Aviseringar
Rensa alla

fann något mycket märkligt


Ämnesstartare

ej säker på vilken kategori jag bör posta det i, men ja.

jag fann detta forum förut ikväll, så långt allt väl. det är väl inte helt otänkbart med ett forum som diskuterar elder scrolls tillsammans med de nya falloutspelen. lite märkligare att de även slänger in de gamla falloutspelen, men visst. crysis? fan vet jag, men det låter väl inte otänkbart.

sen så läser jag, och det första jag slås av är könsfördelningen. typ 70% verkar vara honor, och min första tanke var väl att, ja, jo, det är lätt att få för sig att det finns färre gamers av honkön än vad det egentligen finns. men för helvete, ett forum som diskuterar new vegas-builds och rollspelar postapokalyptisk politik och ingående diskuterar frågor som kräver djuplodade kunskaper i spel som kom ut för typ 15 år sen (och då specifikt falloutserien, hade det varit elder scrolls enbart så okej, men fallout, kom igen), på ett forum där könsfördelningen är typ 70% honor? vad har hänt sen sist jag kollade, liksom? det är ju inget litet forum heller.

härnäst noterade jag att antalet inlägg var väldigt märkligt, alla användare har mellan 1700 och 1900 inlägg. alla. okej, jag kollade runt och såg någon med typ 1691, men det är också undantaget. användarnamnen framstår som märkliga. men liksom, vad handlar det om?

sen så googlade jag, och hittade det här på ett elder scrolls-forum.

:

Anyway, just what in the world is www.gameskyrim.com/? It seems some strange amalgam/archive of certain parts of the TES forums, except not. For instance it includes most recent threads in the Lore Forum under the "Elder Scrolls Series Discussion", but all of the 'usernames' appear to be completely random. For instance I can find my own posts there, but they're not by me, nor are any two by the same imposter-username.

On the one hand I'm glad I found that site, as it lets me browse TESForums at work (whereas they're usually blocked), but at the same time I'm stuck wondering what the hell's going on.

:

Oh that. Someone explained it a while back. Basically its some kind of money-generator scam. Makes a fake forum of sorts to get picked up by the search worms and generate view counts. Something like that.

:

That's not real?

I thought for a while some incredibly physically attractive young women were discussing the Elder Scrolls universe with some semblance of enthusiasm and intelligence and I can honestly say I'd never been more ready for the act of lovemaking in my entire life.

Why must fate be so cruel to me?

nu i efterhand så tänker jag att jag förmodligen borde kommit på det snabbare, men jag hittade forumet när jag googlade efter replikor av ingame-prylar, och jag föreställer mig att det är långt ifrån omöjligt att könsfördelningen mellan folk som gillar att cosplaya fallout eller typ postapokalyps-lajva skulle kunna vara 70/30. visst, kanske. sen så tog det ett tag för det att sjunka in, sen var det fler saker som var för märkliga, sen var jag tvungen att nysta mer i det.

men seriöst. jag måste bara skriva av mig. det finns inte ens någon reklam på forumet. vad i helvete, liksom?

kommentera.


   
Citera
Ämnesetiketter

Provade att googla en post för att se om svaren klipp/klisras ifrån någon annan sida.
Men hittade inget.
Håller med jävligt skum sida. Alla avatarbilder ser dock stulna ut. Helt omöjligt att en sådär stor andel av medlemmarna på en spelsida har bilder på sig "själv"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Galvmeister:

Provade att googla en post för att se om svaren klipp/klisras ifrån någon annan sida.
Men hittade inget.

jag känner till ett forum som kan tänkas ha den typen av diskussioner om fallout på regelbunden basis, jag kan säga som så att könsfördelningen där är lite annorlunda. men det är märkligt, ändå. först reagerar jag på att något är väldigt konstigt, men jag rationaliserar det med att, ja, det handlar ju inte om vilket falloutnördande som helst, tråden som kom upp på sökning rörde saker som väl främst förknippas med cosplayande. och ja, jo, visst, då kan jag köpa det. så jag accepterade det. men det tog många timmar av slöklickande innan jag funderade närmare kring saken, även efter att jag märkt det knepiga med postcounts osv.

vad är syftet med att slänga upp ett fejkforum som bara kostar i bandbredd, egentligen? jag ser det inte, förutom att de får hög pagerank. men de verkar ju inte ens utnyttja det. de kommer bevisligen högt i pageranks redan, släng in lite relevant reklam så finns det ju pengar att tjäna direkt, utan att någon ens behöver märka det.

världen är inte logisk längre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

släng in lite relevant reklam så finns det ju pengar att tjäna direkt, utan att någon ens behöver märka det.

Glömt adblock på eller? Ser banners på varje sida.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rymdpirat:

Glömt adblock på eller? Ser banners på varje sida.

glömt på, varför skulle jag stänga av adblock? men ja, det förklarar saken. till viss del, i alla fall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

glömt på, varför skulle jag stänga av adblock? men ja, det förklarar saken. till viss del, i alla fall.

För att kolla om de hade någon reklamn på sidan förstås. [crazy]


   
SvaraCitera