Aviseringar
Rensa alla

familjeproblem


Ämnesstartare

Asså javene vad jag ska göra. 
orkar verkligen inte va hemma. Är less på hela familjen och mina släktingar. Vill ba komma bort ifrån när jag är nära dom. Och orkar inte vara med vissa "vänner" är (finns en tråd om dom med) finns en ja vill va med men aa.. 
vet inte vad jag ska göra nu mer. Är less på mamma och pappa och orkar verkligen inte prata om det med dom.


   
Citera
Vilh
 Vilh

sahlenaren :
Asså javene vad jag ska göra. 
orkar verkligen inte va hemma. Är less på hela familjen och mina släktingar. Vill ba komma bort ifrån när jag är nära dom. Och orkar inte vara med vissa "vänner" är (finns en tråd om dom med) finns en ja vill va med men aa.. 
vet inte vad jag ska göra nu mer. Är less på mamma och pappa och orkar verkligen inte prata om det med dom.

Det här kanske låter som ett totalt värdelöst råd, men kanske (antagligen, med största sannolikhet) är det en period som du är inne i just nu - lång eller kort. Försök att sysselsätta dig med saker du tycker är roligt att göra. Försök att distansera dig med dina föräldrar utan att tappa kontakten eller bråka. Försök tänka positiva tankar och ha alltid detta i huvudet:

"Skulle det här vara ett bra sista adjö om de plötsligt inte skulle finnas imorgon?"


   
SvaraCitera

Försök hitta aktiviteter som gör att du slipper umgås med dem lika mycket.


   
SvaraCitera

Som tidigare användare sagt så är det jättebra om du kan hitta något kul att sysselsätta dig med. Personligen har jag också väldigt svårt för att vistas bland människor överhuvudtaget och är trött på det mesta vad gäller umgänge, men att dyka ner i en bra bok, improvisera lite på pianot, brodera något tjusigt eller gå ut på en fotorunda kan verkligen hjälpa mig att släppa de där spänningarna som uppstår. Hoppas att du mår bättre snart!


   
SvaraCitera