Aviseringar
Rensa alla

Falskt anklagad i skolan.. Hjälp mig!


Du anar inte hur många gånger jag har befunnit mig i den situationen.. Det hela slutade med att jag sket i allt som har med skola att göra! [y]


   
SvaraCitera

Du säger att fem andra också var kvar i skolan, vilka är dessa och vilket förflutet kan de tänkas ha? Fanns det någon annan som hade en "grudge" med henne? Vart befann du dig under denna tiden - och, finns det någon som kan bekräfta att du inte (ev) var där?

Bra kompis du har som misstror sin polare över att ha pissat ner ens..skåp? Vad är det för grej att göra, vad är det menat att du skulle få ut av att göra något sånt?

Du bör berätta för föräldrarna hur det ligger till. Det är väl bättre att de hör det komma från dig och inte någon pilsk rektor? Skiter sig allt, dvs att du får skulden, så manar jag dig till att försöka söka upp de som verkligen ställt till det och gör livet rätt surt för dem.


   
SvaraCitera

De är antagligen ett par jävla rasister som vill ställa till det för dig. Som nån skrev här, ge tilbaks men diskret nog att du inte kan räknas in, ex utanför skolan vid 7 sjutiden.
Funkat för mig när ett par rassar var uppkäftiga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cointoge:

Du säger att fem andra också var kvar i skolan, vilka är dessa och vilket förflutet kan de tänkas ha? Fanns det någon annan som hade en "grudge" med henne? Vart befann du dig under denna tiden - och, finns det någon som kan bekräfta att du inte (ev) var där?

En av killarna som var på skolan har varit tillsammans med henne nyligen - och dom gjorde slut för inte så länge sen. Han snackar skit om henne hela tiden.. Det vet både lärarna och hon, men han slingrade ur sig. Och jag befann mig bredvid mitt skåp som är två våningar över hennes skåp. Faktiskt inte, jag var inte med någon.

Prinsen Darren:

De är antagligen ett par jävla rasister som vill ställa till det för dig. Som nån skrev här, ge tilbaks men diskret nog att du inte kan räknas in, ex utanför skolan vid 7 sjutiden.
Funkat för mig när ett par rassar var uppkäftiga.

Vad skulle jag kunna göra?


   
SvaraCitera

jakan28:

Vad skulle jag kunna göra?

Slå? Vad annars? Det svenska systemet är mildare än du tror.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Prinsen Darren:

Slå? Vad annars? Det svenska systemet är mildare än du tror.

Ah.. Kanske, men vill helst slingra ur mig.. Eftersom mina föräldrar är strikta.


   
SvaraCitera

Det blir väl inte bättre av att du slår folk? Kommer knappast bli lättare för dig i vilket fall.

Men hur gammal är du ungefär? Är det högstadie eller gymnasie? Från vilket land kommer du ifrån (eller dina föräldrar)?

Jag tycker att du borde prata med dina föräldrar och tjejen som blev utsatt. Försök förklara för dom att det inte var du. Visst de kanske bli arga och de kanske inte tror på dig i början men efter ett tag borde de väl förstå att det inte var du? Sen borde du tillsammans med dina föräldrar och tjejen som blev utsatt ha ett möte med klassföreståndare och rektor.

Eller tycker du det verkar som en dålig idé?

I vilket fall ska du inte ge dig för än du har fått en ursäkt av skolan för de falska anklagelserna. Det är också viktigt att tjejen och klassen förstår att det inte var du.


   
SvaraCitera

jakan28:

En av killarna som var på skolan har varit tillsammans med henne nyligen - och dom gjorde slut för inte så länge sen. Han snackar skit om henne hela tiden.. Det vet både lärarna och hon, men han slingrade ur sig. Och jag befann mig bredvid mitt skåp som är två våningar över hennes skåp. Faktiskt inte, jag var inte med någon.

Är du klen förstår jag att du inte har något som du kan göra. Men om du har styrkan nog så tipsar jag som jag sa i föregående tråd, att du försöker att söka upp denna. Fråga folk vart dom hört ryktet ifrån, följ tråden tills du fått tag på någon person som du själv anar har skapat det här. Med våld såklart.

Men det är om du vill ta risken såklart. Om du finner att det är värt problemet, vilket rykte du kan få utav att gå runt och hota människor. Annars är det bara att utstråla självsäkerhet både i och utanför klassrummet. Det är väl de enda tips du kan ta emot. Någon Grissom och CSI-team kommer knappast till din undsättning.


   
SvaraCitera