Aviseringar
Rensa alla

Får man CSN (studiebidrag) denna månad?


Ämnesstartare

Vet ej vart jag skulle posta detta men om jag nu postat fel så ursäkta mig o flytta den gärna då.

Jag sluta skolan den 6.e, ja får CSN den 20.nde varje månad då alltså. Kommer man få csn denna månaden, för de skoldagarna jag gått till den 6.e?

Jag menar jag fick CSN den 20.nde maj sista gången. Sen hade jag skola till den 6.e juni. Kommer jag få csn studiebidrag för de dagarna jag gått?


   
Citera

ne


   
SvaraCitera

Man får studiebidraget i förskott. SÅ det för juni betalades ut i maj.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

ne

hur vet du det?
för ett par kompisar till mig säger att man typ får bara 500. ett par kompisar säger att man får hela studiebidraget så jag vet inte vem man ska lita på


   
SvaraCitera

12characters:

hur vet du det?

jag e gammal i gemet

12characters:

för ett par kompisar till mig säger att man typ får bara 500. ett par kompisar säger att man får hela studiebidraget så jag vet inte vem man ska lita på

ah vem ska du lita på
1 par småungar el mig, som kan mina grejer. svårt val


   
SvaraCitera

12characters:

Jag menar jag fick CSN den 20.nde maj sista gången. Sen hade jag skola till den 6.e juni. Kommer jag få csn studiebidrag för de dagarna jag gått?

det du fick den 20e maj var för de dagarna du ska gå i juni. pengarna du får tex 25e april ska du använda under maj, så du får betalt i förskott. nästa utbetalning ska du få i augusti.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ah ok.

MAn tackar för svar.


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

1 par småungar el mig, som kan mina grejer. svårt val

[wink]


   
SvaraCitera

Man får det i förskott som sagt. Studiebidrag är bara för de månader du går i skolan.
Så du får inte förrän i slutet av augusti igen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ni alla hade fel, Man fick studiebidraget jag fick det precis.
Står till och med på CSN'S hemsida att man får till o med i Juni.

Facepalm.


   
SvaraCitera

Kanske barnbidrag? Studiebidrag vetefan. Är ju till för att finansiera STUDIER, varför skulle man få det under sommaren?


   
SvaraCitera

12characters:

Ni alla hade fel, Man fick studiebidraget jag fick det precis.Står till och med på CSN'S hemsida att man får till o med i Juni.

Om du får pengar den 20:e är det barnbidrag och inte studiebidrag...[rolleyes]

men ja, för gymnasieungdomar är det tydligen utbetalning i juni och sen i september. för oss lite större barn som tagit oss förbi det där med gymnasium är det utbetalning i maj och sen augusti

http://www.csn.se/komv-folkh-gymn/studiehjalp/utbetalningsdagar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

Om du får pengar den 20:e är det barnbidrag och inte studiebidrag...men ja, för gymnasieungdomar är det tydligen utbetalning i juni och sen i september. för oss lite större barn som tagit oss förbi det där med gymnasium är det utbetalning i maj och sen augusti

barnbidrag? lilla gubben jag är 19 år. Och hade du läst tråden så hade du förstått... det enda barnet jag ser här är ja.. du


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

såni:

Kanske barnbidrag? Studiebidrag vetefan. Är ju till för att finansiera STUDIER, varför skulle man få det under sommaren?

Men detta var det sista studiebidrags månaden, kommer inte få det förrän augusti igen. Jag fick det denna månaden för att jag slutade skolan den 6.e juni


   
SvaraCitera

12characters:

barnbidrag? lilla gubben jag är 19 år. Och hade du läst tråden så hade du förstått... det enda barnet jag ser här är ja.. du

[bigsmile]

Är du 19 år är du den yngre av oss tyvärr.


   
SvaraCitera