Aviseringar
Rensa alla

Fan ska jag göra ?!


Ämnesstartare

Jag bor tillsammans med något man skulle kunna förväxla med ett monster. Det har jag gjort sedan jag var ungefär 7-8 år. Men då bodde jag inte här på heltid, då bodde jag dessutom hos min mamma, var bara här varannan helg, om ens det.
Då brydde jag mig inte så mycket, visste att det var mamma som uppfostrade mig, trotts att hon försökte, men hon lyckades verkligen inte.
Nu har jag bott här i 4 år, och nu är det pappa som har hela vårdnaden om mig eftersom att mamma dog i cancer. Och helvetet började ungefär 2 veckor efter mammas död, när jag flyttade från huset och mammas man.
Och allt har bara blivit värre.

Vem är det jag pratar om? Pappa? .. nej, pappas nya.
Vad gör man egentligen när man inte gillar den som ens enda förälder gifter sig med och skaffar ny familj med? Stå på och sjunka in i sig själv, bli mer och mer osynlig? .. Den vägen har jag ialla fall gått.
Men jag är trött på det, hjälp mig någon, vad ska jag göra?

Nej, jag kan inte prata med min far, och ja, vi har kontakt med soc som inte hjälper.


   
Citera

Vet precis hur det känns. Det är bara att bråka på tills ni kommer till det stadiet att ni inte ens kollar på varandra. Dit har jag hamnat nu, det är skitskönt 🙂


   
SvaraCitera

din pappas nya har ingenting att göra med hur du ska uppfostras, enligt mej alltså. vet inte hur det är med det där egentligen men den där tanten borde inte kunna säga till dej om nåt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kablash__:

Vet precis hur det känns. Det är bara att bråka på tills ni kommer till det stadiet att ni inte ens kollar på varandra. Dit har jag hamnat nu, det är skitskönt 🙂

Vi snackar inte längre, förutom när hon ska sätta igång och skälla på mig över någonting. (kan vara allt från att jag inte städat på rummet till att jag tagit ett glas mjölk). Så jag kanske är på god väg, haha x)

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

enhimmelskdrog:

din pappas nya har ingenting att göra med hur du ska uppfostras, enligt mej alltså. vet inte hur det är med det där egentligen men den där tanten borde inte kunna säga till dej om nåt

Egentligen inte, eftersom att hon inte är någon förälder till mig för fem öre, men farsan är så jävla feg så om vi bråkar (kan vara om vad som helst) så står han alltid på hennes sida för att inte de ska börja bråka..
Så om hon bråkar med mig så bryr sig inte farsan, och jaa .. om hon säger till mig behöver ju inte han göra det. Trots att han kanske inte tycker likadant.
.. Det där kändes bara invecklat, men hoppas att du fattar.


   
SvaraCitera

woaaaah:

farsan är så jävla feg så om vi bråkar (kan vara om vad som helst) så står han alltid på hennes sida för att inte de ska börja bråka..

feg far [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

feg far

Han föddes sån - och kommer dö sån.

Alltså, jag har hatat , verkligen hatat , honom sedan morsan dog. Men jag har tänkt på det ett tag och det är faktiskt inte han jag hatar, utan hans fru . Hon får pappa och mig verkligen att glida ifrån varann till max. Hon vill bland annat att de två och deras son på 2 år ska flytta till Nya Zeeland (andra sidan jordklotet du vet).. Jag skulle kunna svära på att det är för att hon ska slippa mig för gått - för jag tänker aldrig i mitt liv flytta med.


   
SvaraCitera

Säg vad du tycker om det inte hjälper så kräver du att få flytta därifrån.

Säg till din pappa att du inte kan leva så här... att han får ta en ny ställning till dig och dina behov eller så flyttar du på grund av honom o hans tjej, och då kan du kalla han misslyckad! [chocked][badgrin]

Vart jag dum? 🙁


   
SvaraCitera

woaaaah:

Hon får pappa och mig verkligen att glida ifrån varann till max. Hon vill bland annat att de två och deras son på 2 år ska flytta till Nya Zeeland

tycker verkligen att du borde prata med din pappa även om du skrev att det inte går.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xparn:

Säg vad du tycker om det inte hjälper så kräver du att få flytta därifrån.

