Aviseringar
Rensa alla

Far


Ämnesstartare

Jag har aldrig fått ha den bra uppväxten med min far som de andra barnen i min by fick uppleva. 
Jag har aldrig känt mig nog för min far. Jag är en raggare, men min far tyckte att jag ej kunde vara det för jag var en tjej. Jag fick ej meka bilar med honom för jag var tjej. 
Min far är inte som de allra flesta. Han ska vara vän istället för far och dotter/son. Under hela min uppväxt så har min far valt spriten före mig och alla andra i familjen.  Han har slagit både mig och min mor.. Han försökte även döda min mor.. 
Han har fått mina syskon att dricka sprit med honom... Min storasyster som numera är 28, när hon var 15-16 år så tog far med henne ut och drack... hon ramlade ner från en rivin...Hon skadade sig extremt och att hon överlevde är otroligt. Min far märkte inte ens att hon var borta...
Min far drack med min storebror och han var 17-18, min bror körde rattfull och krockade med en snö plog.... Min far brydde sig ej...

Jag vet inte ens om jag bör kalla honom för far.. 
Ni som ej vet hur det är att uppleva dessa saker.. ni kommer tänka att jag inte kan hata min far, han är ju liksom min far.... Men vet ni Vad? Jag hatar honom... Han har aldrig funnits för mig de åren jag mått dåligt och varit mobbad. Han har bara slagit mig. Skrikit på mig.. 
(Finns mycket mera som hänt men tar ej upp det. Just saying.)


   
Citera
Ämnesetiketter

CoffeeGirl:
Jag har aldrig fått ha den bra uppväxten med min far som de andra barnen i min by fick uppleva. 
Jag har aldrig känt mig nog för min far. Jag är en raggare, men min far tyckte att jag ej kunde vara det för jag var en tjej. Jag fick ej meka bilar med honom för jag var tjej. 
Min far är inte som de allra flesta. Han ska vara vän istället för far och dotter/son. Under hela min uppväxt så har min far valt spriten före mig och alla andra i familjen.  Han har slagit både mig och min mor.. Han försökte även döda min mor.. 
Han har fått mina syskon att dricka sprit med honom... Min storasyster som numera är 28, när hon var 15-16 år så tog far med henne ut och drack... hon ramlade ner från en rivin...Hon skadade sig extremt och att hon överlevde är otroligt. Min far märkte inte ens att hon var borta...
Min far drack med min storebror och han var 17-18, min bror körde rattfull och krockade med en snö plog.... Min far brydde sig ej...

Jag vet inte ens om jag bör kalla honom för far.. 
Ni som ej vet hur det är att uppleva dessa saker.. ni kommer tänka att jag inte kan hata min far, han är ju liksom min far.... Men vet ni Vad? Jag hatar honom... Han har aldrig funnits för mig de åren jag mått dåligt och varit mobbad. Han har bara slagit mig. Skrikit på mig.. 
(Finns mycket mera som hänt men tar ej upp det. Just saying.)

Ojdå, och setta säger du för att?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kalixtus02:

Ojdå, och setta säger du för att?

Går inte bära på för mycket. 


   
SvaraCitera

Jag beklagar allt du behövt gå igenom. När jag läser det känns det inte som att det hänt i nutid utan i dåtid. Dvs att allt skulle hänt för väldigt länge sedan. Trots att du själv angivit din ålder till 15 år.   Skeptisk   Skeptisk   Skeptisk

En farsa som vill vara någon kombo mellan vän/kompis/polare och pappa låter ju iof sig helt ok. Men alkoholen låter helt åt helvete.  Tumme ned

Du skriver...

CoffeeGirl: Jag är en raggare, men min far tyckte att jag ej kunde vara det för jag var en tjej. Jag fick ej meka bilar med honom för jag var tjej.

Men du är ju bara 15 år! Finns det över huvud taget "raggare" i din ålder? Raggare förknippar jag med jänkeägare dvs de som kör stora amerikanska bilar. Företrädesvis 50- 60- och 70-talare. Men eftersom dessa bilar kostar MINST några hundra tusen kronor i Sverige så brukar det inte vara bilägare i din åldersgrupp som äger dessa bilar utan oftast lite äldre "gubbar" som har ekonomin att äga liknande bilar som vanligtvis bara körs några hundra mil varje sommar.

Eller du kanske även kallar en 18-årig Toyota- eller Citroënägare för raggare?  Mycket glad


   
SvaraCitera
evene

Men du är ju bara 15 år! Finns det över huvud taget "raggare" i din ålder? Raggare förknippar jag med jänkeägare dvs de som kör stora amerikanska bilar. Företrädesvis 50- 60- och 70-talare. Men eftersom dessa bilar kostar MINST några hundra tusen kronor i Sverige så brukar det inte vara bilägare i din åldersgrupp som äger dessa bilar utan oftast lite äldre "gubbar" som har ekonomin att äga liknande bilar som vanligtvis bara körs några hundra mil varje sommar.

