Aviseringar
Rensa alla

Får jag gå på "krök" om jag vägrar dricka alkohol?


Ämnesstartare

Mina klasskamrater från högstadiet tycker att det ska bli "klasskrök". Det blir väl inte av, men hypotetiskt... får jag gå på "krök" om jag vägrar dricka alkohol?


   
Citera

Ja, självklart 


   
SvaraCitera

du kan alltid ta med cider och låtsas att du dricker whisky Glatt skålande


   
SvaraCitera

De kan inte direkt tvinga dig att dricka.


   
SvaraCitera

Köp en grape tonic flaska och ta bort etiketten. Säg sedan att du blandat en GT. Färskingarna på det där kröket hade inte märkt nånting iallafall de smaka.


   
SvaraCitera

Fast sen så måste man inte dölja att man dricker något annat än alkohol ju... kan ju bara ta en läsk liksom.


   
SvaraCitera
Emer
 Emer

Har en kompis som går på fest med sin klass ganska ofta. Han vägrar dricka alkohol, energidryck eller röka. Men de har kul ändå, så det funkar. 


   
SvaraCitera

Stå på dig, säg att du inte dricker


   
SvaraCitera

Emer:
Har en kompis som går på fest med sin klass ganska ofta. Han vägrar dricka alkohol, energidryck eller röka. Men de har kul ändå, så det funkar. 

Exakt. Jag t.ex är allergiskt mot alkohol, men blev ändå bjuden av klasskamrater till barer eller så. (Fast går då på gymnasiet och är själv ingen Festperson direkt.)


   
SvaraCitera
Emer
 Emer

ThundWind:

Exakt. Jag t.ex är allergiskt mot alkohol, men blev ändå bjuden av klasskamrater till barer eller så. (Fast går då på gymnasiet och är själv ingen Festperson direkt.)

Jag upplever att de flesta är okej med att någon annan inte vill dricka. Ingen brukar hetsa. Man brukar väll uppskatta när någon inte dricker också. Då kan den personen köra hem de andra efteråt och man behöver inte betala taxi. 


   
SvaraCitera

Emer:

Jag upplever att de flesta är okej med att någon annan inte vill dricka. Ingen brukar hetsa. Man brukar väll uppskatta när någon inte dricker också. Då kan den personen köra hem de andra efteråt och man behöver inte betala taxi. 

Mycket gladBlinkShockeradGråter
japp det var exakt det som hände vissa gånger. Lyckligt viss så slapp vi taxi då flesta av de bodde nära.


   
SvaraCitera
Emer
 Emer

ThundWind:

Mycket gladBlinkShockeradGråter
japp det var exakt det som hände vissa gånger. Lyckligt viss så slapp vi taxi då flesta av de bodde nära.

🙂


   
SvaraCitera

Frågan är hur kul det är att vara nykter bland fulla människor.. Om du inte ska dricka, stanna hemma och spela istället Party


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asstriid:
Frågan är hur kul det är att vara nykter bland fulla människor.. Om du inte ska dricka, stanna hemma och spela istället Party

jag kanske behöver öva mina sociala färdigheter, tänker jag. jag är väldigt rädd för sociala situationer.

jag klagar dessutom hela tiden på att jag inte får ligga, så att umgås med andra kanske är ett steg närmare, jag vet inte.

och jag tycker inte att det är så kul att spela längre ändå...


   
SvaraCitera

123fendas:

jag kanske behöver öva mina sociala färdigheter, tänker jag. jag är väldigt rädd för sociala situationer.

jag klagar dessutom hela tiden på att jag inte får ligga, så att umgås med andra kanske är ett steg närmare, jag vet inte.

och jag tycker inte att det är så kul att spela längre ändå...

Vad är anledningen till att du avstår att dricka?


   
SvaraCitera