Aviseringar
Rensa alla

FEL GYMNASIEVAL ! HJÄLP!!!


Ämnesstartare

Hej!

Har börjat år 1 på ekonomi programet. 

Sedan jag var 5 år har jag alltid velat bli veterinär ! ALLTID!

Men jag ville inte gå naturprogramet för jag trodde det skulle bli jättemycket plugg (har inte tid för jag har en häst). Så därför valde jag ekonomi - bred utbildning.

Så nu undrar jag , kan jag bli veterinär endå? Hur ska jag göra? Eller finns det andra "roliga" jobb i framtiden där man inte behöver använda mkt mattematik (suger på det, har E- ) ???

hjäälpGråter


   
Citera
reben

matte behöver du väl inte men mkt natur ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det är ingen fara, man kan alltid läsa basår sedan om man vill, du kommer slösa bort ett år hur du än gör liksom så lika bra att köra på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Järnis:
det är ingen fara, man kan alltid läsa basår sedan om man vill, du kommer slösa bort ett år hur du än gör liksom så lika bra att köra på.

menar du att ja måste gå 1 år extra isf? 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

m3d3a:

menar du att ja måste gå 1 år extra isf? 🙁

ja, men det måste du ju om du hoppar av nu också


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varför ska du bli veterinär om du suger på matte? Kommer att krävas mycket mer matte än på gymnasiet om du kommer in på veterinärutbildningen.


   
SvaraCitera
reben

Ganon:
Varför ska du bli veterinär om du suger på matte? Kommer att krävas mycket mer matte än på gymnasiet om du kommer in på veterinärutbildningen.

man kan nt va bra på allt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

reben:

man kan nt va bra på allt

Nej, det är klart. Menar bara att om man suger på matte kanske man bör sikta på ett annat jobb där det inte krävs så mycket matte.


   
SvaraCitera

Ganon:
Varför ska du bli veterinär om du suger på matte? Kommer att krävas mycket mer matte än på gymnasiet om du kommer in på veterinärutbildningen.

är du säker på det..?

mig veterligen läser t ex inte läkare matte, så vore isf konstigt om veterinärer gjorde det


   
SvaraCitera
reben

Ganon:

Nej, det är klart. Menar bara att om man suger på matte kanske man bör sikta på ett annat jobb där det inte krävs så mycket matte.

hur mkt matte behöver man som vetrinär .... ??? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Måste kunna räkna hur många ben 1 häst har


   
SvaraCitera

läs på nåt jordbruksgymnasium 🙂 det gjorde min kusin och nu är hon veterinärassistent 😀 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan: mig veterligen läser t ex inte läkare matte, så vore isf konstigt om veterinärer gjorde det

Tycker det vore jävligt märkligt om det inte förekom matte på läkarutbildningen då man måste ha läst minst Matte D eller 4 som det nu heter för att komma in.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ganon:

Tycker det vore jävligt märkligt om det inte förekom matte på läkarutbildningen då man måste ha läst minst Matte D eller 4 som det nu heter för att komma in.

http://www.underlakare.se/trad.aspx?forumID=38&tradID=1750


   
SvaraCitera

Ganon:

Tycker det vore jävligt märkligt om det inte förekom matte på läkarutbildningen då man måste ha läst minst Matte D eller 4 som det nu heter för att komma in.

De vill väl inte ha in vilka kioskmongon som helst.


   
SvaraCitera