Aviseringar
Rensa alla

Fan! Tog bort en maskinvara (på ta bort program) och nu funkar inte minneskortet?


Ämnesstartare

Rensade bland mina program och tog bort ett program som hette Texas instruments, vet att min miniräknare från gymnasiet hette något i den stilen, tvekade lite men tog bort sen ändå.

Nu när jag sätter på min dator frågar den om jag vill installera den hittade maskinvaran två gånger. Jag klickar bara på avbryt för jag har ju ingen maskinvara i. Nu när jag sätter i mitt minneskort så reagerar inte datorn och jag tror att det kan ha med det att göra.

What to do? Hur hittar man de maskinvaror som man har kopplade i datorn? Vet att det ska gå och ordna det manuellt, men minns inte hur. [sad]

HELP!


   
Citera
Ämnesstartare

Kanske ska nämna att jag har windows XP och minneskortet är SanDisk.

Och att det gick att koppla i kortet om det låg kvar i kameran med hjälp av en sladd. [sad] vill kunna använda endast minneskortet ju!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

honolulu:

Och att det gick att koppla i kortet om det låg kvar i kameran med hjälp av en sladd. [sad] vill kunna använda endast minneskortet ju!

.. och då är mappen tom? och jag måste kopiera alla bilder till datorn och vänta en halv evighet??? Istället för att de bara ska finnas där som på ett normalt minne?????????

aristoteles:

åtta:

KOM HIT!


   
SvaraCitera

honolulu:

.. och då är mappen tom? och jag måste kopiera alla bilder till datorn och vänta en halv evighet??? Istället för att de bara ska finnas där som på ett normalt minne?????????

Du har avinstallerat drivrutinen för minneskortläsaren, grattis. Och ja, det är troligen texas instruments som tillverkat kretsen. Så nej du kan inte läsa minneskort förren du återinstallerar drivrutinen. Ta inte bort saker om du inte vet vad det är.

honolulu:

Jag klickar bara på avbryt för jag har ju ingen maskinvara i.

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Du har avinstallerat drivrutinen för minneskortläsaren, grattis.

Okej, tack.

aristoteles:

Så nej du kan inte läsa minneskort förren du återinstallerar drivrutinen.

Hur gör jag det?

aristoteles:

Ta inte bort saker om du inte vet vad det är.

honolulu:

vet att min miniräknare från gymnasiet hette något i den stilen, tvekade lite men tog bort sen ändå.

aristoteles:

honolulu: Jag klickar bara på avbryt för jag har ju ingen maskinvara i.

Förfrågningarna kommer när jag precis har startat upp datorn, inte när jag har minneskortet i. [smile]


   
SvaraCitera

honolulu:

Förfrågningarna kommer när jag precis har startat upp datorn, inte när jag har minneskortet i. [smile]

Uppmärksamma att det inte är ditt minneskort som inte funkar, det är minneskortLÄSAREN i din dator. Om du inte har en läsare kan du inte läsa minneskortet, enkelt.

honolulu:

Hur gör jag det?

Ladda ner drivrutinen från tillverkarens hemsida. Alltså inte texas instruments utan företaget som brandat din dator. (läs: HP, Acer, osv)

Om det är en brandad dator vill säga.


   
SvaraCitera

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är något fel på dig. [bigsmile] Men tack för hjälpen, fixade det.


   
SvaraCitera

honolulu:

Det är något fel på dig. [bigsmile] Men tack för hjälpen, fixade det.

Det är vad din mamma sa igår.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Det är vad din mamma sa igår.

Kul att du inte kan hitta någon bättre än min mamma. Och att hon ändå tycker att det är något fel på dig. [wink]


   
SvaraCitera

honolulu:

Kul att du inte kan hitta någon bättre än min mamma. Och att hon ändå tycker att det är något fel på dig. [wink]

Nåt fel är det ju på mig som dras till henne[blush]


   
SvaraCitera