Aviseringar
Rensa alla

Fått en räkning[mad]


Ämnesstartare

Idag kom det hem ett brev till min målsman (dvs mig själv eftersom jag är 18, tkr skolan kan ha lite koll på det) där det stod att jag ska betala för att de bytt skärm på min dator.

Jag har inte bytt nån skärm på min dator. Har reparerat ngt som var trasigt inuti hårddisken typ, men de sa inget om att jag skulle betala då. De borde de ju sagt om det skulle vara så. Ska gå och skälla ut rektorn på måndag för jag tänker inte betala 3140 kr för något de ej reparerat på min skitdator. Köper hellre en ny ju[mad] 3140 är inte lite pengar[mad]


   
Citera
Ämnesetiketter

jaha, vad skall diskuteras? [crazy]


   
SvaraCitera

Lounge fact:

jaha, vad skall diskuteras? [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

Lounge fact:

Disskutera: Får man skicka ut räkningar till elever utan att förvarna när det gäller stora summor?[sad]


   
SvaraCitera

Nirr:

men de sa inget om att jag skulle betala då.

Nirr:

ka gå och skälla ut rektorn på måndag för jag tänker inte betala 3140 kr för något de ej reparerat på min skitdator.

Ja men gå och prata med rektorn då och fråga vad som blivit fel, inget att bli sådär upprörd över om det inte stämmer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

loom:

Ja men gå och prata med rektorn då och fråga vad som blivit fel, inget att bli sådär upprörd över om det inte stämmer

Men jag vet ju att den har reparerats för annat, blir orolig över att de bara skickat ut en faktura för fel grej osv.

Är ej lika upprörd längre, blev mest upprörd när jag öppnade kuvertet och såg en faktura på massa pengar och skrev en tråd mitt i upprördheten liksom.


   
SvaraCitera

Nirr:

Får man skicka ut räkningar till elever utan att förvarna när det gäller stora summor?

Ja[no-no] Jens sa det. Så synd[badgrin] Hehe


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ladysmurf:

Jens sa det.

Va när?[sad]


   
SvaraCitera

Nirr:

Disskutera: Får man skicka ut räkningar till elever utan att förvarna när det gäller stora summor?

Nej, det tycker jag är olämpligt. Dock kan de komma med något sådant som "du fick skriva under det dääär pappret med alla regler på när du fick datorn". Tycker det är knäppt agerat iaf, men låter som att det skett något misstag om de inte ens bytt ut skärmen.


   
SvaraCitera

Nirr:

Va när?

Haha lura dig[wink] Trodde inte du skulle gå på det, känner mig rolig[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ladysmurf:

känner mig rolig

Du vet att jag är känslig idag var ej dum!

Lounge fact:

men låter som att det skett något misstag om de inte ens bytt ut skärmen.

Hoppas det, skulle ju kunna vara så att de vill att jag betalar för den andra reparationen och bara skrivit fel om att det gällde utbytandet av skärm. Har dock bara hört att andra fått veta att det ska kosta med datorerna innan de skett ngt så får hålla tummarna osv och inte tänka på det något mer fören på måndag[y]


   
SvaraCitera

Nirr:

Du vet att jag är känslig idag var ej dum!

Hehe sorry men var tvungen, du lura mig igår juu!!


   
SvaraCitera

Skall skicka dig en räkning på tiden jag slösade på att läsa den här tråden.


   
SvaraCitera

Om eleven har haft sönder datorn så får de väl göra så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

Skall skicka dig en räkning på tiden jag slösade på att läsa den här tråden.


   
SvaraCitera