harry potter böckerna skulle inspirera människor till att göra sånt här så är inte alla med samma nation eller religion som personerna som gör det dumma skyldiga, utan harry potter boken är skyldig och bör döljas för folket..
Koranen är ansvarig för massa mord, har du inte sätt videorna där muslimer dödar kristna personer för att dom inte tror på koranen?
Koranen har ganska tydliga meddelanden om vad man ska göra med icke troende, och hurvida texterna faktiskt säger någonting lite annorlunda är ointressant, faktum är att människor dör för att det finns muslimer som tolkar Koranen som våldsam och därav blir dom våldsamma..

Gentlernen:

Däremot är det absolut så att stollar som vill ställa till jävelskap alltid lyckas hitta ett sätt att beskylla sin religion för sina handlingar

Även om detta hade varit sant så hade det juh varit intressant att vi ens tar hänsyn till att man kan använda sin religion som en sköld att göra dumma saker, sen är det så att personerna som terroriserar faktiskt helhjärtat tror på koranen, det relevanta är inte om texterna FaKtISt säger till muslimer att döda, det relevanta är att dom dödar i koranens namn.

Gentlernen:

Som sagt, de enstaka stollarna är inte ute efter dig för att du inte är muslim;

Ojj va jag har längtat efter att du skulle säga någonting sånt liknande min lilla morot 😀
titta på den här videon, detta är inte några enstaka muslimer, detta är tusentals personer som tillhör normen, och dom lyssnar på en ledare som säger till alla ( som också lyssnar på han ) att straffet för att lämna islam är döden.


   
SvaraCitera

JoElite:

[YouTube som källa]

Jag hoppas du inser att du just framställde dig själv som en idiot, speciellt när vem som än framställt din "källa" sitter och påstår att koranen bör läsas bokstavligt?

JoElite:

Också ett bra exempel på hur rader som är inskrivna efteråt inom parantes kan förändra hela meningen ;O

Du inser förstås att de parentetiserade styckena är en del av översättningen och inte en kommentar någon tryckt in i efterhand?

JoElite:

Det intressanta är vart dom kan ha fått inspirationen ifrån att döda så många oskyldiga..

Nej, det intressanta är att vita, obildade bondlurkar som knappt sett en muslim annat än på TV prompt måste ställa sig den frågan när det rör sig om muslimer, men aldrig om icke-muslimska brottslingar. För det kan ju absolut inte vara så att folk blir lite vresiga när man bombar, rånar, torterar och ockuperar dem/deras landsmän/deras trosfränder? (Ledsen att upprepa mig, men eftersom du ignorerade den biten förra gången verkar det inte ha gått fram.)

JoElite:

Om Harry potter böckerna skulle inspirera människor till att göra sånt här så är inte alla med samma nation eller religion som personerna som gör det dumma skyldiga, utan harry potter boken är skyldig och bör döljas för folket..

Nej; oavsett vad som står i en bok kan den inte vara skyldig till någonting. Har du hört talas om tryckfrihet någon gång? Människor begår handlingar, inte böcker. Att förbjuda en bok, om det så skulle vara Mein Kampf, är en brottslig handling.

JoElite:

Koranen är ansvarig för massa mord, har du inte sätt videorna där muslimer dödar kristna personer för att dom inte tror på koranen?

Proof by YouTube. Igen. Varför är jag inte förvånad?

JoElite:

Koranen har ganska tydliga meddelanden om vad man ska göra med icke troende

Har du själv läst koranen, eller saxar du citat från "sanningssägare" på YouTube igen? Om du vill visa att koranen säger att man ska slå ihjäl icke-muslimer blir du nog tyvärr tvungen att hitta ett nytt citat eftersom ditt gamla redan visat sig säga någonting helt annat.

JoElite:

och hurvida texterna faktiskt säger någonting lite annorlunda är ointressant

"Lite" annorlunda? "Döda de otrogna" och "om någon förråder er och för krig mot er bör ni inte lita på dem utan slå tillbaka" är mer än "lite" annorlunda skulle jag vilja påstå.

JoElite:

faktum är att människor dör för att det finns muslimer som tolkar Koranen som våldsam och därav blir dom våldsamma..

Charles Manson tolkade Beatles låtar som uppmaningar till raskrig, ergo, alla som lyssnar på Beatles är benägna att gå med i Ku Klux Klan.