Eller du kanske även kallar en 18-årig Toyota- eller Citroënägare för raggare?  Mycket glad

Hon menar nog att hon tillhör raggarkulturen


   
SvaraCitera

stoner:  Men du är ju bara 15 år! Finns det över huvud taget "raggare" i din ålder? Raggare förknippar jag med jänkeägare dvs de som kör stora amerikanska bilar. Företrädesvis 50- 60- och 70-talare. Men eftersom dessa bilar kostar MINST några hundra tusen kronor i Sverige så brukar det inte vara bilägare i din åldersgrupp som äger dessa bilar utan oftast lite äldre "gubbar" som har ekonomin att äga liknande bilar som vanligtvis bara körs några hundra mil varje sommar.

Eller du kanske även kallar en 18-årig Toyota- eller Citroënägare för raggare?  Mycket glad

Säkert en "Eddie Meduza ettan lös epa-raggare" Blink


   
SvaraCitera

evene: Hon menar nog att hon tillhör raggarkulturen

Vi hade för någon vecka sedan en av sveriges största "raggarträffar" inkl swapmeet och cruising i min närmaste hemstad så jag var säkert alldeles för influerad av denna träff.  Glad

Men, visst. Det finns ju även lite billigare raggarbilar typ denna.  Mycket glad

a_classy_wreck_cruising_by_elektronikfre


   
SvaraCitera
evene

Jag vet inte ens om jag bör kalla honom för far.. 
Ni som ej vet hur det är att uppleva dessa saker.. ni kommer tänka att jag inte kan hata min far, han är ju liksom min far.... Men vet ni Vad? Jag hatar honom... Han har aldrig funnits för mig de åren jag mått dåligt och varit mobbad. Han har bara slagit mig. Skrikit på mig.. 
(Finns mycket mera som hänt men tar ej upp det. Just saying.)

Har också alltid "hatat" min pappa. Han har aldrig funnits där på samma sätt som du förklarar. Han var bara en ren idiot helt enkelt. Mina föräldrar var dock skilda så jag valde att flytta ifrån min pappa. Jag bara drog hemifrån en dag utan att säga något till han. Om han brydde sig? Nja inte särskilt. Så varför skulle jag då bo kvar hos han? Så har nu inte träffat honom på ett par år och han har aldrig hört av sig.

Men ja detta är ett rätt komplicerat ämne, vet inte riktigt hur du ska lösa det


   
SvaraCitera

stoner:

Vi hade för någon vecka sedan en av sveriges största "raggarträffar" inkl swapmeet och cruising i min närmaste hemstad så jag var säkert alldeles för influerad av denna träff.  Glad

Men, visst. Det finns ju även lite billigare raggarbilar typ denna.  Mycket glad

a_classy_wreck_cruising_by_elektronikfre

Var bilmarknad på Tjolöholms slott också förra helgen. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stoner:
Jag beklagar allt du behövt gå igenom. När jag läser det känns det inte som att det hänt i nutid utan i dåtid. Dvs att allt skulle hänt för väldigt länge sedan. Trots att du själv angivit din ålder till 15 år.   Skeptisk   Skeptisk   Skeptisk

En farsa som vill vara någon kombo mellan vän/kompis/polare och pappa låter ju iof sig helt ok. Men alkoholen låter helt åt helvete.  Tumme ned

Du skriver...

Men du är ju bara 15 år! Finns det över huvud taget "raggare" i din ålder? Raggare förknippar jag med jänkeägare dvs de som kör stora amerikanska bilar. Företrädesvis 50- 60- och 70-talare. Men eftersom dessa bilar kostar MINST några hundra tusen kronor i Sverige så brukar det inte vara bilägare i din åldersgrupp som äger dessa bilar utan oftast lite äldre "gubbar" som har ekonomin att äga liknande bilar som vanligtvis bara körs några hundra mil varje sommar.

Eller du kanske även kallar en 18-årig Toyota- eller Citroënägare för raggare?  Mycket glad

Finns allt många i min ålder som är raggare. Jag är ju ung så äger ingen bil än.  Säker jag skrivit händer i både dåtid och nutid . Har ju inte skrivit allt han har gjort osv. Känns inte som att det är nödvändigt att skriva det. 


   
SvaraCitera

Modigt att våga berätta det här tycker jag i alla fall! Vågar man berätta det för någon, var som helst kanske man vågar berätta mer om sina hemska upplevelser fler gånger. Och det blir lättare för varje gång får man hoppas. Folkhögskola kan vara ett exempel att må bättre på och våga möta, inspirera människor.


   
SvaraCitera

Har också ett as till far, dock nykterist, men typ raggare 
har inte haft någon kontakt med honom på närmare 15 år, bara att klippa bort sådana från sitt liv 


   
SvaraCitera

CoffeeGirl:

Går inte bära på för mycket. 

Tumme uppSkeptiskRullar ögonenFörvirradTardig


   
SvaraCitera

Din far har ju raggar beteende,  finns hjälp hos sos. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lurifax69:
Din far har ju raggar beteende,  finns hjälp hos sos. 

Soc gör ingenting. Redan pratat med soc om detta men de tycker att det ej behövs 


   
SvaraCitera