Aviseringar
Rensa alla

Feedback klardrom.se


Ämnesstartare

Har dragit upp min första site på riktigt nu och är ute efter lite feedback på förbättringar etc.
Det är som sagt första webbsidan jag gör så ha lite överseende 🙂

För att kort gå igenom sidans innehåll så är det en guide på svenska till fenomenet lucid dreams, eller klardrömmar som känns igen från bl.a. filmen Inception.

http://www.klardrom.se/


   
Citera
Ämnesetiketter

Sidan är väldigt segladdad. Den vita ramen runt bilderna i headern ser lite skum ut. Forumet är dåligt integrerat med resten av sidan. Hovereffekten över menyn kunde varit lite.. mer än en underscore.

Vad har du gjort själv, och vad har iWeb gjort?


   
SvaraCitera

Tråden flyttad från Forum PLUS/Övriga diskussioner


   
SvaraCitera

Får jag prova hur pass säker den är mot hackers? [cute]


   
SvaraCitera

jizznit:

För att kort gå igenom sidans innehåll så är det en guide på svenska till fenomenet lucid dreams, eller klardrömmar som känns igen från bl.a. filmen Inception.

Bilderna på framsidan, är det dina, eller har du rättigheter till dessa?


   
SvaraCitera

Hampie:

Sidan är väldigt segladdad.

Verkligen inte. För mig i alla fall.


   
SvaraCitera

Samma problem som hampie, använder firefox.


   
SvaraCitera

gillar de halvnakna tjejerna i sängen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har rättigheter till bilderna på framsidan, och sidan inte är i kommersiellt syfte så ska det inte vara några problem :D.
Problemet med att firefox laddar sidan segt känner jag till, varför just denna webbläsare gör det är fortfarande ett mysterium 🙁

Hampie:

Vad har du gjort själv, och vad har iWeb gjort?

Även fast du verkar lite bitter så väljer jag att svara. Vad jag har gjort i iWeb är väl en lite mer kvalificerad fråga än vad iWeb gjort.. Svaret är hursomhelst att sidan är skapad i iWeb och Coda kombinerat, förstår inte vad det har med feedback på sidan att göra men du har väl förstås dina anledningar, smarta som dumma 😀

Tack för alla synpunkter!!


   
SvaraCitera

jizznit:

Jag har rättigheter till bilderna på framsidan, och sidan inte är i kommersiellt syfte så ska det inte vara några problem :D.

Menar snarare att det kan vara en bra idé att till exempel inte använda okända människor som första sida utan deras vetskap. Men du kanske känner dom eller frågat dom hurvida dom vill vara del av din sajt.


   
SvaraCitera

Ser inte rubrikerna under Guide, dem ligger inte i avsedd ruta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Menar snarare att det kan vara en bra idé att till exempel inte använda okända människor som första sida utan deras vetskap. Men du kanske känner dom eller frågat dom hurvida dom vill vara del av din sajt.

Om jag har rättigheterna till bilderna så är det väl ändå inte något som säger att jag inte får använda dom hur jag vill utan att redigera dom (Bortsett från kanske illegala och opassande siter)

Floppsen:

Ser inte rubrikerna under Guide, dem ligger inte i avsedd ruta

Vilka rubriker tänker du på?

Tackar för ytterligare synpunter!


   
SvaraCitera

jizznit:

Om jag har rättigheterna till bilderna så är det väl ändå inte något som säger att jag inte får använda dom hur jag vill utan att redigera dom (Bortsett från kanske illegala och opassande siter)

Det beror väl på vad du menar med att du har rättigheterna till bilderna. Hur fick du dessa rättigheter?


   
SvaraCitera

jizznit:

Feedback klardrom.se

Vad ligger den på för server? Gratisserver? Har du registrerat domänen i ditt egna namn med din egna hemdress?

Vad beträffar upphovsrätt av bilder o användandet av bilder. Är inte syftet att använda bilden i kommersiellt syfte så behöver inte upphovsmannen begära in tillstånd av de som är med på bilden. Det är alltid fotografen som har upphovsrätten o kan om jag inte minns fel använda bilden fritt på nätet såvida det inte är i kommersiellt syfte.

Tyckte för övrigt sidan såg helt ok ut. [wink]


   
SvaraCitera

TheSpookyMan:

Det är alltid fotografen som har upphovsrätten o kan om jag inte minns fel använda bilden fritt på nätet såvida det inte är i kommersiellt syfte.

Precis, och jag är lite skeptisk till att han är fotografen, det är därför jag är lite nyfiken[cute]

jizznit:

Jag har rättigheter till bilderna på framsidan,

EDIT:
Kollade upp vem det var.
Enligt upphovsrättsmannen så så vill han gärna att man nämner hans namn om hans verks används öppet. Bilden verkar ligga under common creative attribution licens.

Det är lite taskigt att inte ge honom lite kred, så jag tycker att du i din sajt nämner hans namn om du tänker använda hans verk som din förstsida.

Men det är bara min högst personliga åsikt.


   
SvaraCitera