Aviseringar
Rensa alla

Fel av körlärare?


Ämnesstartare

Jag har precis haft en körlektion. Det var rött ljus och jag var tvungen att stanna i en underfart med ganska brant lutning. Jag har inte startat mycket i uppförsbackar alls, så var lite smått nervös för hur det skulle gå naturligtvis. Det gjorde ju inte saken bättre att det stod en polisbil precis bakom mig. För att inte rulla bak på honom efter att jag stannat, så höll jag på bromsen. Sen när jag skulle starta så sa min körlärare att jag skulle ha mer gas än när jag starar på planmark. Jag försökte men det gick inget vidare. Jag gjorde ett kort ryck framåt med bilen, men fick stopp. Jag startade igen, men det gick fortfarande inte så jag fick alltså stopp igen. Jag blev givetvis stressad. Det känns ju som att det dröjer långt tid när man själv sitter där i bilen och folk bakom vill ju komma fram, men jag försökte ju.

Jag upplevde att min lärare blev riktigt sur på mig. Hon skrek "du lyssnar ju inte på mig! Mer gas!" Jag förstår ju att det var en stressad situation, men då kunde hon ju istället hjälpt mig med att komma vidare. Hon har ju dubbelkommando. På tredje försöket så klarade jag det dock, som tur var. Kanske inte helt perfekt, men jag åkte iväg iallafall. Stämningen i bilen blev sen inte som den var förut. Hon blev tystlåten och muttrade mest om fel som gjort tidigare. Igen! Hon hade redan tagit upp det då. Sen när vi var tillbaka på trafikskolan igen och skulle avsluta lektionen, så brukar hon alltid vara trevlig och tacka för idag, men nu sa hon bara "har du några frågor, annars är klara?!"

Jag tyckte det var onödigt att hon skrev på det sättet. Jag är ju nybörjare bakom ratten och är ju där för att lära mig. Hon är ju min lärare och ska hjälpa mig så gott hon kan. Det tyckte jag inte att hon uppfyllde nu. Jag kanske är känslig som tycker så här, men det är ju ändå så jag tycker. Jag lyssnar gärna på kritik. Det är ju så som jag kan rätta till felen, men det blir ju bara allmänt surt om en lärare ska skrika på en elev. Vad tycker ni andra? Någon som varit med om något liknade och hur löste ni det?


   
Citera

Prata med henne nästa gång.


   
SvaraCitera

Nian3:

men då kunde hon ju istället hjälpt mig med att komma vidare. Hon har ju dubbelkommando.

Hon har väl bara broms och koppling..?

Nian3:

rött ljus och jag var tvungen att stanna i en underfart med ganska brant lutning.

Nian3:

en polisbil precis bakom mig

Skojigt! Grattis! [bigsmile]

Nian3:

"du lyssnar ju inte på mig! Mer gas!"

Du skulle kanske vara långsammare med kopplingen också? Men annars så är det ju bara att gasa en massa så får man inte motorstopp. [smile]
Lite grinigt av henne men hon hade nog bara en dålig dag. Om hon normal reagerar sådär så borde hon inte vara lärare över huvud taget. [no-no]


   
SvaraCitera

Usch.. Verkar ganska tufft att ta körkort nu förtiden.. Verkar ganska överskattat.. Ingenting kan hindra mig från att sätta mig i en bil och köra, den dagen jag känner för det utan körkort. Mohahaha.


   
SvaraCitera

isola:

Prata med henne nästa gång.

Kvinnor alltså. Måste prata ut och ventilera känslorna om minsta lilla. [wink][crazy]
Låt det vara så går det nog över. [smile]


   
SvaraCitera

S3ON:

Mohahaha

Oj vad tuff du är!


   
SvaraCitera

Trivs du inte med henne så fråga efter någon annan lärare.


   
SvaraCitera

Myksa:

Oj vad tuff du är!

Det var inte min poäng.. Men okej.. [confused][shake]


   
SvaraCitera

Myksa:

Låt det vara så går det nog över. [smile]

[mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Hon har väl bara broms och koppling..?

Vet jag faktiskt inte, men hon har ju tillräckligt för att hon ska kunna komma igång själv iallafall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Du skulle kanske vara långsammare med kopplingen också? Men annars så är det ju bara att gasa en massa så får man inte motorstopp.
Lite grinigt av henne men hon hade nog bara en dålig dag. Om hon normal reagerar sådär så borde hon inte vara lärare över huvud taget.

Ja så kan det ha varit. Hon blev ju så sur så det gick ju inte att få reda på vad som gick fel heller. Jag försökte att säga något för att lätta upp stämningen, men hon svarade bara med att "nu åker vi tillbaka till körskolan".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pickaboo:

Trivs du inte med henne så fråga efter någon annan lärare.

Jo hittills så har jag tyckt att hon varit bra. Jag hoppas inte att hon är så här varje gång för då får jag byta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nian3:

hjälpt mig med att komma vidare.

Vad hon tänkte var antagligen att du skulle försöka själv tills du klarar det - det är så man lär sig. De allra flesta körlärare tänker nog så. Men hon ska självklart inte skrika på dig, byt lärare.

Nian3:

men hon har ju tillräckligt för att hon ska kunna komma igång själv iallafall.

Haha[bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rådjuret:

Vad hon tänkte var antagligen att du skulle försöka själv tills du klarar det - det är så man lär sig. De allra flesta körlärare tänker nog så. Men hon ska självklart inte skrika på dig, byt lärare.

Jo jag vet, men hon kunde ju kanske förklarat tydligare då eller gett mig någon hjälp när hon märkte att det inte gick. Jag tror inte att jag byter lärare om det inte händer fler gånger, men jag skulle kunna tänka mig att prova att köra med någon annan någon gång för alla lär ju ut olika.


   
SvaraCitera

trafikskolelärare ÄR fel och dem enda som är mer fel är Tvs jävla inspektörer mongon allihoppa


   
SvaraCitera