Aviseringar
Rensa alla

FEL GYMNASIEVAL ! HJÄLP!!!


Ämnesstartare

Blivande_japan:

är du säker på det..?

mig veterligen läser t ex inte läkare matte, så vore isf konstigt om veterinärer gjorde det

Läkare, sjuksköterskor osv, måste kunna rätt mkt matte jo..


   
SvaraCitera

elise999:

Läkare, sjuksköterskor osv, måste kunna rätt mkt matte jo..

Du och jag har olika uppfattning om vad "mycket matte" är.... jag skulle INTE säga att det som ryms inom alla mattekurser på gymnasiet är "mycket matte" 

sjuksköterskor behöver inte alls särskilt mycket matte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

Du och jag har olika uppfattning om vad "mycket matte" är.... jag skulle INTE säga att det som ryms inom alla mattekurser på gymnasiet är "mycket matte" 

sjuksköterskor behöver inte alls särskilt mycket matte.

Mamma, som är högsta utbildad sjuksköterska, sa att det behövs rätt mycket matte, visst, det kanske inte är peguritas sats, men mycket matte använder man hela tiden


   
SvaraCitera

Ganon:

Tycker det vore jävligt märkligt om det inte förekom matte på läkarutbildningen då man måste ha läst minst Matte D eller 4 som det nu heter för att komma in.

de kräver fysik också, det använder de (som jag förstått det) inte alls under hela utbildningen.


   
SvaraCitera

elise999:

Mamma, som är högsta utbildad sjuksköterska, sa att det behövs rätt mycket matte, visst, det kanske inte är peguritas sats, men mycket matte använder man hela tiden

visst behöver kunna räkna plus, minus och liknande, men det är knappast komplicerade grejer....

elise999: peguritas sats

*dör* </3


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

m3d3a:
Hej!

Har börjat år 1 på ekonomi programet. 

Sedan jag var 5 år har jag alltid velat bli veterinär ! ALLTID!

Men jag ville inte gå naturprogramet för jag trodde det skulle bli jättemycket plugg (har inte tid för jag har en häst). Så därför valde jag ekonomi - bred utbildning.

Så nu undrar jag , kan jag bli veterinär endå? Hur ska jag göra? Eller finns det andra "roliga" jobb i framtiden där man inte behöver använda mkt mattematik (suger på det, har E- ) ???

hjäälpGråter

Segt, går hum och känner ibland att jag valt fel och undrar över varför jag inte valde natur Gråter
Men byt till natur så kan du ju bli i stort sett vad som helst och man måste bara ge matten lite tid så blir allt mycket lättare sen! Och om det är mycket plugg jaaa, jag vet det för jag har haft högpresterande syskon som nu är läkare eller liknande och de hade näst intill ingen fritid men de gick ut med högsta betyg. Dock så tränade nog några av mina syskon rätt mycket samtidigt o om du har en häst är väl d jämförbart så d kan nog funka. Good luck (:


   
SvaraCitera