Aviseringar
Rensa alla

Favorit roliga uttryck?


Ämnesstartare

Hej,

Vad har ni för roliga favorit uttryck i svenskan? Gamla som nya?

Mina är

Ana ugglor i mossen
Lägga rabarber på något

Denna sida har en del https://svenskaorduttryck.se/svenska-idiom/
men måste finnas fler som ni kanske kan tipsa om?


Det är lätt att vara efterklok.


SDniklas:
Det är lätt att vara efterklok.

o svårare att vara handikapp


agnesberg:

o svårare att vara handikapp

Så himla trevlig du är.


´´Nu har du satt din sista potatis.´´
Rätt kul uttryck, dock låter det lite som ett hot.

´´Här ligger en hund begravd.´´
Som att det hänt något underligt på platsen.


Länken funkar inte


dahlbear:
Länken funkar inte

Du funkar inte


Trevlig-Snubbe:
´´Nu har du satt din sista potatis.´´
Rätt kul uttryck

Skitkul


dahlbear:

Skitkul

Mycket glad     


Trevlig-Snubbe:
´´Nu har du satt din sista potatis.´´

JAAA!!! Tänkte precis på de ju haha


Tvättbjörns_idioten:

JAAA!!! Tänkte precis på de ju haha

Haha så var jag först!! Mycket glad


´´Tagits på sängen´´ är ju också ett lite underligt uttryck.


Trevlig-Snubbe:
´´Tagits på sängen´´ är ju också ett lite underligt uttryck.

Jag togs på sängen


sgt.sunshine:

Jag togs på sängen

Ja du ser, man blir lite paff


Den siste idioten är inte född ännu.