Aviseringar
Rensa alla

Får inte lyssna på musik på lektionerna!


Ämnesstartare

Tjenare! Jag stör mig på en sak, min lärare säger att vi inte får lyssna på musik,utan anledning också! Så jag undrar om ni har något tips så jag kan gömma att jag lyssnar på musik. Jag har orginal -hörlurarna till iphone och Bluetooth-headset.


   
Citera
time
 time

"Utan anledning"?

Om läraren pratar är det meningen att eleverna ska följa med i den mån de kan och inte lyssna på musik istället. Alternativt: kom inte och klaga på att ni inte fattat vad lektionerna gått ut på sen.

Är det en lektion där ni inte kommunicerar utan bara till exempel skriver kan jag förstå att du tycker det är orättvist, men inte annars.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det är en lektion ''där ni inte kommunicerar utan bara till exempel skriver'':)


   
SvaraCitera
time
 time

gabbeat:

''där ni inte kommunicerar utan bara till exempel skriver'':

Så läraren pratar inte alls? Vad är det för ämne?


   
SvaraCitera

När ni har lektion måste läraren under hela lektions tiden kunna förvänta sig att eleverna lyssnar. Om du på allvar tror att man kan förvänta sig att en person som siter och lyssnar på musik lyssnar på läraren också så bör du tänka lite längre än näsan är lång.


   
SvaraCitera

Skaffa långa tjocka dreads.
Sy in hörlurar i dreadsen kopplat till en spelare du bär i bröstfickan/bhn (beroende på vad du föredrar att klä dig i).
Lyssna och njut.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jo det kan jag hålla med om, men i detta fall pratar inte läraren med oss.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HAha skit också jag som jusst klippt mig!;(


   
SvaraCitera

gabbeat:

men i detta fall pratar inte läraren med oss.

du kan ju svara på timeisrunningouts fråga så att vi kan göra en riktigt bedömning,. vilken årskurs går du i?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

årskurs 9


   
SvaraCitera

Sålänge läraren inte pratar eller håller någon genomgång så tycker jag du ska skita i vad hon/han säger. Du kan iof skita i det oavsett. Helt upp till dig om du vill lyssna på musik eller inte. Men jag tänker främst att du borde stå på dig om du t.ex kan koncentrera dig bättre när du lyssnar på musik när du arbetar.


   
SvaraCitera

Det beror väl jävligt mycket på om det är då hon/han pratar eller bara när du jobbar för dig själv som du använder dom, anyway så kan du ju prova att sitta med kanske en lur i och en huvtröja så syns det inte allt för väl.


   
SvaraCitera

gabbeat:

årskurs 9

det kan vara så att du är skolans bitch. :/

NEMI:

Men jag tänker främst att du borde stå på dig o

om du gör detta, gabbeat, så se till att göra det snygg. kaxa inte och lägg fram sakliga argument som att musiken får dig koncentrerad, du har tillräckligt lågt för att inte störa andra, och du kan riktigt stänga ute övriga miljön.
om läraren fortfarande nekar dig musik kan du argumentera för en modernisering av grundskolan.


   
SvaraCitera

mopsen:

om läraren fortfarande nekar dig musik kan du

stämpla denna som en mongolid idiot och fortsätta att njuta av musiken.


   
SvaraCitera

NEMI:

stämpla denna som en mongolid idiot och fortsätta att njuta av musiken.

då är ingen vidare pedagogisk eller förstående. då kan båda lägga ned verksamheten och gå hem och sluta slösa statens medel.


   
SvaraCitera