JoElite:

Även om detta hade varit sant så hade det juh varit intressant att vi ens tar hänsyn till att man kan använda sin religion som en sköld att göra dumma saker

Nej, det gör vi inte. Däremot är det naturligtvis en självklarhet att en religion inte kan lastas för att någon bortförklarar sina egna handlingar med den.

JoElite:

sen är det så att personerna som terroriserar faktiskt helhjärtat tror på sin tolkning av koranen

fix'd

JoElite:

det relevanta är inte om texterna FaKtISt säger till muslimer att döda, det relevanta är att dom dödar i koranens namn.

Precis - eftersom koranen inte uppmanar till våld, utan det rör sig om ensamma stollar som beskyller koranen för sina våldshandlingar, så är det självklart att vare sig religion eller bok kan lastas för dessa handlingar.

JoElite:

titta på den här videon

Nej men så oväntat; Proof by YouTube igen! Du inser att YouTube inte är en pålitlig källa till någonting överhuvudtaget?

JoElite:

detta är inte några enstaka muslimer, detta är tusentals personer som tillhör normen

För det första ser jag sammanlagt ett tiotal muslimer i klippet, för det andra har du ingen som helst aning om huruvida dessa utgör ett representativt urval av den muslimska befolkningen, för det tredje skulle även "tusentals" muslimer utgöra mindre än en hundradels promille av det totala antalet muslimer i världen.

Sluta posta trams från YouTube nu; plocka fram faktiska källor om du vill bevisa någonting, för dina YouTube-klipp gör ingenting annat än att visa hur skakig grund du står på.


   
SvaraCitera

JoElite:

Med andra ord så är det ingen ide att äta för man kommer ändå att bli hungrig imorgon X)?

att äta är ett måste för att överleva. att bli hjärntvättad och mörda andra människor är inte någoting du behöver utföra för att din kropp ska överleva.

JoElite:

Vi måste få bort religion, även om det alltid kommer komma nya :/

Grejen är att vi i Sverige enligt grundlag har inskrivet att du ska ha rätt att tro på vad du vill och ha vilken åsikt du vill utan att straffas för detta. Om staten börjar ta bort åsikter/personer som den finner "ickeönskvärda" så tar man ett stort steg mot sluten diktatur och förtryck.
Jag håller med om att religion inte tillför särskilt mycket bra till samhället och att samhället troligtvis skulle vara bättre av utan religion men varken du, jag eller staten har enligt mig inte rätt att avgöra vilka åsikter folket får ha och vilka dom inte får ha. När man ger staten makten att bestämma det så tar man ett enormt kliv mot diktatur och förtryck.

Sming:

Haha sicken Bullshit.

Sming:

Det är priset som vi, i slutändan kommer att få betala när vi släpper in en massa muslimer i Sverige.

Du tycker inte det där är en grov generalisering och utpekandet utav en grupp?
Sen har ju Björn Söder (SD) uttalat sig att han anser att det är dags att bekämpa Islam på samma sätt som vi bekämpade Nazismen och Kommunismen.
Du ser inga likheter med detta under Nazityskland?


   
SvaraCitera

Gentlernen:

Jag hoppas du inser att du just framställde dig själv som en idiot

[chocked]
jag är snäll så jag låtsas som att du aldrig sa det där..

Gentlernen:

" sitter och påstår att koranen bör läsas bokstavligt?

Koranen är ett brev ifrån gud, gud är perfekt och kan inte göra någonting fel, därför bör man läsa koranen bokstavligen ( om man är troende, även om jag håller med dig i att det är galenskaper att ta den bokstavligen, jag tycker inte man ska lyssna på den alls )

Gentlernen:

Du inser förstås att de parentetiserade styckena är en del av översättningen och inte en kommentar någon tryckt in i efterhand?

aha, varför står dom inom parantes?

Gentlernen:

För det kan ju absolut inte vara så att folk blir lite vresiga när man bombar, rånar, torterar och ockuperar dem/deras landsmän/deras trosfränder?

absolut, jag håller med dig 100%, dom har sjukt många anledningar att vara sura..
Samtidigt är det intressant att man lätt kan tolka koranen som att den menar att man ska döda icke troende, det betyder inte att det faktiskt står ( vilket det utan tvivel gör ) men det betyder att man kan tolka det som att man ska döda folk i koranens namn..
vilket händer mer än ofta 🙂

Gentlernen:

Nej; oavsett vad som står i en bok kan den inte vara skyldig till någonting.

inte ens om den kommer med dogma, diciplin och att den säger åt en vem man får lita på och vem man inte får lita på, vilka kroppsdelar man får visa och hur mycket lägre ner i värde kvinnor är jämfört med män?

