Aviseringar
Rensa alla

Falska vänner. Vad ska man göra?


Sluta "curla" för dom, sikta på att hitta bättre kompisar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pinkie:
be dom dra åt helvete helt enkelt!

Kanske, men det skulle suga att inte ha några som gillade en.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

95jonpet:

Kanske, men det skulle suga att inte ha några som gillade en.

hellre ensam än i fel sällskap? Tror inte de är så bra vänner om de inte är ärliga mot dig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FruLiten:

hellre ensam än i fel sällskap? Tror inte de är så bra vänner om de inte är ärliga mot dig

Du har nog rätt. Vill bara inte vara ensam. Är tillräckligt ensam som det är. Ledsen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

95jonpet:

Kanske, men det skulle suga att inte ha några som gillade en.

men om dom håller på som dom gör så gillar dom ju inte dig oavsett?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pinkie:

men om dom håller på som dom gör så gillar dom ju inte dig oavsett?

Sant, men ibland känns det ju som det. Men jag tror att ni alla har rätt. Ska ta och prata med dem.


   
SvaraCitera

95jonpet:

Men om man säger till dem, blir de inte arga då? Vissa är klasskamrater som jag tvingas ha i ett halvår till...

det är ju du som ska bli arg! du måste ju våga stå för dina känslor och du verkar ju inte må bra av det. vad skulle de bli arga över, förresten? för att du frågar varför de aldrig frågar med dig på saker? blir de arga för det är de ju helt efterblivna. sen behöver du inte attackera dem, men du kan ju fråga/säga ifrån.


   
SvaraCitera

De är inte dina vänner.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad skönt att det i alla fall finns några som förstår mig. Tack för alla kommentarer. 


   
SvaraCitera
kentig

95jonpet:
Tjenare.

Har ett relativt stort problem. Det finns många som jag känner, som utnyttjar mig för hjälp med skolarbeten och liknande. Jag ställer alltid upp för dem, men ingen svarar på mina meddelanden eller ens om jag pratar med dem ibland.

Idag diskuterade till och med alla mina "kompisar" om något de skulle göra tillsammans ikväll. Alla visste om det, men ingen berättar något för mig.

Vad ska jag göra? Det känns som att alla hatar mig så länge som jag inte löser deras problem. Vill inte leva som en slav under andras förtryck. 

Säg nej nästa gång någon vill ha hjälp. Det gäller att ta kontrollen och visa att man inte är så "easy". Dessutom finns det ett flertal människor där ute som inte är så som du beskriver ovan. De är de du ska lägga energi på, inte de falska.


   
SvaraCitera