Aviseringar
Rensa alla

Fått diabetes. Typ 1.


kindergartner:

När man är 22 är det lite svårare att få typ 1 diabetes. Jag är snart 20 och de var lite förbluffade för att jag fick det. Eller menar du typ 2 nu? Övervikt och sådant?

vet bara att jag löper stor risk att få diabetes när jag blir äldre i vilken form vet jag inte.[shake]


   
SvaraCitera

Paranormal_Cannabis:

vet bara att jag löper stor risk att få diabetes när jag blir äldre i vilken form vet jag inte.[shake]

Du vet väl om du har övervikt i släkten eller inte


   
SvaraCitera

kindergartner:

Har någon i din släkt det?

Farfar har + båda hans föräldrar hade (de dog innan 65 på grund av det).


   
SvaraCitera

isola:

Du vet väl om du har övervikt i släkten eller inte

ja det finns hemskt vad generna kan ställa till med[sad]


   
SvaraCitera

min morfar har det och min mamma har fått lite nu


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Paranormal_Cannabis:

vet bara att jag löper stor risk att få diabetes när jag blir äldre i vilken form vet jag inte.

Typ 1 är en sorts diabetes man får som ung. Typ två kan man få som äldre också, men det är på grund av övervikt eller dålig form.


   
SvaraCitera

kindergartner:

Typ 1 är en sorts diabetes man får som ung. Typ två kan man få som äldre också, men det är på grund av övervikt eller dålig form.

ok egentligen borde jag börja ta hand om min kropp lite bättre annars är riskerna ganska överhängande inom några år, har hjärt och kärlsjukdomar i släkten också det gör det ju inte ljusare direkt.[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Paranormal_Cannabis:

ok egentligen borde jag börja ta hand om min kropp lite bättre annars är riskerna ganska överhängande inom några år, har hjärt och kärlsjukdomar i släkten också det gör det ju inte ljusare direkt.

Trist att höra! Tänk bara på kosten och motionera regelbundet så är det väl lite mindre risk.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie:

min morfar har det och min mamma har fått lite nu

Man kan inte få lite diabetes.


   
SvaraCitera

kindergartner:

Man kan inte få lite diabetes.

inte? lite symptom på det menade jag, det kan man få lr? typ att det verkar som hon börjar få det.


   
SvaraCitera

kindergartner:

Ligger det i din släkt?

bara tjocka vuxna människor har fått.


   
SvaraCitera

åh stackars [sad] är livrädd för diabetes


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie:

inte? lite symptom på det menade jag, det kan man få lr? typ att det verkar som hon börjar få det.

Ja lite symtom kan man få men man kan inte få lite diabetes. Vad har hon fått för symtom då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

bara tjocka vuxna människor har fått.

Ja just det, då menar du förstås typ 2 diabetes. Det går inte i släkten. Det får man endast för att man är överviktig eller liknande. Övervikt går dock i släkten.

throwing stones:

åh stackars [sad] är livrädd för diabetes

Ja, det är inte roligt alls. jag måste börja äta normalt också vilket är det jobbigaste. Vill inte gå upp i vikt.


   
SvaraCitera