Aviseringar
Rensa alla

Får inte ut tampongen, skinnbit ivägen, hinna över


Ämnesstartare

Hej! Rubriken skrev jag mest för att de som i panik söker på nåt sånt här faktiskt ska hitta något till skillnad från vad jag gjorde för nåt år sedan. 

Hur som helst har jag också det här problemet och har väldigt svårt för att få ut tampongen. Att få in den är inte så svårt utan mest när jag ska ta ut den och en hinna/skinnbit sitter i vägen. 

Nu har jag hittat ett sätt som funkar isch, i alla fall efter 10min eller nåt sånt. 

Så om du har det här problemet så har jag några tips som funkar för mig:

•försök slappna av, ta ett djupt andetag och gör något annat en stund (till exempel kolla på nåt) en stund innan du försöker igen. (Det värsta som kn hända är att du får åka till ungdomsmottagningen och låta dom ta ut den med bedövning vilket inte är en så stor grej egentligen)
•har du halvt fått ut den och den kommer inte längre så tryck in den igen och dra sen försiktigt ut den. 
•Innan den kommer fram till skinnbiten (slidkransen som jag nu lärt mig) så för in ett finger och håll skinnbiten åt sidan tills du dragit ut toppen på tampongen. Det kan kräva lite träning och några försök men till slut går det (iaf för mig)
•Dra sedan tills tampongen är ute. Det kan göra lite ont men försök tryck ut den samtidigt som du drar så borde det gå.

Funkade inte mitt tips och om du inte får ut den så prata med någon du litar på (mamma, mormor, pappa t.ex). Dom kommer inte tycka att det är så konstigt som du tror. Åk till läkaren och låt dom ta ut den med bedövning och så kanske du också kan få reda på varför den fastnade. Det kommer att gå bra. Puss!

Har du också det här problemet eller har haft så skriv gärna. Den här tråden är då för de som sitter med en tampong halvt inne att läsa.


   
Citera
Ämnesetiketter

Jag trodde att tamponger hade en tråd så man ska kunna dra ut tampongen med. Men bra tips ändå! Inte för att jag har användning av det då jag är kille men för alla tjejer här som kan lida av samma problem är det väldigt användbart för.


   
SvaraCitera

shit vad obehagligt, men tack för att du delar med dig av dina tips!


   
SvaraCitera
Haien

Ska inte tamponger vara små nog att de blir relativt blöta och lätt glider ut när man drar i snöret som hänger ut?


   
SvaraCitera

Det du har heter 'septate hymen' och är är egentligen inte menat att vara där utan är något som utvecklas hos vissa tjejer vid väldigt liten ålder. Hålet ska inte ha en skinnbit över sig och man ska egentligen ta bort det med en enkel operation hos en doktor/gynekolog. Jag hade också detta problem för några år sedan och hade panik precis som du. Jag gjorde dock det sjuka och klippte bort min skinnbit med en vanlig sax! Det gjorde lite ont i stunden, ungefär som att ta hål i öronen och blödde lite. Men nu är allting mycket bättre och jag har inga problem längre. Jag rekommenderar starkt att du går med detta till en doktor eller liknade och låter någon som vet göra det! Det kommer bli jobbigt i längden annars!

Anonym15åring123:
Hej! Rubriken skrev jag mest för att de som i panik söker på nåt sånt här faktiskt ska hitta något till skillnad från vad jag gjorde för nåt år sedan. 

Hur som helst har jag också det här problemet och har väldigt svårt för att få ut tampongen. Att få in den är inte så svårt utan mest när jag ska ta ut den och en hinna/skinnbit sitter i vägen. 

Nu har jag hittat ett sätt som funkar isch, i alla fall efter 10min eller nåt sånt. 

Så om du har det här problemet så har jag några tips som funkar för mig:

•försök slappna av, ta ett djupt andetag och gör något annat en stund (till exempel kolla på nåt) en stund innan du försöker igen. (Det värsta som kn hända är att du får åka till ungdomsmottagningen och låta dom ta ut den med bedövning vilket inte är en så stor grej egentligen)
•har du halvt fått ut den och den kommer inte längre så tryck in den igen och dra sen försiktigt ut den. 
•Innan den kommer fram till skinnbiten (slidkransen som jag nu lärt mig) så för in ett finger och håll skinnbiten åt sidan tills du dragit ut toppen på tampongen. Det kan kräva lite träning och några försök men till slut går det (iaf för mig)
•Dra sedan tills tampongen är ute. Det kan göra lite ont men försök tryck ut den samtidigt som du drar så borde det gå.

Funkade inte mitt tips och om du inte får ut den så prata med någon du litar på (mamma, mormor, pappa t.ex). Dom kommer inte tycka att det är så konstigt som du tror. Åk till läkaren och låt dom ta ut den med bedövning och så kanske du också kan få reda på varför den fastnade. Det kommer att gå bra. Puss!

Har du också det här problemet eller har haft så skriv gärna. Den här tråden är då för de som sitter med en tampong halvt inne att läsa.


   
SvaraCitera

bör jag bry mig om detta om jag är en kille? Rullar ögonen


   
SvaraCitera

vincebruh:
bör jag bry mig om detta om jag är en kille? Rullar ögonen

Om du använder tampong kanske


   
SvaraCitera

Asstriid:

Om du använder tampong kanske

de gör jag ju inte, wtf?


   
SvaraCitera

vincebruh:

de gör jag ju inte, wtf?

Varför frågar du ens om du behöver bry dig dåSover


   
SvaraCitera

Asstriid:

Varför frågar du ens om du behöver bry dig dåSover

för att tråden var riktade till alla? Skeptisk


   
SvaraCitera

vincebruh:

för att tråden var riktade till alla? Skeptisk

Tardig


   
SvaraCitera