Aviseringar
Rensa alla

Får man ta med egen mat till skolan?


Ämnesstartare

Ja, jag vill gå ner i vikt och jag vill inte äta maten i skolan. Får man ta med egen? Sallad eller nåt?


   
Citera

Öhh, tror inte någon här på UM kan reglerna på er skola. Du får fråga någon som jobbar på skolan.


   
SvaraCitera

maila er skolstyrelse/ledning och fråga. googlar du skolan lär du finna sådana kontaktuppgifter. 


   
SvaraCitera

Varför inte fråga skolan?


   
SvaraCitera
Lengw

Ta med en obento och ät på taket.


   
SvaraCitera

ja om det är ok för dina föräldrar och skolan får du det. men jag lovar om du får i dig för lite näring kommer din hjärna att svika dig, du får dåliga betyg, kommer konstant vara trött och utmatat även fast du precis vaknade efter en 10 h lång sömn, drömmer ofta mardrömmar och kommer bli på dåligt humör så att du förlorar kompisar. Så tänk på att få i dig tillräkligt för lovar den fina smala kroppen är inte värld det :/ 


   
SvaraCitera

det BÖR du få göra


   
SvaraCitera

Ja det får du göra, vet dock inte hur dant folk reagerar, alltså vart du får äta, för skolans personal, och om dina föräldrar vill köpa extra när skolans "mat" är gratis.


   
SvaraCitera

Axelinaaas:
ja om det är ok för dina föräldrar och skolan får du det. men jag lovar om du får i dig för lite näring kommer din hjärna att svika dig, du får dåliga betyg, kommer konstant vara trött och utmatat även fast du precis vaknade efter en 10 h lång sömn, drömmer ofta mardrömmar och kommer bli på dåligt humör så att du förlorar kompisar. Så tänk på att få i dig tillräkligt för lovar den fina smala kroppen är inte värld det :/ 


   
SvaraCitera

Min spontana tanke är, varför skulle du inte få det? 


   
SvaraCitera

Armagedon:
Min spontana tanke är, varför skulle du inte få det? 

Kanske  allergier eller nåt fånigt . 


   
SvaraCitera

lurifax69:

Kanske  allergier eller nåt fånigt . 

Jaha, så. Då får väll allergikerna sätta sig någonannanstans.


   
SvaraCitera
reben

hehe aa vi låter dom utsatta få ta hand om d här dom får skylla sig sj om de ska hålla på med allergier o sånt


   
SvaraCitera
reben

i gymnasiet fick vi ha mat med oss, i högstadiet tror jag inte och absolut inte när vi var yngre än så. visst att skolmaten suger, men aldrig så lätt att gå ner i vikt som att bli presenterad för mat som såg ut att vara 5 dagar gammal. 


   
SvaraCitera
reben

tkr nog inte man borde få ha d helr. bull om de skapas en kultur där det är vissa som har möjlighet att ta med sig mat o för andra så är maten de får i skolan enda maten de får under dan.


   
SvaraCitera