Aviseringar
Rensa alla

Farligt..? Nej, jag är en normal tonåring!?


Ämnesstartare

Inte skola, inte affären, inte ut någonstans där man kan träffa folk UTAN att ha sminkat mig, tvättat och plattat håret, har på mig hyfsade kläder.
Ska en familj med småbarn vi känner hit? Ja, då åker sminket på, tvätta håret, platta håret.. Vägrar följa morsan på affären typ 5 min utan att få göra mig iordning..
Vilket både hon och farsan påstår är "farligt" för mig. Att jag måste lära mig att acceptera hur jag ser ut, våga vara som jag är osv. Det försöker tvinga mig ibland.. Men nej? Vadå? Jag är knappast den enda tonåringen som är såhär, men dom förstår förstås ingenting... som vanligt [smile]

Erkänn, du är också så? Lite? [rolleyes]


   
Citera
B3ll4

Du är bara mänsklig [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inte ett dugg, och jag tycker ofta synd om tjejer som är sådana.


   
SvaraCitera

Det händer väl att jag har sådana dagar, men för det mesta går det bra att gå ut utan smink m.m


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

är inte heller sån?


   
SvaraCitera

Jag är helt klart så. Känner mig som två helt olika personer när jag inte har smink och när jag har smink. Och ja, det är synd om mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Unexpected:

Inte ett dugg, och jag tycker ofta synd om tjejer som är sådana.

Tjejer som är sånna är fjortisar. Dom är det icke synd om.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alla är ju självklart olika, men många tjejer är så. Finns ju en "standard" som många försöker hålla omedvetet.

Och nej, jag är verkligen inte fjortis för att jag plattar håret och drar på lite smink. Jag har inte ens mycket. Men jag har BLONDA, KORTA ögonfransar? så säger JA TACK till mascara.. Och platttången är en tillfällig mani skulle jag tro. Har börjat klara mig utan den lite då och då faktiskt, eller ah.. plattar bara luggen [rolleyes]


   
SvaraCitera

chipz:

Erkänn, du är också så? Lite?

nja, var sån förut, sen flyttade jag hemifrån, fick bättre självförtroende och tyckte att de va okej att åka någonstans utan att vara sminkad, enda platsen det inte gäller är skolan, fast det har hänt att jag har gått osminkad där också.

Dock går jag ingenstans med smutsigt hår, fast det tycker jag snarare är folkvett än någon ungdomlig noja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Undviker att sminka mig så ofta som möjligt. Det är jobbigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skåda och fäll en tår över hur vårt samhället har berövat dessa ungdomar sin sanna identitet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

enda platsen det inte gäller är skolan, fast det har hänt att jag har gått osminkad där också.

Jag har gått till skolan utan smink EN gång sedan jag började åttan (hade inget i sjuan..)

Och alla ba: Har du inget smink? [surprised] GUD VAD DU SER ANORLUNDA UT. shiiiiiiiit......

Man ba: -.-

Så hädanefter äre smink i skolan. alltid.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Wanking BC:

Skåda och fäll en tår över hur vårt samhället har berövat dessa ungdomar sin sanna identitet

Exakt, det är inte jag själv som håller standarden.....


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Matilda1988:

Undviker att sminka mig så ofta som möjligt. Det är jobbigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hejkattunge:

Tjejer som är sånna är fjortisar. Dom är det icke synd om.

Jo, lite.


   
SvaraCitera