Aviseringar
Rensa alla

Fel på mig eller andra?


Ämnesstartare

I klassen så pratar ingen med mig eller umgås. Dom vet att jag är ny och verkar bara ignorera mig? Vad gör jag för fel?! :S


   
Citera
Ämnesstartare

Du är antagligen inte tillräckligt öppen. Om någon inte verkar vilja ha kontakt med alls och verkar allmänt off så är chansen jätteliten att någon går fram till den. Och det är ändå ditt ansvar eftersom det är du som vill umgås med dem. Var trevlig och prata bara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Du är antagligen inte tillräckligt öppen. Om någon inte verkar vilja ha kontakt med alls och verkar allmänt off så är chansen jätteliten att någon går fram till den. Och det är ändå ditt ansvar eftersom det är du som vill umgås med dem. Var trevlig och prata bara.

Hur verkar någon off? jag märker själv inte om jag är det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

haru försökt prata med någon?


   
SvaraCitera

är ni inte alla lika nya om ni går basår?
på universitetet är det inte samma sak. man är större klasser och känner inte folk lika bra, man har generellt några kompisar man hänger med och bryr sig inte så mycket om resten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Precis som isola säger kan det bero på att du verkar introvert - att du ger intrycket av att inte vilja umgås. Det är få som närmar sig personer som inte verkar söka kontakt. Pröva helt enkelt att sätta dig brevid folk på föreläsningar, prata med dem under rasterna, sätt dig brevid några under lunchen osv. Det är viktigt att ta initiativ själv även om det kan vara jobbigt.

Var glad och trevlig, det brukar räcka våldigt långt. Oroa dig heller inte för mycket om vad andra ska tycka om dig för oftast blir det bäst om man vågar vara sig själv.

Cirkulera också mellan grupper, prata med olika människor och se vilka som du knyter an med och försök sedan att umgås med dem du tycker om.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Hur verkar någon off? jag märker själv inte om jag är det.

börja le och småprata osv. sök ögonkontakt och sätt dig bredvid någon.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

är ni inte alla lika nya om ni går basår?
på universitetet är det inte samma sak. man är större klasser och känner inte folk lika bra, man har generellt några kompisar man hänger med och bryr sig inte så mycket om resten.

Jag var inte med på nollningen i början :p


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag är ensam och rädd:

Var glad och trevlig, det brukar räcka våldigt långt. Oroa dig heller inte för mycket om vad andra ska tycka om dig för oftast blir det bäst om man vågar vara sig själv.

Kan det synas på sättet man beter sig på att man verkar som om man inte vill ha kontakt med någon?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

haru försökt prata med någon?

Några, ja. Men vissa säger inget.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Några, ja. Men vissa säger inget.

Men någon har sagt något alltså? Försök prata med fler och följ Jag är ensam och rädd's råd.


   
SvaraCitera

Anura:

Jag var inte med på nollningen i början :p

Okej, men i slutändan är det ändå upp till dig att ta kontakt med andra människor om du känner dig ensam. Det går inte att utmåla sig själv till offer och tycka att "andra borde söka upp mig", det leder inte till något konstruktivt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

Okej, men i slutändan är det ändå upp till dig att ta kontakt med andra människor om du känner dig ensam. Det går inte att utmåla sig själv till offer och tycka att "andra borde söka upp mig", det leder inte till något konstruktivt.

Men du vet jag har länge varit blyg. Och jag känner att om ingen vill eller ens försöker ta kontakt med mig så vill dom inte ha något med mig att göra. Stämmer det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tycker att du verkar vara en person som tror att ingen vill vara med dig. Vilket kanske märks på dig, fast på ett sätt att folk tror att du vill vara ensam.
Ta kontakt med folk istället för att vänta på att de ska ta kontakt med dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

malber:

Jag tycker att du verkar vara en person som tror att ingen vill vara med dig. Vilket kanske märks på dig, fast på ett sätt att folk tror att du vill vara ensam.
Ta kontakt med folk istället för att vänta på att de ska ta kontakt med dig.

För att jag är lite blyg som jag är. Så är problemet den att om ingen tar kontakt med mig eller ens försöker eller ens kollar på mig så kan jag ta det som om dom ej är intresserade utav mig eller ha något med mig att göra.


   
SvaraCitera