Aviseringar
Rensa alla

FATTANTE!!!!!!!!!!!


Vision
Ämnesstartare

TJA UM! LÄNGESEN! VAD HAR HÄNT MED DESIGNEN?? FÖRSTÅR MINDRE ALLTSÅ!!

I ALLA FALL

Jag har ett litet problem. Det är nämligen så att jag inte hittar vart man fotar/filmar med min inbyggda webcam. Jag har fotat och filmat med den förut men nu verkar kameran försvunnit. Har sökt igenom datorn men det enda jag kan hitta är konsolen till kameran där man kan redigera bilden men själva bilden går inte att hitta. Jag vet dock att kameran inte slutat funka etc, eftersom man kan ta bild med den via facebook.

EEEHHH förklarar lite tokigt HE-HE


   
Citera

Tråden flyttad från Forum PLUS/Dator- och TV-spel


   
SvaraCitera

Öhm, förstår inte riktigt vad du menar tror jag, men det låter som att du kan mena att det är något fel med mjukvaran.. Ladda ned nya drivrutiner?


   
SvaraCitera

Oj vad du skriker[shake][bigsmile]


   
SvaraCitera

Troligen har du glömt bort i vilken mapp bilderna sparas i. Du kan söka efter filerna så kanske du finner dem om du vet vad de heter(om det är det som är huvudproblemet?)


   
SvaraCitera

installera om den


   
SvaraCitera

Installera drivrutinerna bara. De finns på tillverkarens hemsida.


   
SvaraCitera
Vision
Ämnesstartare

OF 5:

installera om den

Wanking_BC:

Öhm, förstår inte riktigt vad du menar tror jag, men det låter som att du kan mena att det är något fel med mjukvaran.. Ladda ned nya drivrutiner?

HE-HE hur?

My dreams are her:

Troligen har du glömt bort i vilken mapp bilderna sparas i. Du kan söka efter filerna så kanske du finner dem om du vet vad de heter(om det är det som är huvudproblemet?)

Menar inte bilderna jag tagit med kameran innan den blev tokig! Menar själva kameran som inte går att få upp och fota med.

aristoteles:

Installera drivrutinerna bara. De finns på tillverkarens hemsida.

dem som tillverkat min dator? Alltså dell?


   
SvaraCitera
Åtta

Vision:

dem som tillverkat min dator? Alltså dell?

Oftast, ja. Ibland kan de dock bara hänvisa en till tillverkaren av den individuella delen, alltså de som gjort din webbkamera.


   
SvaraCitera
Vision
Ämnesstartare

det konstiga är ju att jag hittar själva konsolen där man ändrar ljus etc innan man tagit bilden, men inte själva bilden. Jättesvårt att förklara åh.

bilden=det som kameran ser. Alltså oftast mig dåra, och det visas som en film(eller typ spegel liksom) sen väljer man om man vill spara ögonblicken och trycker isåfall på film eller fotoknappen.


   
SvaraCitera

Vision:

HE-HE hur?

De som tillverkat webcameran hemsida skulle jag gissa. Så var det för mig i alla fall.


   
SvaraCitera

Vision:

det konstiga är ju att jag hittar själva konsolen där man ändrar ljus etc innan man tagit bilden, men inte själva bilden. Jättesvårt att förklara åh.

Varför inte bara skriva någon i stil med "Min webcam visar ingen bild, men programvaran för att hantera denna fungerar."

Som sagt, prova att installera drivrutinerna, det kan finnas uppdateringar och buggfixar så det är lika bra att testa.


   
SvaraCitera

Vision:

HE-HE hur?

Jag borde inte heller få ha en dator. Jag vet/kan/förstår ingenting.


   
SvaraCitera
Vision
Ämnesstartare

alltså åh. har laddat ner allt i världen förutom webcam-drivrutnerna tror jag. typ. åh.

Wanking_BC:

OF 5:

aristoteles:

Åtta:

hej


   
SvaraCitera

Vision:

alltså åh. har laddat ner allt i världen förutom webcam-drivrutnerna tror jag. typ. åh.

Ja, det var liksom därför jag tipsade om att ladda ner dessa, för utan dom funkar ej någon cam.


   
SvaraCitera