Aviseringar
Rensa alla

Familjeliv?


Ämnesstartare

Hjärtegull:

Hur vill du leva ditt liv då?

Som en solitär ansvarsfull icke-misantrop som ej bidrar till överbefolkning och undergång


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

helutuhle:

min familj är väldigt viktig, och jag antar att min framtida familj också kommer vara väldigt viktig för mig.

Om jag säger såhär, vad gör du helst en fredagskväll? Myser med din partner OCH barnen framför teven eller gör något med bara din partner? [smile]

dazed_and_confused:

nittio procent av farsan och morsans gräl innan dom skilde sig hade nog med "familjelivet" att göra

Familjeliv är inte lika med gräl. Inte automatiskt i alla fall.

dazed_and_confused:

plus att man vill vara någorlunda fri, barn tycker jag inte om.

Jag skulle inte känna mig isolerad och ofri för att jag hade barn.

El Guaje:

Inget jag tänker på så mycket nu men någon gång i framtiden vill jag ha familj. Men barn får vänta tills jag fått ordning på mitt eget liv och känner mig redo. Så jag lär väl iaf passerat 30.

Hur gammal är du nu då? [smile] Och vad vill du göra innan du får barn? Något speciellt?

Nintendo:

Nah, ser krogen som en lekstuga för myndiga.

Okej. Det ligger något i det. Men det är ju väldigt olikt en hemmakväll i alla fall. Så jag menar.

Nintendo:

Men som det ser ut nu, när jag har sambo + är barnlös, så nä, har inget behov av att gå på "vuxenställen".

Vad tycker du om att göra med din partner då? [smile]

framtidstron lever:

Längtar tills jag får barn, det ska bli asmysigt!

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Liebestraum:

Som en solitär ansvarsfull icke-misantrop som ej bidrar till överbefolkning och undergång

[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtegull:

Vad tycker du om att göra med din partner då?

Döda honom på diverse spel, se på sevärda filmer, idka samlag och laga mat.

Hjärtegull:

Okej. Det ligger något i det. Men det är ju väldigt olikt en hemmakväll i alla fall. Så jag menar.

Jo, jag förstod hur du menade sen [crazy] Och antagligen skönt för många med barn att komma ut och göra något annat, speciellt om de sysslat med sådant tidigare [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Döda honom på diverse spel, se på sevärda filmer, idka samlag och laga mat.

[cute][love]

Nintendo:

Jo, jag förstod hur du menade sen Och antagligen skönt för många med barn att komma ut och göra något annat, speciellt om de sysslat med sådant tidigare

Ja. Man kanske inte orkar med familjeliv 27/7. Det innebär ju inte att man inte älskar sina barn till 100 %

Bajskorv:

Jag vill nog inte ha ledig tid från mina barn när de kommer. Det är ju dom man älskar mest!

Fast jag tror nog att egentid är viktig också. Och att prata med andra vuxna utan barn närvarande. Jag vill tillbringa ungefär 70-80 % med mina barn + min partner. Alla tillsammans.


   
SvaraCitera

Hjärtegull:

Hur gammal är du nu då? Och vad vill du göra innan du får barn? Något speciellt?

Är 22 nu. Det viktigaste jag vill göra innan är att utbilda mig färdigt, skaffa ett bra jobb jag trivs med, hitta en plats jag trivs att bo på och sen ska man ju helst ha någon bra person att skaffa barnen med också. [smile]

Så det är mycket att göra men jag stressar inte, försöker ha så kul som möjligt på vägen!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtegull:

yp att vara hemma en fredagskväll tillsammans med barnen. Alla kan ha det mysigt tillsammans.

gillar detta ocksåp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

El Guaje:

Det viktigaste jag vill göra innan är att utbilda mig färdigt, skaffa ett bra jobb jag trivs med, hitta en plats jag trivs att bo på och sen ska man ju helst ha någon bra person att skaffa barnen med också.

Det låter bra. Jag vill såklart helst träffa någon trevlig kille, men om jag inte har träffat någon när jag är 30, eller lite över, tänker jag skaffa barn ändå. [crazy] På något sätt..så galen är jag i dem. [love] Men som sagt, jag vill träffa någon. Hoppas jag gör det. Helst ska det vara någon som älskar hemmakvällar, både med och utan barn.

