Aviseringar
Rensa alla

Fel att va svensk i Sverige?


major

Lilla Trollungen:

Wow, nice historia...fattas endast att få personen att se lite mer tjejig ut...och vips!!! har man en perfekt beskrivning av en gnällig feministtjej typ...!!!

aa fast det är ju en antifeminist uppenbarligen. 🙂

ni rycker på axlarna när en tjej blir våldtagen och ni säger att det är hennes eget fel, men ni gråter floder när ni tycker att en person med mörkare hy än er tittar snett på er

sies: Här har vi ett prima exempel på hur en rasist ser ut som samtidigt inte riktigt vet vad rasism betyder

ja, det är väl du som är illustrerad?


   
SvaraCitera

Jag tycker detta är ett ganska intressant ämne då jag tycker att man kan jämföra det med som folk säger neger/nigga typ som andra säger svenne liksom jag brukar skämta med mina kompisar "amen jag är svenne så jag är feg"-"men det okej för mig va korkar jag är svensk"-"oh shit jag är svensk bäst jag ser upp" även om det bara är skämt så känns det ändå lite sanning/oro i det att man liksom ska känna sig "rädd" för att man är "svensk" nog för att jag knappast är normal eller "svenne" tycker jag det är ganska kul att skämta om stereotypen men Jo det finns ju ändå en liten gnutta oro att det liksom ska ses fel att va "svenne" mvh en icke snobbig (förhoppningsvis) godhjärtad människa


   
SvaraCitera
sies
 sies

major: ja, det är väl du som är illustrerad?

Det är egentligen inte konstigt att en svenskfödd människa har det lättare i Sverige, de har fått ta del att bygga samhället vilket oftast ger tillbaka på något sätt. Bara att gå i svensk skola ger fördel i det svenska samhället som kanske inte unga vuxna invandrare har. 

Men, det ger inte rätten att tycka illa om en svenskfödd, speciellt inte pga. deras hudfärg och kön. Alla människor kan fara illa ut, oavsett hudfärg eller kön. Man kan och ska inte distribuera hur människor ska fara lika illa ut. 

Det vore som att; bara för att människor med utländsk bakgrund, inom statistik, procentuellt utför mer brottsligheter än andra folkgrupper så ska vi sätta ut flera från dessa andra folkgrupper så de utför lika mycket brottslighet. Jämställdhet eller hur? Eller, bara för kvinnor råkar ut för mer sexuella trakasserier än andra kön så ska vi utsätta dessa andra kön för lika mycket sexuella trakasserier. 

Du måste vara en idiot om du tror att du får rättigheter att tycka illa om en människa bara för deras hudfärg visar majoritet inom ett visst område. 

Är du medveten om hur det ser ut i Sydafrika mellan mörkhyade och ljushyade människor? Det är något som mainstream median inte vill ta upp, eftersom det skulle "hyllar" vita människor. Dessa vita människor i Sydafrika lever precis som svarta människor gjorde under 1790-1860 talet i USA. Tycker du det är rättvist? 


   
SvaraCitera

major:

aa fast det är ju en antifeminist uppenbarligen. 🙂

Fattar jag väl 😀 Gav ju bara ett förslag på hur bilderna skulle bli så mycket bättre...;D

major:

ni rycker på axlarna när en tjej blir våldtagen och ni säger att det är hennes eget fel

Oj då, vart fick du våldtagen ifrån...?? :-O Jag pratade om någon som var allmänt gnällig och lättkränkt helt enkelt, inte om någon som blivit våldtagen, där kan man ju snacka om läsa in grejer som ingen skrivit...Och skulle för övrigt aldrig rycka på axlarna åt någon som blivit våldtagen, men du får tro du vad du vill 😉

major:

 ni gråter floder när ni tycker att en person med mörkare hy än er tittar snett på er

är väl inte så konstigt ifall man till exempel är rädd för det du just pratade om


   
SvaraCitera
major

sies: Du måste vara en idiot om du tror att du får rättigheter att tycka illa om en människa bara för deras hudfärg visar majoritet inom ett visst område.

Du måste vara en rejäl idiot eftersom du gör denna barnsliga halmdocka. Rullar ögonen

sies: är väl inte så konstigt ifall man till exempel är rädd för det du just pratade om

så du känner att du kan bli våldtagen när någon med mörkare hud än du tittar på dig, men inte om ni har samma hudfärg? "inte rasist men..."


   
SvaraCitera
sies
 sies

major:

Du måste vara en rejäl idiot eftersom du gör denna barnsliga halmdocka. Rullar ögonen

Jag tror du använt halmdocka så himla ofta att du glömt bort vad det faktiskt betyder... 


   
SvaraCitera

Låt blomman vara:

hatar alla svennar. de stinker fett.

