Aviseringar
Rensa alla

FÅR MINA FÖRÄLDRAR.... ?


Ämnesstartare

Får mina föräldrar öppna min post ifall det inte står "till målsman för.."?
Jag är född i juni -97 (15 fyller 16).

Anledningen är att jag idag fått post och mina föräldrar öppnade det fast det var till mig.
Det var inte lika roligt när det stod att jag måste testa mig för klamydia, HELL YEAH. Mina föräldrar trodde att jag var oskuld. Fint dehär. blöh


   
Citera

Nej, det har de ingen rätt till.


   
SvaraCitera

Nä så gör man väl inte riktigt. De kanske såg att det var något sjukhusaktigt och blev oroliga, men så ska de inte göra.


   
SvaraCitera

Jag vet inte hur det ligger till med det, man oavsett så tycker jag dom går över en gräns.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

Nej, det har de ingen rätt till.

Vad ska jag göra då? Visst skadan är redan skedd.
Visserligen bor jag inte där mina föräldrar bor, så vet inte riktigt..

isola:

De kanske såg att det var något sjukhusaktigt och blev oroliga, men så ska de inte göra.

HAHA mina föräldrar blir aldrig oroliga. Dom bryr sig inte i mig, believe me.

dazed:

Jag vet inte hur det ligger till med det, man oavsett så tycker jag dom går över en gräns.

Det gör dom jämt


   
SvaraCitera

citybird:

Vad ska jag göra då? Visst skadan är redan skedd.
Visserligen bor jag inte där mina föräldrar bor, så vet inte riktigt..

Tala om för dina föräldrar att det inte är acceptabelt att öppna andras post. De skulle nog reagera på samma sätt ifall du hade öppnat brev som var adresserat till dem.

Var bor du då och kan du inte se till att ändra adress så posten kommer dit?


   
SvaraCitera

citybird:

Det gör dom jämt

Om du är arg nu (vilket är hundra procent rätt om du är) så tycker jag du kan vänta tills du och ja kanske också dom lugnat ner sig och sedan lite mer lugnt försöka få dom att förstå att det är ett jävligt snett sätt att bete sig på, att det är privat. Ilskna utbrott vid matbordet brukar inte vara the wayjävel to go för att nå samförstånd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

Tala om för dina föräldrar att det inte är acceptabelt att öppna andras post. De skulle nog reagera på samma sätt ifall du hade öppnat brev som var adresserat till dem.

Var bor du då och kan du inte se till att ändra adress så posten kommer dit?

Haha dom skulle skjuta mig om jag ens rörde deras post.
Jag bor 2 mil hemifrån i fosterfamilj. Den mesta posten kommer hit, men tydligen inte den där och de sög ju..

dazed:

Om du är arg nu (vilket är hundra procent rätt om du är) så tycker jag du kan vänta tills du och ja kanske också dom lugnat ner sig och sedan lite mer lugnt försöka få dom att förstå att det är ett jävligt snett sätt att bete sig på, att det är privat. Ilskna utbrott vid matbordet brukar inte vara the wayjävel to go för att nå samförstånd.

Jag är alltid arg på dom 🙂

Det tråkigaste är att jag legat med två av min pappas gamla elever (han e lärare) och dom H A T A R han.. så antingen skjuter dom mig utav anledningen av att jag haft sex öht eller för att det var just med dom. WIE 😀


   
SvaraCitera

Nej det är inte ok.


   
SvaraCitera

citybird:

Det tråkigaste är att jag legat med två av min pappas gamla elever (han e lärare) och dom H A T A R han.. så antingen skjuter dom mig utav anledningen av att jag haft sex öht eller för att det var just med dom. WIE 😀

Låg du med dom just därför också eller? Tänker om du alltid är arg på dom. Varför är du det förresten?


   
SvaraCitera

"att öppna annans post är olagligt. Det räknas som brytande av post- eller telehemlighet och är straffbart enligt 4 kap 8 § brottsbalken 1962:700"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Låg du med dom just därför också eller? Tänker om du alltid är arg på dom. Varför är du det förresten?

Nej. Min pappa jobbar som "skolgrupp" alltså har hand om ungar som inte klarar skolan, är bråkiga osv. Och dom här två var väl just av den bråkigare och jävligare typen. Speciellt mot min far. Men aldrig mot mig.
Nej inte därför alltså. Jag är arga på dom eftersom dom aldrig lyssnar, förstört min barndom, uppväxt osv.


   
SvaraCitera

citybird:

Nej inte därför alltså. Jag är arga på dom eftersom dom aldrig lyssnar, förstört min barndom, uppväxt osv.

Hur har dom gjort det menar du?


   
SvaraCitera

citybird:

Jag bor 2 mil hemifrån i fosterfamilj. Den mesta posten kommer hit, men tydligen inte den där och de sög ju..

Förhoppningsvis kan du prata med din fosterfamilj om det och be de hjälpa dig att få eftersändning på all post.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Hur har dom gjort det menar du?

Min pappa har alltid slagit mig. Ingen har lyssnat på mig. När jag skar mig i 5-6an (det var ordentligt, believe me, vackra ärr) och dom fick se det sa dom "dedär va väl onödigt " och sedan fick jag skämmas på mitt rum. Min pappa har alltid jobbat på min skola och haft god kontakt med kuratorn. Därför har jag aldrig kunnat prata med henne.
Det är bara en liten del av allting. Så


   
SvaraCitera