Aviseringar
Rensa alla

får vara nog nu


Jag och killen har varit tillsammans i 4 år nu och under hela förhållandet så har jag haft panikångest. Men detta har dock inte gått ut över honom eller påverkat honom överhuvudtaget, några få gånger kanske.. Men det jag ville säga är att, hela förhållandet så har jag tagit hand om alla problem vi haft. Har vi haft något tjafs, ja då ska jag be om att få träffas, kanske åka till honom, be honom att komma in på datorn då vi inte umgås (bor inte ihop) då han ibland haft annat för sig som kolla på tv eller något annat roligare..
Med tanke på att jag var sjuk också i mitt psykiska mående så var det inte alltid så roligt och enkelt för mig att dra lasset själv..
Nu har jag börjat bli frisk alltså och därmed också börjat se felen och hur det verkligen är. Och jag är jävligt trött på detta nu, jag vill ha avlastning! Har haft en riktigt jobbig period nu där han lovade massor i ett halvår, men inte blev gjort. Jag var i princip inne i väggen och han visste om det men fortsatte. Efteråt nu så säger han hur elak han var och hur mycket han ska försöka fixa detta nu så jag får känna mig riktigt omtyckt och att han vill bevara förhållandet.. Men jag hgar svårt och tro på det.

Vad hade ni gjort i min situation? Visst är det inte rätt att dra hela lasset själv, få ta det negativa ensam medan han bara säger att man ska skynda sig reda ut saken för han har något han hellre vill göra. jag fattar int ehur jag orkat men jag var väl blind. Nu börjar jag tappa sexlusten och kärleken . Han säger hela tiden hur mycket han älskar mig och bryr sig om mig men jag kan inte ta in det, för det känns som ja, han älskar mig, men vill inte ta hand om det jobbiga. Ansvar!!

Han verkar förstå allvaret nu iallafall, för jag visat det på ett annat sätt. Men jag har ändå svårt och tro att det kommer bli bra, ske en förändring. Hade ni stått kvar i det här, eller är det dåligit för framtiden tro.. Eller ska jag ge honom en ärlig chans, lutar åt det.


   
Citera

hade antagligen gjort slut om min partner gjorde livet surt för mig och jag inte älskade den tillräckligt mycket för att stå ut med det.


   
SvaraCitera

blåbärskulan:

Men detta har dock inte gått ut över honom eller påverkat honom överhuvudtaget

Så du tror inte att det har påverkat honom att du mår dåligt? [cute]

blåbärskulan:

Vad hade ni gjort i min situation? Visst är det inte rätt att dra hela lasset själv, få ta det negativa ensam medan han bara säger att man ska skynda sig reda ut saken för han har något han hellre vill göra.

Känns ju som att du självmant lägger "lasset på dig själv". Han kanske inte alls fungerar som dig när det kommer till konflikter, han kanske vill ha någon dag och lunga ner sig osv, men istället så vill du lösa det direkt och drar igång en massa grejer? Ni för ju försöka hitta ett sätt att lösa problem på som ni bägge är bekväma med, hur bekväm man nu kan vara i en sådan situation. Har du frågat honom hur han vill lösa saker?


   
SvaraCitera

Postorderhoran:

hade antagligen gjort slut om min partner gjorde livet surt för mig och jag inte älskade den tillräckligt mycket för att stå ut med det.

Har inte sagt att jag inte älskar honom, han gör inte livet surt för mig heller.. han gör det bara jobbigare när han, då vi har prblem, inte hjälper till..

Nintendo:

Så du tror inte att det har påverkat honom att du mår dåligt? [cute]

Jodå. men inte så han blivit utmattad och jag är en sån person som inte tar ut det på nära..

Nintendo:

Känns ju som att du självmant lägger "lasset på dig själv".

Jag blir tvungen, vill fixa sakerna. kan gå veckor om jag inte ordnar till det utan att det händer något om jag struntar i det. jag vet att jag skämt bort honom totalt med att göra allting, för så fort jag struntar i att ordna allt, så ser o märker man ju att han blir orolig. Men mer än så blir det inte. Det är ytterst få ggr han tar upp problem och drar igång en diskussion om det, för att lösa.

Han säger att han fått energi på nytt att förändra och har förstått problemet, vilket han inte gjort fullt ut förut, just pga han inte pratar.. Men, jag har hört ordet "lovar" förut. Så, även om det känns mer sannolikt att det kan bli flrändring nu så har jag lite tålamod, för jag är utmattad. behöver avlastas och klarar inte att vänta månader..

svårt o förklara. jag hoppas bara att jag inte väntar i onödan på tomma ord igen


   
SvaraCitera

Prata med honom om detta och om det inte blir någon förändring så dumpar du honom.