Lite svenskhat. Varför skriver du så för? Du vill väl inte att folk ska hata på varandra?


   
SvaraCitera
major

sies:

Jag tror du använt halmdocka så himla ofta att du glömt bort vad det faktiskt betyder... 

Var det inte det vi kom fram till att du gjort? 😀 Fast du har aldrig vetat vad det betyder i första taget.

Din självinsikt är inte ens noll, den ligger på minus.


   
SvaraCitera

major:

drown.png

Hehe, perfekt bild för att beskriva en viss folkgrupp. Rodnar


   
SvaraCitera
sies
 sies

major:

Var det inte det vi kom fram till att du gjort? 😀 Fast du har aldrig vetat vad det betyder i första taget.

Din självinsikt är inte ens noll, den ligger på minus.

Du gör ju det fortfarande. 😛 Du helt ignorerar argumentet och börjar slänga ur dig att allt som sägs emot dig är en halmdocka. Kan du ens förklara vad i det jag skrev var en halmdocka? Att göra jämförelser inom samma ämne är inte en halmdocka. Att du totalt ignorerar argumentet och kallar det en halmdocka... Är en halmdocka. 

Du är en hycklare. 🙂 


   
SvaraCitera
major

sies:

Du gör ju det fortfarande. 😛 Du helt ignorerar argumentet och börjar slänga ur dig att allt som sägs emot dig är en halmdocka. Kan du ens förklara vad i det jag skrev var en halmdocka? Att göra jämförelser inom samma ämne är inte en halmdocka. Att du totalt ignorerar argumentet och kallar det en halmdocka... Är en halmdocka. 

Du är en hycklare. 🙂 

När har jag sagt att jag "har rätt att tycka illa om en människa bara för deras hudfärg visar majoritet inom ett visst område"?
Nej, just det, halmdocka...

Du tycks höra röster i ditt huvud som ljuger för dig om vad andra människor säger eller skriver. Du intalar dig själv att ditt eget beteende är beteendet hos den som påpekar beteendet för dig.

Varför ger du dig inte när du redan förlorat en tidigare debatt mot mig 118 gånger? När du som resultat av det skapade ytterligare ett konto som sedan blev låst för att du inte kunde dölja att det var du?

Du borde inte vara så påstridig med tanke på hur du skämt ut dig.
Du borde lära av Lillkrull som förlorade en debatt mot mig i maj och knappt varit inloggad sedan dess. :p


   
SvaraCitera
sies
 sies

major:

När har jag sagt att jag "har rätt att tycka illa om en människa bara för deras hudfärg visar majoritet inom ett visst område"?
Nej, just det, halmdocka...

Du tycks höra röster i ditt huvud som ljuger för dig om vad andra människor säger eller skriver. Du intalar dig själv att ditt eget beteende är beteendet hos den som påpekar beteendet för dig.

Varför ger du dig inte när du redan förlorat en tidigare debatt mot mig 118 gånger? När du som resultat av det skapade ytterligare ett konto som sedan blev låst för att du inte kunde dölja att det var du?

Du borde inte vara så påstridig med tanke på hur du skämt ut dig.
Du borde lära av Lillkrull som förlorade en debatt mot mig i maj och knappt varit inloggad sedan dess. :p

Varför skrev du så som du skrev i denna tråd då? Vad var det för mening bakom din kommentar? 

Det argument jag kan minnas bäst mellan oss är den angående #metoo. Där du började slänga massa olika ursäkter och anklagelser. Du visade statistik från ett annat land, jag skrev att det är annorlunda i Sverige per definition och hur Sveriges lagar ser på just det ämnet. Istället återupptog du irrelevanta samma saker om och om igen, där jag gav dig samma svar hela tiden. Mitt i allt så kallade du dig själv vinnare. Men om det får dig att må bättre, visst, kör på det. 

Jag har också bara ett konto, det här. Du borde sluta leva i en låtsas värld. 🙂 


   
SvaraCitera
major

hahahaha wow 😀


   
SvaraCitera

major:

så du känner att du kan bli våldtagen när någon med mörkare hud än du tittar på dig, men inte om ni har samma hudfärg? "inte rasist men..."

Jag ser lättare en potentiell våldtäktsman i en person som tittar på mig på ett visst sätt och har hittills bara varit med om att killar/män med annan hudfärg än jag själv tittat på mig på just sånt sätt, för det behöver jag inte tvunget påstå att killar/män av samma hudfärg som jag inte skulle kunna titta på mig likadant, men har som sagt inte varit med om det och nu gav jag ett exempel ur egen erfarenhet på varför man kan gråta floder som du kallade det av att en person av annan hudfärg än en själv tittar på en.


   
SvaraCitera

Det här så mycket att läsa att jag bara blir förvirrad •~•


   
SvaraCitera