Säg till din pappa att du inte kan leva så här... att han får ta en ny ställning till dig och dina behov eller så flyttar du på grund av honom o hans tjej, och då kan du kalla han misslyckad!

Vart jag dum? 🙁

Jag har pratat med honom miljoner gånger, skrivit runt en miljon brev till honom, skrikit, hotat, bråkat med honom, ingenting har någonsin hjälpt.

Jag får försöka prata med han igen, tänkte skriva en berättelse/novell om hur jag känner och ser "problemet" från min synvinkel (jag älskar att skriva och är .. ganska duktig på det), så får vi se vad som händer helt enkelt ..

Jag skulle aldrig kunna kalla han misslyckad faktiskt, jag är för snäll [tard][rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

tycker verkligen att du borde prata med din pappa även om du skrev att det inte går.

Får försöka med det en gång till..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

woaaaah:

Hon får pappa och mig verkligen att glida ifrån varann till max.

Min pappa hade också en sån tjej för nåt år sen, så jag vet hur jävligt det är. Fast du har det värre, för jag kunde bo hos min mamma.
Men jag och mina syskon gjorde allt för att göra hennes liv så pestigt att hon flyttade självmant, det tog tid men det gick tillslut. Testa o häll lavemang i hennes kaffe, vetja, även om hon inte flyttar på grund av det så är det väldigt roligt [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

raally:

Testa o häll lavemang i hennes kaffe, vetja, även om hon inte flyttar på grund av det så är det väldigt roligt

haha! vad är det för nått? xD och vad händer?
.. Vet dock inte om jag vågar, kommer bli utslängd som många gånger förr [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

woaaaah:

kan vara allt från att jag inte städat på rummet till att jag tagit ett glas mjölk

woaaaah:

men farsan är så jävla feg så om vi bråkar (kan vara om vad som helst) så står han alltid på hennes sida för att inte de ska börja bråka..

woaaaah:

Vad gör man egentligen när man inte gillar den som ens enda förälder gifter sig med och skaffar ny familj med?

woaaaah:

det är faktiskt inte han jag hatar, utan hans fru . Hon får pappa och mig verkligen att glida ifrån varann till max.

Jag känner igen mig så otroligt mycket i det här. Det hade likagärna kunnat vara jag som skrev det där. Men jag bor hos min mamma nu, för jag är inte välkommen hos min pappa längre. Han har en ny familj, tog mitt rum och gjorde om det till barnkammare till deras nya unge. Och tanten har massa konstiga regler och försökte bestämma över mig.

Jag tycker du ska ställa ett ultimatum till din pappa. Antingen du eller nya frun. Han kommer förmodligen välja frun för din pappa låter som min pappa, alltså en riktig jävla toffel som lyder minsta vink.

Sen ska du ringa socialtjänsten. Det gjorde jag och de skriver ner allt man berättar. Och då blev min pappa jävlig rädd, för han vill hela tiden leka "familjen perfekt".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kaninkudde:

Jag tycker du ska ställa ett ultimatum till din pappa. Antingen du eller nya frun. Han kommer förmodligen välja frun för din pappa låter som min pappa, alltså en riktig jävla toffel som lyder minsta vink.

Skönt att höra att jag inte är ensam om detta.. Faktiskt. Har länge kännt mig ensam med det, trotts att jag vetat att jag inte är det.

Jag ställde ett ultimatum till han, han fick välja mellan hans fru och mig och syrran .. Han blev endast förbannad o sa "Du kan inte säga så till mig" och gick igen, så det gick inge vidare faktiskt.

Jag vet inte vad jag ska säga till dom, jag är så jävla rädd om min lillebror (älskar han verkligen) och om socialtjänsen blir inblandad kanske han får skit för det också ..


   
SvaraCitera

woaaaah:

Vi snackar inte längre, förutom när hon ska sätta igång och skälla på mig över någonting. (kan vara allt från att jag inte städat på rummet till att jag tagit ett glas mjölk). Så jag kanske är på god väg, haha x)

Aaa, försök göra henne rädd för dig också, hota att slå ner henne om hon håller på osv. Funka för mig iaf :< [crazy]


   
SvaraCitera