Aviseringar
Rensa alla

Fattar dom inte?


Ämnesstartare

Så här ligger det till:

Jag har anorexi, jepp jag vet. Och jag går hos psykologer och dietister och sån skit. men det hjälper lix inte. När jag kom dit sa dom att vi skulle jobba på självförtroendet osv. nu har jag vart där cirkus en gång i veckan i över 4 månader. vi har itne jobbat något med självförtroendet. jag hatar att vara där. För dom säger ju åt mig att jag måste äta. Jag säger det dom vill höra och väger mig. Det har gått lite upp och ner, men mest ner. Vägre mindre nu än när jag började där. och det är ju fel, faktiskt. nu vill dom skriva ut mig. Jag är för omotiverad och tar upp deras tid (jess dom sa det[confused]). jag menar. det är ju nu jag behöver dom mest. att jag går ner i vikt beror ju på att jag inte får rätt hjälp. att jag inte vet hur jag ska handskas med min ångest. Och mitt självförtroende är på botten. Får ingen hjälp med det. Okej jag kanske kräver för mycket. mend et är deras jobb. Och jag vill bli frisk. det är bara så svårt. och då släpper dom mig. jag tycker det är fel. [no-no]


   
Citera
Åtta

Kissmegoodbye:

Jag är för omotiverad

Kissmegoodbye:

Jag säger det dom vill höra

Om du inte själv säger åt dem vad som är fel, vad du vill göra och hur du vill arbeta så kan de omöjligt hjälpa dig. Det är inte bara deras ansvar att få dig frisk, vet du.


   
SvaraCitera

psykologer är dåliga


   
SvaraCitera

Kissmegoodbye:

Lång text

Ja, egentligen tycker jag att det är förjävligt att de släpper dig när du är påväg neråt men det är det enda de kan göra. De kan inte tvinga dig till något, endast ge dig råd.

Mycket oro och ångest skapas faktiskt av låg vikt alt. svält vilket nästan alltid skapar en ond cirkel då man försöker lindra ångesten med ännu mindre mat. - Devastating!''

Oftast löser sig en hel del av de psykiska problemen när patienten går upp i vikt genom att bl.a den konstanta, diffusa oroskänslan försvinner. Tvångstankar och allmän nedstämdhet som leder till att man tar tokseriöst på småsaker brukar också försvinna. Man vet dock inte vilka tankar som ändras utan det skiljer mellan alla patienter.
Därför väljer många behandlingscenter att oftast inte genomföra någon psykoterapi/behandling förrän alla förhållanden är optimala. Vilket för en anorektiker innebär att denne skall äta ordentligt.

Ett annat av problemen är förmodligen också att, citat: "Jag säger det dom vill höra och väger mig"
För att dem ska lägga ner tid på dig som de annars kunde lagt på någon annan patient måste du åtminstone vara ärlig med vad du gör, vill och har problem med.
Är det så att du vill ha hjälp måste du tala om precis hur du känner, öppna dig helt enkelt.
De kommer inte tvinga dig till något bara för att du är ärlig.
Du har ju fortfarande ha förmågan att stänga munnen.. [rolleyes]

Lycka till!


   
SvaraCitera
Tyrael

Kissmegoodbye:

Jag är för omotiverad

Här är en jävligt bra motivation:
VÄGER DU INTE NORMALT SÅ DÖR DU I SLUTÄNDAN


   
SvaraCitera

[smile]


   
SvaraCitera

Kissmegoodbye:

Okej jag kanske kräver för mycket. mend et är deras jobb. Och jag vill bli frisk. det är bara så svårt. och då släpper dom mig. jag tycker det är fel. [no-no]

Du kräver att de ska göra det du ska göra åt dig, om jag går till en personlig tränare så kan han hjälpa mig att bli vältränad men jag måste göra jobbet.
Det du gör är att flytta bördan till dem, det du ska göra hävdar du är deras jobb.

Jag klandrar dem inte för att de vill skriva ut dig, om du inte kämpar eller visar dig villig att göra vad som krävs så vill säkert nån annan tjej ha chansen, du fick din chans och tog den inte
Tough luck


   
SvaraCitera

[smile]


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera