Aviseringar
Rensa alla

Familjen


Ämnesstartare

Familjen är viktig, särskilt att ha två föräldrar. Jag har levt nu i 12 år utan en pappa. Min kärlek till min pappa kommer alltid att finnas och då kommer även sorgen att finnas kvar. Det är väldigt svår att leva utan en av sina föräldrar. Jag önskar hela tiden att jag kunde få ett tecken av att han vakar över mig. I min familj har vi alltid sett skruvar och spikar som ett tecken eftersom min pappa aldrig kunde ha sina skruvar och spikar på rätt ställe (han gillade att snickra). Han tog självmord, det positiva med det är att jag inte kommer göra det, med min fars död har det varit ett steg mot att drunkna i depressionen som har varit ett tag. Jag kommer bara vänja mig vid att den finns, den kan när som helst komma och överrumpla mig. Hur känner ni om hur en förälder har dött?


   
Citera
Ämnesstartare

Går du till någon och pratar eller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nej det gör jag inte


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

den ensamme:

nej det gör jag inte

Det är viktigt att göra det, jag vet inte hur gammal du är men.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag funderar på att göra det men det jag tycker det är svårt att ta kontakt men sker och ting


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

du är inte ensam om att sakna en förälder eller annan närstående.
kanske skulle det kännas bättre för dig att dela dina tankar med någon som själv upplever samma saker. som dan säger så är det viktigt att prata med någon och inte stänga inne allting. tillslut kommer dina tankar att svämma över och då bryter du antingen ihop helt eller blir ett tomt skal som vandrar rastlöst omkring.

du tycker det är svårt att ta kontakt med människor, men försök. ta hjälp av någon du kan prata med. be dem att ta med dig till en kurator, psykolog eller annan mottagning.

ta hand om dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mina tankar har redan svämmat över. nu tar jag mig upp igen. det är svårt men jag vet var jag inte vill.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

den ensamme:

Han tog självmord

Vet du varför han gjorde det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är en av många frågor som uppstår när en man känner tar självmord, men nej det vet jag inte. Han kom till mammas dröm och sa att det var en livskris men det är inte hela svaret och ingen kan svara på det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kanske kan det ha varit för att skydda dig och övriga familjen från något? [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har funderat på det men jag tror inte det


   
SvaraCitera