Aviseringar
Rensa alla

får inte sova med killar...


Nachac:

Snarare naiv, världsfrånvänd och orättvis.

Nej. Nu tänker du som en unge och inte som en förälder med ansvar för någon annan.


   
SvaraCitera

jag som trodde man bara fattar genomtänkta och bra beslut i den åldern


   
SvaraCitera

isola:

Skrev väl inget om det heller. Man kan väl knulla på dagtid, går hur bra som helst.

ok vad är det annars för faror i att låta en pojke sova över


   
SvaraCitera

isola:

Nej. Nu tänker du som en unge och inte som en förälder med ansvar för någon annan.

Nej, du tänker som den här mostern, jag tänker utanför lådan. Mostern kan på intet vis hindra sin dotter från att ha sex och du är det snarare bättre att låta pojkvaskern sova över så att hon har någorlunda koll. Sover hon hemma, med pojken, eller borta hos pojken kan mostern ha viss uppsikt. Ljuger däremot dottern (vilket hon förmodligen till sist gör för att få sin vilja igenom) saknar mostern koll och det blir en spänd relation dem emellan. Dessutom hade situationen med all sannolikhet varit annorlunda om hon var pojke.


   
SvaraCitera

Artie:

ok vad är det annars för faror i att låta en pojke sova över

Nu var det ju sova över hos honom det var frågan om, fattade jag ju som.
Hon vill väl att ungen ska komma i tid till skolan, veta vad det är för hem och föräldrar, försäkra sig om att inget mot hennes vilja händer där, att hon stannar där och inte går någon annanstans etc.
Jag skulle inte släppa iväg mig sextonåring till vemsomhelst för att sova över om jag inte kände människan och visste vart hon skulle.


   
SvaraCitera

isola:

För att du som sextonåring fortfarande är ett barn och inte får sova över hos vem som helst hur som helst utan din vårdnadshavares tillåtelse, just för att tonåringar inte alltid tar de bästa besluten.

Barn juridiskt sett, inte biologiskt. Vem skulle det skada att hennes pojkvän sov över hos henne? Inte direkt som att hon ska sova över hos Egon,69, som är hallick.


   
SvaraCitera

isola:

Nu var det ju sova över hos honom det var frågan om, fattade jag ju som.

Läs om, läs rätt.

amandagunnarsson:

det finns en kille som jag gillar och vi har träffas några gånger, dock aldrig hemma hos någon utav oss, och vi har börjat snacka om att han ska komma till mig, och eftersom han bor en bit härifrån så antar jag att han vill sova hos mig.


   
SvaraCitera

Nachac:

Sover hon hemma, med pojken, eller borta hos pojken kan mostern ha viss uppsikt. Lj

Hon kan omöjligt ha uppsikt hemma hos honom, och det var väl det det handlade om.
Jag ser inget fel i att inte få sova över hos killar när man är 16, tonåringar fattar som sagt inte de bästa beslut och kanske är detta en överbeskyddande moster, men hellre det än att hon låter henne springa som hon vill.
Om två år är hon vuxen och kan sova hos vem hon vill.


   
SvaraCitera

Bakric:

Jag hade tänkt gräva fram något lagom fint argument, men jag känner lite förståelse för din moster nu....

Va? Det skiljer två år mellan dem, är ju typ ingenting.

isola:

Hon vill väl att ungen ska komma i tid till skolan, veta vad det är för hem och föräldrar, försäkra sig om att inget mot hennes vilja händer där, att hon stannar där och inte går någon annanstans etc.

För om hon sover hos en honkönad människa kan ju inget av det där hända. Trams.


   
SvaraCitera

isola:

Hon kan omöjligt ha uppsikt hemma hos honom, och det var väl det det handlade om.

Hon kan ju prata med grabbens föräldrar och sätta upp lite grundregler. Allting är bättre än totalt förbud.

isola:

Jag ser inget fel i att inte få sova över hos killar när man är 16,

Nej, jag märker det.


   
SvaraCitera

Duke:

och eftersom han bor en bit härifrån så antar jag att han vill sova hos mig.

Ja okej, men jag förstår ändå mostern. Det är hennes hem och vill hon inte ha en främmande kille där som ligger med hennes unge så behöver hon inte ha det.
Jag personligen skulle ha bäddat åt honom i ett annat rum/på golvet och snackat skydd etc, men om hon inte vill göra det så är det ju hennes beslut eftersom det är hon som bestämmer.


   
SvaraCitera

KingGurka:

För om hon sover hos en honkönad människa kan ju inget av det där hända. Trams.

Klart att det kan.
Jag hade velat ha koll på alla min unge skulle sova hos, kolla med föräldrar att det var ok osv.

Nachac:

Hon kan ju prata med grabbens föräldrar och sätta upp lite grundregler. Allting är bättre än totalt förbud.

Han är en ny bekantskap och hon vill kanske ha tid att göra detta, vad vet jag.
Men det finns inget som säger att man måste låta sin unge göra någonting bara för att man tror att den kommer att smyga iväg och göra det sen, det är nästan lite som att köpa ut åt ungen bara för att man misstänker att den kommer att dricka ändå. Skitmesigt föräldraskap.


   
SvaraCitera

isola:

Jag hade velat ha koll på alla min unge skulle sova hos, kolla med föräldrar att det var ok osv.

Men herregud, hon är sexton, inte elva. Stackars flickebarn, är glad att inte du är min mor.


   
SvaraCitera

isola:

att köpa ut åt ungen bara för att man misstänker att den kommer att dricka ändå. Skitmesigt föräldraskap.

Det operativa ordet varande "lite". Personer och alkohol är det är oerhörd skillnad på. Här har hon möjligheten att träffa killen och ha översovandet i samma hus. Istället väljer hon att driva tjejen till att träffa pojkar i hemlighet, var hon inte har någon uppsikt alls. Det finns ytterst få saker som kan hända i en säng om natten som inte kan hända någon annanstans om dagen.


   
SvaraCitera

Nachac:

Här har hon möjligheten att träffa killen och ha översovandet i samma hus.

Hon ser väl hellre att de umgås på dagen och inte sover över alls?
Jag hade också föredragit att ev övernattning skett i mitt hus, men nu kanske mostern är av den åsikten att hon inte tycker att den här tjejen är tillräckligt ansvarsfull eller liknande. Det är ju ändå hon som bestämmer och då får tjejen acceptera det eller prata med henne igen.


   
SvaraCitera