Gentlernen:

Har du hört talas om tryckfrihet någon gång? Människor begår handlingar, inte böcker. Att förbjuda en bok, om det så skulle vara Mein Kampf, är en brottslig handling.

Poäng, men hur ska vi lösa problemet att Koranen inspirerar till mord? Vilket också är olagligt..?

Gentlernen:

Proof by YouTube. Igen. Varför är jag inte förvånad?

Haha X) Ah just det, folk skriker Allahu akbar och dödar kristna i nyheterna, vilket är pålitligt tills någon lägger ut det på youtube x)

Om alla hade tänkt som dig hade man kommit iväg med vad som helst, hade kunnat flå en bebis levande, ha 1000 ögonvittnet men mitt allibi är att jag filmade det och la ut det på youtube [y]

Gentlernen:

Om du vill visa att koranen säger att man ska slå ihjäl icke-muslimer blir du nog tyvärr tvungen att hitta ett nytt citat

Quran (2:191-193) - "And slay them wherever ye find them, and drive them out of the places whence they drove you out, for persecution [of Muslims] is worse than slaughter [of non-believers]...and fight them until persecution is no more, and religion is for Allah."

Quran (2:244) - "Then fight in the cause of Allah, and know that Allah Heareth and knoweth all things."

Quran (2:216) - "Fighting is prescribed for you, and ye dislike it. But it is possible that ye dislike a thing which is good for you, and that ye love a thing which is bad for you. But Allah knoweth, and ye know not."

Om du inte är nöjd finns det massa mer 🙂

Gentlernen:

"Lite" annorlunda? "Döda de otrogna" och "om någon förråder er och för krig mot er bör ni inte lita på dem utan slå tillbaka" är mer än "lite" annorlunda skulle jag vilja påstå.

Poäng, men det finns mer verser i Koranen som ger intrycket att man ska döda icke troende, sen har dom faktiskt dödsstraff på att vara ateist i många islamska länder 😛

Gentlernen:

Charles Manson tolkade Beatles låtar som uppmaningar till raskrig, ergo, alla som lyssnar på Beatles är benägna att gå med i Ku Klux Klan.

Precis, min poäng, fast koranen inspirerar många mer än en person att döda, det är lite farligare när man tar in absoluta sanningar, tribalism och svart-vitt tänkande..

Gentlernen:

Nej, det gör vi inte. Däremot är det naturligtvis en självklarhet att en religion inte kan lastas för att någon bortförklarar sina egna handlingar med den.

Någon?
Vi talar om en ganska stor summa personer här som stenar folk och hänger bögar och ateister..
Det är inte ett par stycken som gör så här om det är det du menar X)
Det finns inga andra som fortfarande har dödsstraff på homosexualitet än muslimer ..
Det är ju någonting fel på antingen islam eller koranen när så många personer inom den gruppen går med på att ha dödsstraff på homosexualitet och att inte tro på deras religion.
Eller?

Gentlernen:

Precis - eftersom koranen inte uppmanar till våld,

Det är rätt bortom tvivel nu att folk inte kan tolka koranen som våldsam därav lyda den, du erkände själv att alla tolkar koranen unikt, vissa ignorerar dom våldsamma texterna, andra inte.

Gentlernen:

Nej men så oväntat; Proof by YouTube igen! Du inser att YouTube inte är en pålitlig källa till någonting överhuvudtaget?

Du såg nyss en man som sto framför tusentals personer och hotade en ateist med döden, många i publiken skrek också Döda honom, hugg huvudet av han!!..
Jag gillar inte att dumförklara personer..
Jag håller inte med om vad du säger, men jag skulle dö för din rätt att säga det.

Gentlernen:

För det första ser jag sammanlagt ett tiotal muslimer i klippet,

Du verkar inte vara bekant med hans undervisningar, han pratar alltid inför tusentals personer.
Vadå, tror du mikrofonen ekar för att dom står i en etta lägenhet eller xD?

Gentlernen:

för det andra har du ingen som helst aning om huruvida dessa utgör ett representativt urval av den muslimska befolkningen

Tusentals helt random muslimer kommer till en samling och alla håller med om att man ska döda ateister, ingen säger emot alla mord som sker på homosexuella och ateister, tjuvar som får deras händer avhuggna och sånt...
Dom är jävligt skickliga på att dölja att en majoritet är emot allt det här 🙂


   
SvaraCitera