   
SvaraCitera

blåbärskulan:

Har inte sagt att jag inte älskar honom, han gör inte livet surt för mig heller.. han gör det bara jobbigare när han, då vi har prblem, inte hjälper till..

Det jag menade var, du verkar anse att han "gör fel" (=gör livet surt) och eftersom du stör dig på det så är det ju ingen liten grej som man orkar ignorera pga man är kär. Människa. Gör som isola säger.

isola:

Prata med honom om detta och om det inte blir någon förändring så dumpar du honom.


   
SvaraCitera

isola:

Prata med honom om detta och om det inte blir någon förändring så dumpar du honom.

Postorderhoran:

Människa. Gör som isola säger.

Jag har pratat med honom, och han säger ju att han ska ändra sig, men han har sagt sånt förut, det var därför jag skapade tråden och berättade bara, för och se hur andra ser på situationen.. kanske ha något ord då jag har lite ork att vänta kvar då jag gett han väldigt många chanser förut som han bara sumpat, pga han sagt "förstår o ska ändra mig, jag lovar <3" sen hände inget. jag har svårt att tro något, nu kan jag bara vänta och se, eller så kan jag skita i det. Jag vill inte skita i det, men jag har jättesvårt att se någon chans att det ska gå Denna gången..

usch vad omständigt.


   
SvaraCitera
smisk

Jag hade dumpat.
Killen låter för bekväm för att förändra nåt. Plus, det är skoj att vara singel osv, man kan ligga runt lite då. sån't är skoj


   
SvaraCitera

blåbärskulan:

sch vad omständigt.

men varför blir du upprörd när vi ger de synpunkter du önskade av tråden?
Vi som svarat skulle dumpat. nu vet du.


   
SvaraCitera

smisk:

Killen låter för bekväm för att förändra nåt. Plus, det är skoj att vara singel osv, man kan ligga runt lite då. sån't är skoj

Hora [mad]


   
SvaraCitera
smisk

Walking:

Hora [mad]

Shut up bitch, you love it.


   
SvaraCitera

Postorderhoran:

men varför blir du upprörd när vi ger de synpunkter du önskade av tråden?
Vi som svarat skulle dumpat. nu vet du.

menade omständigt med mina förklaringar. upprörd, nej, isåfall för att Du verkade vara det, med dina nedsättande "människa" ord..

smisk:

Jag hade dumpat.
Killen låter för bekväm för att förändra nåt. Plus, det är skoj att vara singel osv, man kan ligga runt lite då. sån't är skoj

ja jag är ju rädd för att det inte kommer bli någon förändring utan fortsätta på samma spår som alla ggr han lovat förut. även fast det är liten skillnad nu... kär och blind? fast jag börjar ju se nu


   
SvaraCitera
smisk

blåbärskulan:

ja jag är ju rädd för att det inte kommer bli någon förändring utan fortsätta på samma spår som alla ggr han lovat förut. även fast det är liten skillnad nu... kär och blind? fast jag börjar ju se nu

Man blir lätt kär och blind.
Jag menar väl inte att alla karlar är hemska och så där, men när man är i ett förhållande glömmer man ofta bort sig själv. Man liksom böjer sig för den man älskar.


   
SvaraCitera

smisk:

men när man är i ett förhållande glömmer man ofta bort sig själv. Man liksom böjer sig för den man älskar.

nejdå, jag förstod vad du menar.. precis sån jag varit. aldrig tänkt på mig själv. alltid ordnat allt, alltid tagit ansvar. nu när jag frisknat till nästan helt och hållet om man kan säga så från panikångesten, så ser jag allt ur ett helt annat håll, jag skulle aldrig tagit så många lovar-ord och trott på det om det hänt idag. men jag ger en chans, det är ju inte samma sak denna gången. men jag ger en chans, utan att tro på det själv. det vet han. och jag hoppas går vägen denna gången. för jag vet att om inte så drar jag mycket hellre än och stå kvar vid en lat person. kan bara tänka mig hur det skulle bli med familj isåfall, "ja jag lovar och byta blöja på den" , 4 timmar senare, inget hänt. tex

men jag hoppas på förändring nu. för hans och vår skull... och för min egen, för att inte behöva känna att all energi jag lagt åt det här gått helt i onödan. jag har däremot fått en syn av att väldigt killar Är såhär. Lata, lovar,.. ja.


   
SvaraCitera
smisk

blåbärskulan:

men jag hoppas på förändring nu. för hans och vår skull... och för min egen, för att inte behöva känna att all energi jag lagt åt det här gått helt i onödan. jag har däremot fått en syn av att väldigt killar Är såhär. Lata, lovar,.. ja.

Hoppas allt går bra då, att du i framtiden hittar någon som kan kompromissa för att båda ska trivas! [cute]


   
SvaraCitera