Aviseringar
Rensa alla

Får inga presenter av min pojkvän


Ämnesstartare

Jag har varit tillsammans med min pojkväni snart 3 månader, men under dessa 3 månader har jag märkt att han är väldigt snål och inte särskilt gentlemannaaktig av sig. Har inte fått en enda present av honom i ordets rätta bemärkelse på dessa tre månader, trots att jag tydligt betonade vikten av att få presenter och bli bortskämd när vi inledde förhållandet.

Jag är inte en tjej som kräver mycket. Det enda jag begär är att han betalar minst ett av mina klädköp i månaden, ett av mina krogbesök i månaden samt ytterligare gåvor för minst 5000 kr/månad. Jag anser att om man älskar sin flickvän är det en SJÄLVKLARHET att man lägger ut pengar på henne. Ser jag ett par stövlar för 2000 som jag vill ha är det en självklarhet enligt mig att han ska köpa dem åt mig.

Det enda jag har fått är ett enstaka biobesök samt att han bjudit mig på restaurang någon gång, men det är ju inte i närheten av 5000/månad och inte heller är det något klädköp eller krogbesök och detta tycker jag är ganska snålt. Det är trots allt en ynnest att få vara tillsammans med mig.

Jag tog upp detta häromdagen och nämnde lite diskret att han inte skämde bort mig tillräckligt mycket. Då sa han att han inte hade så mycket pengar efter att räkningar och sånt tjafs är betalda, men HALLÅ? Hört talas om SMS-lån? Annars kan han ju alltid ta ett extrajobb, det är ju lätt för killar att få jobb.

Borde jag ge honom en månad till för att han ska få bevisa att han kan skärpa sig eller ska jag dumpa honom och hitta någon som behandlar mig så som jag förtjänar att behandlas?


   
Citera
Ämnesstartare

Förlåt alla kvinnor, men först trodde jag inte att detta var ett troll....


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Förlåt alla kvinnor, men först trodde jag inte att detta var ett troll....

Va? Vadå troll?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

s'kert tamburin som kommit med ytterligare en fejk

nej, men du är overkill. min senaste pojkvän gav mig hans hatt när jag fyllde år för jag gillade den. och söp ner mig ibland. det är allt. pojkar gör ej så längre och om du måste ha sådant så är du DUM I HUVUDET.

seriöst, BLI TILLSAMMANS med någon man vill kräva saker av? de har ju redan fått kossan så varför köpa mjölken. så jävla dåligt drag från din sida.


   
SvaraCitera

mopsen:

s'kert tamburin som kommit med ytterligare en fejk


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

AHA jag fattar, du vill ha honom för pengarnas skull


   
SvaraCitera
mynona

Dan_the_ironman:

Förlåt alla kvinnor, men först trodde jag inte att detta var ett troll....

Diskussionen kanske skulle bli intressant att läsa om du utgick ifrån att så inte var fallet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mopsen:

nej, men du är overkill. min senaste pojkvän gav mig hans hatt när jag fyllde år för jag gillade den. och söp ner mig ibland. det är allt. pojkar gör ej så längre och om du måste ha sådant så är du DUM I HUVUDET.

Tycker inte att jag är overkill, det är det minsta man kan göra för sin flickvän för att visa att man älskar henne. Många av mina väninnor har mycket högre krav än så. Att få en gammal hatt och bli nersupen då och då skulle jag ta som en ren FÖROLÄMPNING och den kille som försökte ge mig något så billigt skulle få en örfil och en spottloska i ansiktet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

Diskussionen kanske skulle bli intressant att läsa om du utgick ifrån att så inte var fallet.

Jag tror inte någon här skulle påstå att killar borde köpa sina tjejer något bara för att de är killar, och om de var så dumma skulle de inte heller kunna komma med några intressanta argumment för det [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Grote Liefde:

gammal hatt och bli nersupen då och då skulle jag ta som en ren FÖROLÄMPNING och den kille som försökte ge mig något så billigt skulle få en örfil och en spottloska i ansiktet.

jag var väl lika hemsk mot honom, han fick en hel bunt underkläder för att han skulle bli mindre vidrig under kläderna.
nej, men jag tycker att du dumpar honom, han har redan visat att han ej älskar sin kossa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Grote Liefde:

gammal hatt och bli nersupen då och då skulle jag ta som en ren FÖROLÄMPNING och den kille som försökte ge mig något så billigt skulle få en örfil och en spottloska i ansiktet.

jag var väl lika hemsk mot honom, han fick en hel bunt underkläder för att han skulle bli mindre vidrig under kläderna.
nej, men jag tycker att du dumpar honom, han har redan visat att han ej älskar sin kossa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du får väll göra slut då och hitta en herre med tjockare plånbok om det är så jobbigt [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

emilsh:

AHA jag fattar, du vill ha honom för pengarnas skull

Nej, jag älskar honom, men jag vill ha uppskattning från den jag är tillsammans med. Att ge sin flickvän presenter är ett tecken för att visa sin kärlek. Jag ger ju honom sex som ett tecken på min kärlek.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Grote Liefde:

Jag ger ju honom sex som ett tecken på min kärlek.

Eller så är det han som ger dig sex som ett tecken på sin kärlek [surprised]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Grote Liefde:

Nej, jag älskar honom, men jag vill ha uppskattning från den jag är tillsammans med. Att ge sin flickvän presenter är ett tecken för att visa sin kärlek. Jag ger ju honom sex som ett tecken på min kärlek.

"Ger" sex? Är det inte nåt ni båda njuter av? Som ni delar med varandra?


   
SvaraCitera