Aviseringar
Rensa alla

Farligt?


Ämnesstartare

Min kompis e full o råkade ta alvedon för att hon hade tydligen huvudvärk... Är det farligt? Vad händer om man dricker alkohol och tar några alvedon efter? 


   
Citera
Turbo

Hon kommer dö


   
SvaraCitera
torg1

nej det är inte farligt. har själv gjort det under en kortare period. man bör dock inte göra det en längre tid eller ofta eftersom att det teoretisk sätt ger dåliga bieffekter. men dö kmr hon inte att göra.


   
SvaraCitera

hmmm vette fan, tror det kan ta på levern. Men det är nog ingen fara säger jag utan någon egentligen aning.


   
SvaraCitera

hmmm vette fan, tror det kan ta på levern. Men det är nog ingen fara säger jag utan någon egentlig aning.


   
SvaraCitera

Levern får mycket större belastning, hur farligt det är beror på hur ens lever mår innan osv, vilket man sällan har någon koll på. I många fall är det ingen fara men börjar personen bli gul i hudton eller ögon så bör sjukvård kontaktas


   
SvaraCitera

Men jag tror att de har förbjudit alvedon på något sätt eftersom det tog död på en 17 åring tjej. Det är inte ens bra att äta alvedon å absolut inte med alkohol. 


   
SvaraCitera

Det är bättre att ta Ipren än Alvedon om man har druckit eller ska dricka alkohol samma dag. Alvedon bryts ner i levern och kan i kombination med alkohol orsaka leverskador.


   
SvaraCitera