El Guaje:

Så det är mycket att göra men jag stressar inte, försöker ha så kul som möjligt på vägen!

[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtegull:

Hur viktigt är det för dig?

Just nu är det inte viktigt alls! Det är så mycket som behöver göras och upplevas innan jag (eventuellt) kommer lockas i de banorna!

Hjärtegull:

Är det viktigt för dig att gå ut tillsammans med din partner?

Öh... det beror på vad som menas med gå ut. Om det betyder att gå ut och supa på krogen så nej, och jag förstår inte varför man vill göra det heller. Om man inte enbart är ute för att sätta relationen på spel...

Pratar vi museum och annat som väl får ses som vuxet så tycker jag sånt kan vara trevligt. Det blir inte ofta, men det gör det desto mer speciellt när det väl blir av!

Känner inget som helst behov av att göra saker bara för att de får mig att känna mig vuxen. Jag vill göra sånt jag vill göra.

När lönen kommer och räkningarna ska betalas, då känner jag mig som vuxnast. Det räcker mer än väl för mig. Det känns även rätt vuxet att tvätta och laga mat varje dag.

Men jag tycker "vuxenliv" mest består av att "jämföra kukstorlek" i olika sammanhang. Någon form av tävling där den som har de flashigaste planerna för framtiden, åker på dyraste/längsta resorna och sånt "vinner".

Jag känner mig helt enkelt inte hemma i den typen av prat. Visst kan jag göra vuxna saker, jag kan köpa en telefon som jag skulle kunna visa upp för omvärlden och hoppas att de tycker jag är skitcool som har den. Eller så kan jag äga den och bara... äga den och sen om någon bryr sig, kul.

Jag har aldrig förstått mig på det här med att hålla på och låtsas vara intresserad (vilket jag får en känsla av att de allra flesta vuxna ägnar sig åt). Att vara vuxen känns mest som ett rollspel.

Förstår på sätt och vis att många vuxna går ut och super på helgerna, eftersom de verkar tro att det är den enda ursäkten att bete sig barnsligt och ha roligt. Det går ju inte att ha roligt på en tisdag...!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtegull:

Jag vill ha två eller tre.

låter bra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tobbish:

Det är så mycket som behöver göras och upplevas innan jag (eventuellt) kommer lockas i de banorna!

Som vadå? Vad vill du göra? [smile]

Tobbish:

Känner inget som helst behov av att göra saker bara för att de får mig att känna mig vuxen. Jag vill göra sånt jag vill göra.

Bra. [smile] Man kanske känner sig vuxen när man går ut och super på krogen, men enligt mig är det barnsligt..


   
SvaraCitera

Hjärtegull:

Jag vill såklart helst träffa någon trevlig kille, men om jag inte har träffat någon när jag är 30, eller lite över, tänker jag skaffa barn ändå. På något sätt..så galen är jag i dem.

Hehe jaså du! Men du kommer säkert träffa någon. Mycket gott kommer hinna hända tills det är dags. Kanske känns tungt ibland men saker kan snabbt förändras till det bättre. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

El Guaje:

Hehe jaså du! Men du kommer säkert träffa någon. Mycket gott kommer hinna hända tills det är dags. Kanske känns tungt ibland men saker kan snabbt förändras till det bättre.

Så sant. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtegull:

Om jag säger såhär, vad gör du helst en fredagskväll? Myser med din partner OCH barnen framför teven eller gör något med bara din partner? [smile]

slltså, om jag haft barn hade jag väl velat att de satt med oss. [confused] men ibland måste mammsen och pappsen få vara själva


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtegull:

Som vadå? Vad vill du göra? [smile]

Resa, satsa på mig och min sambo. Skulle vi få barn nu skulle många uppoffringar behövas som vi inte vill göra i dagsläget. Husdjur och sånt är inte heller aktuellt p.g.a. samma anledning.

Hjärtegull:

Bra. [smile] Man kanske känner sig vuxen när man går ut och super på krogen, men enligt mig är det barnsligt..

Jag tycker också det är barnsligt. Dricker inte alkohol mer än... ja, knappt en gång om året. Don't see the point! [bigcheers]


   
SvaraCitera