Aviseringar
Rensa alla

Fars dag


Ämnesstartare

På söndag är det fars dag, för er som glömt det!!

Brukar ni ge presenter till er pappa? Vad ska ni ge i år? Ge mig idéer! 

Hur brukar er familj fira detta?

farsdag.jpg


   
Citera
mynona

det har aldrig förekommit något sådant firande hos oss. Far känner enbart förakt för sådant. och jag ger knappt presentera öht - gör jag det så är det spontana gåvor snarare än till högtider. men det är en fin förevändning för att fira far. jag hade kunnat ge far en gåva om det inte hade blivit en barock situation från hans synpunkt sett


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag brukar ge honom ett kort, skicka ett sms eller så, vi gör inte så stor grej av det i våran familj.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag brukar inte fira men har väl köpt godis eller något kort oftast ^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Förr brukade jag väl gratulera med något litet. Nu glömmer jag det väl mest hyfsat avsiktligen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vi brukade alltid besöka farmor och farfar förr.. När farfar dog kom alltid farmor hit på fars dag.. Minns ej hur vi gjorde förra året, för då var farmor sjuk, tror vi besökte henne på sjukhuset. I år lever hon inte, så vet inte hur det blir.. Får la köpa nåt litet till farsan som vanligt tho. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Köper nåt litet. Typ strumpor, eller nån billig tröja. Ska nog köpa nåt sånt + baka nåt gott.


   
SvaraCitera
reben

pappa vill ha en bok men jag vet att han bara vill ha den i pocket så vet inte hur jag ska göra =(

brukar aldrig köpa ngt annars, han har ett kort jag gjorde till fars dag när jag var 6 år kvar, kan ju kolla på det.


   
SvaraCitera
time
 time

Har nog aldrig firat det på något sätt. Kanske borde göra det i år, han har gnällt lite över att ingen älskar honom (han är en SÅN dramaqueen, min käre far). 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lär väl ringa och gratta honom eller så, med tanke på att jag inte har råd till en biljett hemhem </3


   
SvaraCitera
penja

Vi brukar kanske ge en liten present bestående av strumpor, kalsonger eller något annat som är bra att ha. Haha. 

V

Iår får farsan nöja sig med ett telefonsamtal från mig. Men tror min syrra (läs: mamma) köpt nått till pappa. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Brukade fira min morfar innan han gick ur tiden
Min far är obefintlig så bemödar mig inte med det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aldrig firat. 
numera finns han ej i mitt liv så det känns tämligen onödigt. 

ogillar högtider som är stiftade enbart för konsumtion också. 


   
SvaraCitera

Jag vill ta alla chanser att ge kärlek till min far.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nej för jag har ingen kontakt med honom

brukar ge något till min styvpappa men har slutat med det nu, onödigt

vi firar inte något speciellt men i år ska min morfar komma hit


   
SvaraCitera