Aviseringar
Rensa alla

får troligen inga linser :/


Ämnesstartare

Shockeradhej. jag är en 14 årig kille som har haft glasögon i ett år nu. jag ville göra en linsundersökning för drygt en vecka sedan och nu är den gjord, eller på sätt och vis. jag hade jätte mycket förhoppningar och tänkte att jag skulle gå hem med linserna idag eftersom man alltid får prova i en vecka innan man bestämmer sig och betalar för undersökningen. men jag hade flera torra fläckar på mitt öga, och inåtväxande blodådror i ögat vilket gjorde att jag troligen inte kommer få linser. vad som menas med torra ffläckar och inåtväxande blodådror vet inte jag, fick inte det sådär bra förklarat precis, optikern nämnde att jag eventuellt skulle göra en operation, då skulle man ta bort blodådrorna från ögat, vilket inte låter sådär jätte trevligt.Tardig jag fick iaf en remiss till en ögonläkare som ska bedöma om jag kan ha linser eller inte och bedöma om operationen. optikern hade sagt att jag troligen inte kommer få linser som det ser ut i nuläget, så jag är lite irriterad och aa besviken. min fråga är då om ni möjligen vet något angående torra fläckar eller inåtväxande blodådror och om någon har varit med om en liknande situation. tack för att ni läste dettan 🙂


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Ögat får inte vara särskilt torrt för att linserna ska kunna fungera bra. Om ögonen är torra så blir det inte samma effekt för linserna som det skulle varit om ögonen varit tillräckligt våta.

Dels finns då risk att du skadar ögonen, linserna fastnar på ögat och då blir det tyvärr värre för dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Maki:
Ögat får inte vara särskilt torrt för att linserna ska kunna fungera bra. Om ögonen är torra så blir det inte samma effekt för linserna som det skulle varit om ögonen varit tillräckligt våta.

Dels finns då risk att du skadar ögonen, linserna fastnar på ögat och då blir det tyvärr värre för dig.

Tack för förklaringen! Men jag tänkte mer på blodkärlen. Känns mer oroligt eftersom jag kanske skulle få operera bort dom. Det känns ju inte sådär jätte hype att operera i ögonen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

simon.a: Men jag tänkte mer på blodkärlen.

Nu skrev du faktiskt:

simon.a: min fråga är då om ni möjligen vet något angående torra fläckar

Så jag svarade på den delen. Blodkärlen vet jag inget om.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oskyldig

Maki:

Nu skrev du faktiskt:

Så jag svarade på den delen. Blodkärlen vet jag inget om.

Aa haha det blev lite bökigt me allt 


   
SvaraCitera
mera
 mera

Kan inte så mycket om just ditt problem, men har gjort ett flertal operationer. Dom är inte så jättefarliga, man kan få ont en liten tid efteråt, och även mardrömmar(fick jag iaf) hahah. 

Skulle säga att det var värt att göra den där operationen om du nu verkligen vill ha linser, och om det nu går att få linserna då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mera:
Kan inte så mycket om just ditt problem, men har gjort ett flertal operationer. Dom är inte så jättefarliga, man kan få ont en liten tid efteråt, och även mardrömmar(fick jag iaf) hahah. 

Skulle säga att det var värt att göra den där operationen om du nu verkligen vill ha linser, och om det nu går att få linserna då.

Vad hade du för fel på ögonen då? Som gjorde att du var tvungen att operera dig


   
SvaraCitera