Aviseringar
Rensa alla

Får man närvara vid konfirmationsceremoni om man är ateist?


Ämnesstartare

Min kusin ska konfirmeras. Det verkar som att jag är inbjuden... Får man närvara vid konfirmationsceremonin om man är ateist?

Dessutom undrar jag, hur lång tid tar en sådan här ceremoni? Jag vet att det inte tar längre tid än två och en halv timme, men hur lång tid tar det exakt?


   
Citera

Ja varför skulle man inte få? Jag var på min sysslings konfirmation förut och jag vill minnas att det gick väldigt fort, typ inte mer än 1,5 timme iaf. De sjöng några psalmer sen bad de om bidrag till svenska kyrkan. Fy..


   
SvaraCitera

Vill du vara med eller? Låter skit tråkigt enligt mig.


   
SvaraCitera

Var på min kompis konfirmation förra året.. cermonin va FÖR lång o d klart du kommer in som ateist nt direkt nån som frågar


   
SvaraCitera

Ja, inte som att de frågar eller nått


   
SvaraCitera
Berit

Ja du får va där oavsett vilket tro du har. Tar max 1.5 timme men de brukar försöka hålla de i en timme men det beror lite på hur många som ska konfirmeras o vad de gör för uppvisning


   
SvaraCitera

Klart du får.
Hur länge det håller på är helt olika men räkna med minst 2h iaf. 


   
SvaraCitera
Berit

Lav:
Klart du får.
Hur länge det håller på är helt olika men räkna med minst 2h iaf. 

Är väl olika från församling till församling men under mina 7 år som konfa ledare har gudstjänsten aldrig varit så länge Glad


   
SvaraCitera

Berit:

Är väl olika från församling till församling men under mina 7 år som konfa ledare har gudstjänsten aldrig varit så länge Glad

Då har du varit det i klena kyrkor 😉 


   
SvaraCitera
Berit

Lav:

Då har du varit det i klena kyrkor 😉 

Snarare moderna med präster som är full i tatueringar o töjningarBlink


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Maymay:
Vill du vara med eller? Låter skit tråkigt enligt mig.

Nej, jag vill inte vara med.


   
SvaraCitera

123fendas:

Nej, jag vill inte vara med.

Strunta i det då 😉


   
SvaraCitera

Berit:

Snarare moderna med präster som är full i tatueringar o töjningarBlink

Om det är korta gudstjänster spelar det ingen roll! 


   
SvaraCitera

Lav:

Om det är korta gudstjänster spelar det ingen roll! 

Jag vill ha piercing och tatuering, nitar och slipsar men inga töjningar och kanske inte präst men, annars lät det bra. Då hade jag gått. And I believe..


   
SvaraCitera

Jag gick på mina vänners med. Tråkigt och fota i vitt, de såg inte ens ut som spöken. Jag gillar inte bänkarna men psalmerna är okej. Mina händer är fulla av rosor.. fanns gott om tid att leta efter killar. Det var lite som en bal utan att någon bjöd upp en. Och på bal är dem svartklädda. 


   
SvaraCitera