Aviseringar
Rensa alla

fallout new vegas : Besvikelse??


Ämnesstartare

Jag måste bara säga att jag är besviken på fallout new vegas. Jag har spelat fallout 3 och älskar det mer än vad jag älskade oblivion.

Den största orsaken är att i fallout new vegas är en öken. Jag visste att det skulle innehålla en öken, men inte en sån tom. Det finns ju knappt någonting i den. Man måste gå och gå och gå och då hitter man något intressant "åh ett hus!" Man springer dit går in och huset är tomt och allt man kan loota är några stekpannor.

Jag kommer inte in i spelet alls. jag har spelat i kanske tolv timmar och det känns som om jag inte kommer någon vart.

Kan någon ge tips för hur man får "igång" spelet. Alltså något vapen eller någon plats som är rolig. Hjälpa till att komma in i spelet liksom. För även om jag tycker det varit en besvikelse hittils vill jag verkligen köra det för det är ju för fan fallout vi snackar om. Det MÅSTE spelas!!


   
Citera
Ämnesetiketter
Zsasz

PlasticNeon:

Kan någon ge tips för hur man får "igång" spelet.

Beats me, Som du älskade jag också Fallout 3 och har kört igenom det ett antal gånger, men även fast jag skaffade New Vegas när det kom så har jag än idag inte klarat det..

Har du alla DLC?, För dem har verkat göra så (som många andra också har gjort på senare tiden) att dem har släppt ett 50% klart spel, och sedan planerat att alla köper all DLC, "Honest Hearts" t.ex. lägger till ~45st nya ställen själv, "Old World Blues" lägger till ~30st osv. Och då har jag inte ens nämnt de nästan hundratals av NPC'er/Fiender/Factions/Vapen/Armors/etc som de också lägger till lägger till..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Whaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaat, tyckte Fallout 3 sög i jämförelse. Allt är mycket snyggare och bättre i Vegas.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Måste säga att jag än sålänge gillar ettan bäst. Men har inte spelat så mycket fallout alls så kan ha att göra med det.


   
SvaraCitera
Zsasz

Ensamvargen:

gillar ettan bäst

Image
?

Personligen gillar jag 2:an mer än ettan, men jag tycker fortfarande att hur dem tog det konceptet till 3d (3:an då) är episkt, och även fast story'n kanske inte är lika bra, så gillar jag 3:an mer än både ettan och tvåan..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zsasz:

Personligen gillar jag 2:an mer än ettan, men jag tycker fortfarande att hur dem tog det konceptet till 3d (3:an då) är episkt, och även fast story'n kanske inte är lika bra, så gillar jag 3:an mer än både ettan och tvåan..

Ah, story är en big (BIG) deal för mig så. [crazy] Men har fortfarande att spela spelen ordentligt.


   
SvaraCitera

Rödingajäveln:

mycket snyggare

Det är samma grafik engine men ja [crazy][crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TAGGA TILL SKYRIM WÖÖÖ!!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kommer bli rollspelsvärldens svar på hendrix woodstock 69'

lr när de nu var


   
SvaraCitera
Zsasz

Dräparen:

SKYRIM

Dräparen:

kommer bli rollspelsvärldens svar på hendrix woodstock 69'

Dvs. Alla säger att det var asbra, men bara en bråkdel har verkligen spelat det? (Sätt/hört det i Hendrix fall)

Skyrim verkar bra, ja, men att det kommer blåsa alla andra spel åt sidan det vettefan faktiskt, jag menar, bara detta året är det ju tänkt att t.ex. Star Wars: The Old Republic, Deus Ex: Human Revolution och Lord of the Rings: War in the North ut, och i början av nästa år (räknar hela Q1) så är det ju tänkt att t.ex. Diablo 3 och Mass Effect 3 ska komma ut.. Så.. Ja, sjukt bra, det är klart, men "best of the best" är kvar att se..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zsasz:

Dvs. Alla säger att det var asbra, men bara en bråkdel har verkligen spelat det?

tänkte mest "det kommer bli värsta grejen" osv!


   
SvaraCitera

Dräparen:

kommer bli rollspelsvärldens svar på hendrix woodstock 69'

Så tänkte jag om Oblivion också men näe, det blev det inte. Så jag är mer försiktig denna gång även om Skyrim verkar sjukt lovande.

Eller nej jag tänkte inte alls på Oblivion och Hendrix i samma mening men typ. Var kanske mer Per Gessle i Varberg sommaren 96.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blitzen:

Det är samma grafik engine men ja [crazy][crazy]

Snyggare designat och så tänkte jag mer. [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zsasz:

Har du alla DLC?

Nej det har jag inte. Jag har ingen. Så du menar att om jag laddar ner alla dlc så blir öknen mer livfull? Mer platser osv?

Dräparen:

TAGGA TILL SKYRIM WÖÖÖ!!!

Jag får orgasm bara jag funderar över att tänka på det. kommer bli galet
!!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker med new vegas var bättre än trean. tvåan är ju dock överlägset.


   
SvaraCitera