Aviseringar
Rensa alla

får man gå med i armén när man går i särskola?


Blitzen:

Bara för man inte får hjälp blir man inte skickad till en särskola, det va därför jag undrade om han kunde beskriva det lite mer specifikt.

Nej, det var därför jag skrev

isola:

förklaringen enl honom

han kommer nog inte att ge någon annan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Nej, det var därför jag skrev

Mhm


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: örklaringen enl honom ser du ovan

Bara för man inte får hjälp blir man inte skickad till en särskola, det va därför jag undrade om han kunde beskriva det lite mer specifikt.
---------------------------
(vf jag går i en särskola) jo för att jag fick ingen hjälp av lärarna för att dom hade inte tid med att hjälpa mig så då fick jag inte lära mig dom sakerna man skulle ha så det var df dom skicka mig :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sry kopiera fel namn 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blitzen
Bara för man inte får hjälp blir man inte skickad till en särskola, det va därför jag undrade om han kunde beskriva det lite mer specifikt.
-----------------
^^ han menar jag 😛 med svaret


   
SvaraCitera

Så länge du inte har någon spännande bokstavskombo, eller en annan diagnos så kommer inte skolvalet spela någon större roll. Så länge du klarar av de krav som ställs (Godkänd från gymnasiet vill jag minnas). Är man däremot lite spännande i huvudet så kan man bli stoppad av psykologen, eller mönstringsförättaren (finns dom fortfarande?).'

Att läraren inte hade tid med dig antar jag menar att du har någon form av koncentrationssvårigheter eller inlärningsproblem? Det kan självklart påverka hurvida du kommer få godkända betyg från GMU, och kommer få fortsätta en ev provanställning. Det är ganska hög inlärningskurva ska du veta..

Annars om du nu bara är konstig i huvudet kan det bli så att du inte kommer lyckas få någon anställning, utan kommer fasas ur systemet med bara en GMU i ryggen.
Dock finns många chipsmongon på jobbet, så du kommer nog säkert hitta ännu en vän med lite speciella behov.


   
SvaraCitera

nej men du kan gå med i benet


   
SvaraCitera
time
 time

Vänta. Vänta vänta vänta. Menar du att svenska armén tar in folk som INTE har gått i särskola också? [shake]


   
SvaraCitera

timeisrunningout:

[shake]

Bara för att Åland skickar en spion till Småland som verkar lite speciell betyder det ej att svennarna gör det 😉


   
SvaraCitera
time
 time

Knarko:

Bara för att Åland skickar en spion till Småland som verkar lite speciell

Det spelar ingen roll hur speciell man är, ingen åker till svenska armén om man bor på Åland (eller jo, det finns vissa tards, men de vill bara lata sig) och vill ha en redig militärutbildning. Finlands är mycket bättre. [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

honolulu:

nej men du kan gå med i benet

Där fick du till det.


   
SvaraCitera

timeisrunningout:

ingen åker till svenska armén om man bor på Åland

Inte det jag menade 🙁
Menade att Åland sänt en spion till Sverige i form utav en som vi båda vet vem denne är ;D


   
SvaraCitera
time
 time

Knarko:

Menade att Åland sänt en spion till Sverige i form utav en som vi båda vet vem denne är ;D

Aaaah, I see your point, mister Knarko! [cool]


   
SvaraCitera

Blitzen:

Där fick du till det.

Var tvungen, jag behöver ju trots allt inte hjälp med min svenska. [wink]


   
SvaraCitera

Man går inte på särskola om man inte är begåvningshandikappad.

Tyvärr, det kanske de inte vågade säga till dig [sad]
Men du gick inte där för att dina lärare inte hade tid... Eller ja. De hade inte tid att lära ut till en begåvningshandikappad.

Frågan är, är du ett troll eller är du utvecklingsstörd utan sjukdomsinsikt? :S
Eller kallar du bara din skola särskola fast du inte gick på en riktig särskola?


   
SvaraCitera