Aviseringar
Rensa alla

Fanfiction


Ämnesstartare

Bara en kul fråga sisådär, det verkar bli allt vanligare i alla möjliga fandoms så


   
Citera
Ämnesetiketter

vad är det?


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

Är jag helt efterbliven om jag inte har en aning om vad de är?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Attitydinkontinent:
vad är det?

för dem som inte ens orkar klicka på din lmgtfy länk så:

fanfiction är ett skönlitterärt verk skrivet baserat på en redan befintlig bok/film/serie/band/artist
Varje berättelse kan vara väldigt olik den andra t.ex. kan fanfictionen vara en fortsättning på en bok där den slutat och alltså vara skriven i samma miljö och samma personer och personligheter som i boken
Eller med t.ex. ett band kan man ha skrivit om dem som ett band eller bara använt en eller flera av personerna som karaktärer i boken och de kan ha helt andra personligheter än i verkligheten


   
SvaraCitera

materialarn:
Är jag helt efterbliven om jag inte har en aning om vad de är?

Nej inte heltBlink en fanfiction är när man tar idéer, roller, eller miljöer från en oftast känd bok. Finns även de som gör fan fics om tex one direction och dessa går oftast ut på att huvudpersonen antingen är den kända eller har en nära relation till den kände. 
Mvh fandomsnörden.
Ont ; ja, jag har läst. Och även skrivit i form av dvs rollspel


   
SvaraCitera
mynona

Deviance: Ja jag har läst

kan vara förvånansvärt bra och man får chansen att välja olika scenarios man kanske hade önskat se i den verkligen berättelsen. är man besviken på hur filmen verkligen slutade kan man leta reda på en fanfic som har det slut man hade velat ha osv. har många gånger velat skriva fanfic själv


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

kan vara förvånansvärt bra och man får chansen att välja olika scenarios man kanske hade önskat se i den verkligen berättelsen. är man besviken på hur filmen verkligen slutade kan man leta reda på en fanfic som har det slut man hade velat ha osv. har många gånger velat skriva fanfic själv

ja helt underbart!!!

läser själv en bandfanfiction som bara använder det fysiska utseendet och namn typ och är hopplöst förälskad i berättelsen helt fantastisk


   
SvaraCitera
mynona

Deviance:

ja helt underbart!!!

läser själv en bandfanfiction som bara använder det fysiska utseendet och namn typ och är hopplöst förälskad i berättelsen helt fantastisk

har faktiskt skrivit ut och sparat de jag gillat mest från en period jag läste mycket fanfic. ska kanske ta fram och läsa om


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

har faktiskt skrivit ut och sparat de jag gillat mest från en period jag läste mycket fanfic. ska kanske ta fram och läsa om

definitivt värt det! jag läser en pågående och den sista boken är snart slut men hon ska skriva en "före första boken började" som handlar om den manliga huvudkaraktärens liv innan första boken och första boken typ som midnight sun hade blivit om stephanie meyer fått avsluta den


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har någon läst 50 shades of grey påtal om litteratur?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men hallååååå :((


   
SvaraCitera
reben

aldrig fattat d där


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

reben:
aldrig fattat d där

asbra ju läsa en hel bok om sin kändiscrush hell yas


   
SvaraCitera

aldrig läst, tycker oftast inte det blir intressant


   
SvaraCitera