Aviseringar
Rensa alla

Får panik på datorn


Ämnesstartare

Har en packard bell MH36 - v - 414NC och fläktjäveln eller vad det är går som en idiot och datorn är 594398 grader ... är lagom förbannad just nu just pga den värmer upp hela sängen och jag vet ni kommer säga "äähhh laptops blir varma så" , ja , men SÅHÄR... har jag den på knäna , så blir jag genomsvett där under, slänger snart ut skithögen , köpte den förra året .. har win 7 , vet inte vad det är med den , cpun kan vara på 0% och lik förbannat låter den som om den har 100 program igång och 100% cpu, och nej jag har inte virus, kan ha omformaterat den ibland och den står lik förbannat likadan som om den vore överhettad och måste blåsa ut 500 kg värme

och skriv inget oseriöst.... är förtvivlad arg o vill bara veta vad felet är. iofs har jag inte formaterat om datorn Helt utan den gamla versionen ahr liksom varit kvar i "windows.old" ni vet... har skithögen virus eller? förr var den ju inte såhär.. sen ibland lugnar den ner sig, sen utan anledning rusar den upp igen .. den kan stå på bord eller vad som o den blir ändå likadan.. så det har inget o göra med att den är i sängen eller där.

förlåt för detta irriterade inlägg


   
Citera
Ämnesetiketter
Åtta

Tråden flyttad från Forum PLUS/Övriga diskussioner


   
SvaraCitera
Åtta

lemuu:

pga den värmer upp hela sängen

Har du den i sängen så lär den suga upp damm så in i helvete. Då är det ju knappast konstigt att fläktarna får gå, om den har fyra kilo damm i sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

okej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lemuu:

förr var den ju inte såhär.. sen ibland lugnar den ner sig, sen utan anledning rusar den upp igen .. den kan stå på bord eller vad som o den blir ändå likadan.. så det har inget o göra med att den är i sängen eller där.

Som Åtta sade så har den nog dragit i sig en hel del damm från sängen.
Försök först damsuga med en sådan där borsttillsats på dammsugaren. Köp sedan tryckluft på burk och blås från motsatt håll som luften normalt går. Var försiktig och blås i korta stötar så att du inte övervarvar fläkten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Har du den i sängen så lär den suga upp damm så in i helvete. Då är det ju knappast konstigt att fläktarna får gå, om den har fyra kilo damm i sig.

Där sa du nåt!


   
SvaraCitera

Köp en skrivbord, gör ett hål som e lite mindre än laptopen och ha den där, då kan den andas.


   
SvaraCitera