Aviseringar
Rensa alla

Fel när jag stoppar in skiva


Ämnesstartare

När jag stoppar in en skiva så kommer inget program upp, så jag går in på "den här datorn" och dubbelklickar på CD-RW-Enhet (F:) men då dyker en ruta upp med texten.
"F:\ är inte tillgänglig. Felaktig funktion."

Jag har försökt putsa skivan, men då dyker rutan ändå upp. Vad är felet? För mina andra skivor fungerar när jag stoppar in de. HJÄLP =)


   
Citera
Ämnesetiketter

Skivan kanske är trasig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

trasig? ngn som verkligen vet?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kanduhjälpamig:

trasig? ngn som verkligen vet?

Vi är inga tankeläsare som kan veta vad som är fel bara rakt av. Du kan ju börja med att kolla ifall skivan är trasig eller inte. I och för sig så har du svarat på din egen fråga här:

kanduhjälpamig:

Jag har försökt putsa skivan, men då dyker rutan ändå upp. Vad är felet? För mina andra skivor fungerar när jag stoppar in de. HJÄLP =)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Matilda1988:

Skivan kanske är trasig.

Faktiskt en väldigt bra post... Det är väl det som är överlägset mest troligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

den säger så för att den inte kan identifiera skivan som en skiva. Troligen är skivan kaputt.


   
SvaraCitera

sylar:

Vi är inga tankeläsare

haha för det hade ju hjälpt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

är det förresten en tom cd-r-skiva? i och med att det inte är någon data på den så kanske xp inte kan "mounta" (lägga till den i sitt system som en "disk") den korrekt. Om det är en tom skiva, testa med ett cdbrännarprogram.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie:

haha för det hade ju hjälpt

Menade snarare att vi inte har någon magisk glaskula.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

21st Century Adonis:

är det förresten en tom cd-r-skiva? i och med att det inte är någon data på den så kanske xp inte kan "mounta" (lägga till den i sitt system som en "disk") den korrekt. Om det är en tom skiva, testa med ett cdbrännarprogram.

nej den är inte tom...


   
SvaraCitera

nej,jagkanintehjälpadej[sad]


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera