Aviseringar
Rensa alla

Får det vara så här?


Ämnesstartare

Hejsan!

Jag tänkte höra med er här om ni vet om det är "lagligt" eller inte...

Jag har härt av en av mina närmaste vänner att hon känner sig nerkränk där hon bor (rehabiliterings center) för såna som inte allt mår bra( droger, skadning på sig själv, med mera...) Och för ett litet tag sen så sa hon till mig att personalen hade varit iväg med en av ungdomarna på bio. Det var fortfarande 2 ungdomar hemma som är självmords benägna och hen bara åker iväg medans dom sover ingen annan var på jobb! Är det ännu lagligt att lämna ungdomar som är självmords benägna såhär bara för att se premiären på en film med en annan ungdom. Inget hade hen sagt heller....) tycker själv inte det är så rätt!!


   
Citera

antagligen inte


   
SvaraCitera
Kudhos

Tvivlar att ALLA gick iväg. 


   
SvaraCitera

Kränkt p.g.a att personalen säger något till henne eller vaddå?

Som Kudhos skriver så tvivlar jag också på att all personal lämnade. Vore väldigt dumt och risk att de förlorar jobbet skulle jag tro. Men sen vet jag inte hur de arbetar där och vilka riktlinjer som finns.


   
SvaraCitera
reben

vad är det för slags hem? med största  sannolikhet måste där finnas personal, det får inte vara sådär.

finns dålig personal samt dåliga vårdboenden överallt, dumt att misstro vad ts. elr bra, visar ju att ni har bra förtroende för vården ^___^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det var bara en ungdom till utom jag! Ingen personal!!
ett kollektiv(rehab) för såna som mår extremt dåligt eller är drågare eller har alkohol beroende... 


   
SvaraCitera

Får jag fråga... hur gamla är ni? Vilka droger har ni sysslat med? 


   
SvaraCitera
mwo
 mwo

Jag undrar om inte hon kan vända sig till Patientnämnden kanske beroende på vad det är för typ av rehabcenter...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vi e 13 och 16 år 
vi har inte sysslat med någon drog över huvud taget... Vi har bara försökt begå självmord och skadar oss själva ....


   
SvaraCitera
reben

socialstyrelsen ksk
finns för många  vårdboende som sköts illa


   
SvaraCitera