Aviseringar
Rensa alla

Favorit jänkar märke


Ämnesstartare

Vilket utav följande jänkare gillar ni mest mellan perioden 50-70 talet?


   
Citera

image_57.jpg


   
SvaraCitera

Filleboii: Cadillac


   
SvaraCitera
lok501

Röstar dodge då jag älskar 2013 dodge charger, men älskar även chevy för suburban och deras snygga personbilar. Ford har även en o annan fin model


   
SvaraCitera

Jag har många favoriter. Först ut blir en gammal, supergammal klassiker. En Cadillac Eldorado Cab från 1954. 

cadillac_eldorado_1954_01.jpg

cadillac_eldorado_1954_02.jpg

Om man bortser från inköpspriset och bara kör bilen några hundra mil varje sommar och även om bilen sörplar i sig en dryg liter i lugn landsvägskörning och säkert två liter milen i stadskörning så blir ändå bilen billigare att äga än en vanlig VOLVO eftersom Cadillacen stiger i värde för varje år samt att bilen dels är (väg)skattebefriad och har en löjligt låg försäkringspremie per år.


   
SvaraCitera

Acura I guess


   
SvaraCitera

Pontiac

Bonneville 1963 är rätt grym. Synd att vår är i så dåligt skick bara.


   
SvaraCitera

gillar inte gamla fordon


   
SvaraCitera
Ice
 Ice

Filleboii: Chevrolet

Den tidsepoken har Chevan fler modeller jag gillar än dem andra märkena.

Har favoriter bland dem andra märkena med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har personligen svårt att välja eftersom jag gillar alla utav dom märkena men om jag måste välja så blir det en Pontiac Bonneville från 1964 eller 1965! Hittade även en väldigt fin Pontiac catalina i bonneville utförande på blocket!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
gillar inte gamla fordon

Varför inte:(


   
SvaraCitera

ser fler som tar dodge charger och de förstår ja för de är en grym bil men jag ser den inte som jänkare utan det är en muskelbil, en jänkare är en gammal amerikanare som man ofta super i med polarna medans en muskelbil njuter man av Glad mitt val är Chevrolet i valet av jänkare sen muskelbil tar jag dodge charger 68-70 tal. Chevrolet 60a bel air/ impala 4 dörrars, 57an 64an 63an gillar jag men mest 60an 


   
SvaraCitera

Filleboii:

Varför inte:(

Fula, lågteknologiska etc


   
SvaraCitera

S3ON: Fula

Ett bestämt NEJ  Mycket glad

S3ON: lågteknologiska etc

Vad beträffar de äldre 50-, 60- och 70-talarna kanske du inte kan förvänta dig en dator i bilen som styr tändförlopp, insprutning osv och inte ens överliggande kamaxel utan nu snackar vi vanliga förgasare och stötstångsmotor. Tom nya bilar typ Chevrolet Corvette C6 har en 6-liters V8 (stötstångsmotor) uppborrad till 6,2 liter som presterar 437 hk vilket ger 0-100 km/h på 4,3 sekunder. En knapp tiondel sämre än för Porsche 911 GT3.


   
SvaraCitera

Jag skulle tom vara glad för en sådan här kärra.  Glad

a_classy_wreck_cruising_by_elektronikfre

Även om jag hellre hade ägt denna.  

old_classy_chevy_from_the_50s_by_elektro

Men den här hade varit cool.

nice_old_mercury_by_elektronikfreak-d6r5


   
SvaraCitera